Android’de uygulama indirirken dikkat

TechnoLogic 31 Ekim 2013 0
Android’de uygulama indirirken dikkat

İnternet güvenliği şirketi Symantec, Kişiselleştirme, Hizmetler & Demo ve Yarış Oyunları kategorilerinden uygulama indiren Android kullanıcılarının çeşitli risklerle karşı karşıya olduğunu açıkladı.

Şirketin konuya ilişkin son araştırması, malware ve diğer zararlı kod yazılımlarının agresif reklam içerikleri kullanan uygulamaların Android cihazlar üzerinde olumsuz etkiler yarattığını ortaya koydu.

Reklam içerikleri, hedeflerine ulaşmak için uygulama kullanıcılarının bilgilerini topluyor, bu bilgileri dışarı sızdırabiliyor veya bildirimler panosunda reklam göstermek, ikon/simge yaratmak veya Web tarayıcınızdaki yer imlerini değiştirmek gibi rahatsız edici eylemlere de neden olabiliyor. Biz bu tür zararlı içerikleri ‘agresif reklam içerikleri’ olarak adlandırılıyor.

Güvenlik firmaları bu yılın ortasında 65 adet reklam içeriği tespit etti ve bunların %50’si agresif olarak sınıflandırıldı. Agresif reklam içeriklerini kullanan uygulamaların oranı 2010’dan beri her gün artarak, 2013’ün ilk yarısında %23’e yükseldi.

Doğası gereği daha çok Fotoğrafçılık, Oyunlar ve Eğlence kategorilerinde bulunan zararlı kod yazılımlarına kullanıcılar en fazla, Kişiselleştirme, Hizmetler & Demo ve Yarış Oyunları kategorilerinden uygulama indirirken rastlıyorlar.

Zararlı kod yazılımlarının hacmi, tahmin edildiği gibi istikrarlı bir artışla büyüyor. Bilinen zararlı kod yazılım örneklerinin sayısı Haziran 2013’de 275,000’e yaklaştı ve Haziran 2012’den bu yana dört katına çıkarak bir rekor kırdı.

Symantec araştırmasının detaylarını PDF formatında buradan okuyabilirsiniz. (İngilizce)

Bir cevap yazın »