Adım adım dijital pazarlamaya başlama rehberi

Artık, tüm dünya çapında yapılan ticaret, giderek internet üzerine kaymakta. Bu kayma ile birlikte oluşan talep, piyasaya atılmak isteyen tüm girişimcilerin iştahını kabartmakta. Dijital dünyada, yeni trendleri takip edip, tüm teknikleri ezberlemek oldukça zor. Bu yüzden, belli bir şablon çerçevesinde ilerlemek, hem işleriniz hem de performansınız açısından çok daha verimli olacaktır.

Adım adım dijital pazarlamaya başlamak rehberinde, sizler için başlangıç yolunda en çok rastlanan hatalar ve mutlaka dikkat edilmesi gereken noktalara yer verdik.

Markanızı hazırlayın

Dijital dünyaya ilk adımı atmadan önce, markanızın gereken her şeye sahip olduğundan emin olun. Sosyal medya hesaplarıyla başlayarak, dijital ortamda var olacağınız internet adresini hazırlayın. Müşterinin bulunduğu her platformda yer almaya çalışın.

Markanız için gereken logo, tanıtım ve iletişim şablonlarını hazırlamadan önce, piyasaya giriş yapmanız felaketle sonuçlanabilir. Markanızın tam olarak hazır olduğundan emin olun. İlk izlenim için tek şansınızın bulunduğunu aklınızda bulundurarak hareket etmelisiniz.

Altyapınızı sağlam tutun

Eğer zorlu mücadeleler içeren dijital pazarlama sektöründe kalıcı ve güçlü bir isim olmak istiyorsanız, altyapınızı mutlaka sağlam tutmanız gerekli. İnternet sitenizin çalıştığı yazılımları sürekli olarak yenileyerek, sunucularınızın güvenlik güncellemelerini takip etmelisiniz.

Sadece internet sitesi olarak düşünmeden, tüm sosyal medya hesaplarınızın da belli bir altyapıya sahip olduğuna emin olmalısınız. Düzenli paylaşımlar ve kurumsal kimlik oluşturmanın önemli olduğu bu sektörde, bu konularda yazılar bulunan dijital pazarlama bloglarını mutlaka izlemeli ve okumalısınız.

Sosyal medyada hazır olun

Her sosyal medya sitesinde mutlaka kurumsal bir hesap bulundurun. Müşterileriniz, markanıza ulaşabildiği sürece dönüşüm sağlayabilirsiniz. Bunun için sadece arama motorları ve tanıtımlar yetmez. Sosyal medya üzerinden de dönüşüm sağlamak amacıyla, aklınıza gelen her türlü platformda kurumsal olarak varlık gösterin.

İlginizi çekebilir:  HTC'den yeni FootballFeed uygulaması

Sosyal medya, dijital pazarlama sektörünün Kapalı Çarşısı olarak görülebilir. Faaliyet gösterdiğiniz sektörle ilgili her potansiyel müşteri, az da olsa, mutlaka sosyal medyada varlık göstermiştir. Bu yüzden, markanız kurumsal olarak bu alanlarda var olmak zorunda.

Trendleri takip edin

Dijital pazarlama sürekli gelişen ve değişim gösteren bir sektör. Bu sektörde adınızdan söz ettirmek ve başarılı olmak istiyorsanız, trendlere uyum sağlamalı ve onları takip etmelisiniz. Her türlü yeniliğe ve akıma vaktinde dahil olarak, internet üzerinden yapacağınız ticaretlerin başarıya ulaşmasına yardımcı olabilirsiniz.

Trendler çok sık değiştiği için takip etmek oldukça zor. Bunun için uygulayabileceğiniz pek çok yöntem bulunduğu gibi, en basit olarak, dijital pazarlama bloglarını okumak gösterilebilir. Bu bloglarda yazan kişiler, trendleri takip ederek konuyla ilgili haberler ve içerikler üretiyor. Üzerinde araştırma yapılmış ve emek harcanarak üretilmiş bu içerikler, alanında uzman kişilerin kontrolünden geçerek yayınlanıyor.
Bu şekilde trendleri takip ederek dijital pazarlama alanında kendinizi güncel tutabilir ve gerekli analizleri yaparak işletmenize uygulayabilirsiniz. Bunların yanı sıra mail pazarlama alanına da önem göstermelisiniz. Mail pazarlama ile ilgili yazımız için: Email pazarlama ve mailchimp.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir