TechnoLogic – 2013’ün en başarılı alışveriş ve fırsat siteleri açıklandı


2013’ün en başarılı alışveriş ve fırsat siteleri açıklandı

TechnoLogic 13 Ocak 2014 0
2013’ün en başarılı alışveriş ve fırsat siteleri açıklandı

Hitay Yatırım Holding firmalarından Türkiye’nin en büyük izinli veritabanına sahip online araştırma şirketi DORinsight tarafından 11-17 Aralık 2013 tarihleri arasında “2013 yılı Tüketici Değerlendirmeleri Araştırması” gerçekleştirildi.

18 yaş üstü, tüm illerden yüzde 50’si kadın, yüzde 50’si erkek olmak üzere toplam 471 kişinin online olarak katıldığı araştırmada, Hepsiburada.com 2013’ün en başarılı bulunan online alışveriş sitesi seçilirken, en başarılı fırsat sitesi ise Şehir Fırsatı/Groupon oldu.

Araştırma sonuçlarına göre, yüzde 32 ile Hepsiburada.com 2013 yılının en başarılı bulunan online alışveriş sitesi oldu. Hepsiburada.com’u, yüzde 23 ile Gittigidiyor.com, yüzde 11 ile Markafoni takip etti. Trendyol ve Morhipo yüzde 5, Yemeksepeti ise yüzde 3’lük beğeni oranları ile yer aldı.

Hepsiburada.com, 35 yaş ve üzeri kesim tarafından daha çok beğenilirken (yüzde 39), Trendyol ve Yemeksepeti 25-34 yaş grubuna giren kesim tarafından diğer yaş gruplarına görece daha başarılı bulundu (Trendyol-yüzde 12, Yemeksepeti-yüzde 6). Markafoni, Trendyol ve Morhipo ağırlıklı olarak kadınların favorisiyken (sırasıyla yüzde 15, yüzde 8 ve yüzde 7), Gittigidiyor.com’un daha çok erkeklerce başarılı bulunduğu göze çarptı (yüzde 27).

İnternet kullanıcılarına göre 2013’ün en başarılı fırsat sitesi yüzde 16 ile Şehir Fırsatı/Groupon oldu. Bunu yüzde 14 ile Markapon ve yüzde 12 ile Yakala.co takip etti. Tatil Fırsatı ve Grupanya yüzde 8’lik, Grupfoni ve Fırsat Bu Fırsat ise yüzde 6’lık bir kesimce başarılı bulundu.

Şehir Fırsatı/Groupon daha çok AB SES grubu tarafından başarılı bulunurken (yüzde 23), Tatil Fırsatı’nın daha çok C1 SES grubunun favorisi olduğu görüldü (yüzde 17).