Apple ve IBM’den iOS için kurumsal uygulamalar

Apple ve IBM bugün iOS için IBM MobileFirst çözümlerinin ilk dalgasını kullanıma sundu. Bu çözümler, iş dünyası için üretilmiş yeni bir uygulama sınıfı oluşturuyor ve IBM’in büyük veri ve analiz yeteneklerini kurumsal iPhone ve iPad kullanıcılarına ulaştıran bulut hizmetlerini destekliyor. Apple ve IBM arasında daha önce benzeri görülmemiş işbirliği sayesinde, iOS için IBM MobileFirst çözümlerinden bankacılık, perakende, sigorta, finansal hizmetler, telekomünikasyon sektörleri ile devlet kurumlarındaki ve havayolu şirketlerindeki kurumsal müşteriler yararlanabilecek. iOS için IBM MobileFirst çözümlerini desteklediklerini açıklayan IBM müşterilerinden bazıları Citi, Air Canada, Sprint ve Banorte.

“Sunduklarımız doğrudan yeni iş fırsatları arayışına yönelik; büyük veri ve bireysel girişkenliğin kesişim noktasındaki yeni değeri ortaya çıkaran akıllı teknolojiler” diyen IBM Global Business Services Kıdemli Başkan Yardımcısı Bridget van Kralingen şunları ekledi: “İşbirliğimiz, yeni bir iş dünyası profesyonelleri kuşağının performansını yükseltmek amacıyla IBM’in sektördeki uzmanlığını ve kurumsal bilgi işlemdeki benzersiz konumunu Apple’ın efsanevi kullanıcı deneyimi ve ürün tasarımındaki mükemmelliği ile bir araya getiriyor.”

“Bu, kurumlarda iPhone ve iPad kullanımı için büyük bir adım. Kurumların iOS aygıtlarını işlerinde kullanacakları heyecan verici yeni yolları görmek için sabırsızlanıyoruz” diyen Apple Worldwide Pazarlama Kıdemli Başkan Yardımcısı Philip Schiller ise sözlerini şöyle sürdürdü: “İş dünyası mobil teknolojiye geçti ve Apple ile IBM kurumların işlerini yapma biçimlerini yeniden tanımlamalarına yardımcı olmak için dünyanın en iyi teknolojisini en akıllı veriler ve analiz yetenekleriyle buluşturdu.”

Sektörlerdeki temel fırsatları ve öncelikleri hedefleyen iOS için IBM MobileFirst uygulamaları, çalışanların şirketin tüm yetkinliklerine, müşterilerle iletişim kurdukları her yerden, her zamankinden daha hızlı, daha kolay ve güvenli bir şekilde erişmelerini sağlayarak kurumsal mobiliteyi bir seviye daha derinleştiriyor.

Özel olarak iPhone ve iPad için tasarlanan iOS için IBM MobileFirst uygulamaları, analiz yetenekleriyle donatıldıkları ve temel kurumsal süreçlerle birleştirildikleri güvenli bir ortamda sunuluyor. Bu uygulamalar her kuruluş için özelleştirilebilir ve IBM’in iOS aygıtları için özel bulut hizmetleriyle, veri, uygulama ve aygıt güvenliği sağlanarak kolayca dağıtılabilir, yönetilebilir ve güncellenebilir. iOS için IBM MobileFirst çözümlerinin ilk uygulama serisi birçok sektör için kullanıma hazır olup, sürekli olarak yeni uygulamalar tasarlanmaya ve geliştirilmeye devam ediliyor:

ipad000

  • Plan Flight (Seyahat ve Taşımacılık), pilotların uçuş planlarını ve mürettebat listelerini önceden görmelerini, uçuş sırasındaki sorunları yer personeline bildirmelerini ve yakıt konusunda daha bilgi sahibi olarak karar vermelerini sağlayarak, tüm havayolu şirketlerinin en büyük harcama kalemi, yani yakıt konusunda destek veriyor.
  • Passenger+ (Seyahat ve Taşımacılık) uçuş personeline uçuş sırasında, özel teklifler, yeniden rezervasyon ve bagaj bilgileri dahil olmak üzere, benzersiz bir kişiselleşmiş hizmet düzeyi sunmalarını sağlıyor.
  • Advise & Grow (Bankacılık ve Finansal Piyasalar), müşteri profillerine ve rekabet analizlerine erişim için güvenli kimlik doğrulama, daha kişiselleşmiş önerilerde bulunmak için analize dayanan bilgiler toplama ve güvenli işlem tamamlama yetenekleriyle bankacıların küçük işletme sahibi müşterilerine yerinde servis vermelerini sağlıyor.
  • Trusted Advice (Bankacılık ve Finansal Piyasalar) danışmanların (danışmanın ofisi yerine müşterinin mutfağında veya yerel bir kafede)müşterilerin portföylerine erişmelerini ve bu portföyleri yönetmelerini, tahmine dayanan güçlü analizlerle bilgi edinmelerini işlemleri güvenli bir şekilde tamamlayana kadar gelişmiş modelleme araçlarıyla önerilerini eksiksiz bir şekilde test etmelerini sağlıyor.
  • Retention (Sigorta), acentaların müşterilerin profillerine ve geçmişine erişmelerini ve analize dayanan elde tutma risk puanı, akıllı uyarılar, anımsatıcılar, bir sonraki en iyi adım önerileri ve e-imza ve prim toplama gibi temel işlemlerin kolaylaştırılması gibi özelliklerden yararlanmalarını sağlıyor.
  • Case Advice (Devlet) hareket halindeyken her seferinde bir aile veya durumu ele alarak kritik kararlar veren sosyal hizmet görevlilerinin iş yükü ve destek sorunlarının çözümüne yardımcı oluyor. Bu çözüm olay önceliklerini gerçek zamanlı analiz bilgilerine dayanarak ayarlıyor ve riskleri tahmin analizine dayanarak değerlendiriyor.
  • Incident Aware (Devlet), kolluk kuvvetlerine olay yerlerinin haritalarına ve video görüntülerine, mağdurun durumu hakkındaki bilgilere, olayın büyüme riskine ve suç geçmişine gerçek zamanlı erişim olanağı sağlayarak yedek kuvvet ve destek hizmetlerini çağırma yeteneklerini arttırarak, iPhone’u yaşamsal önemde bir suç önleme aygıtına dönüştürüyor.
  • Sales Assist (Perakende) çalışanların müşteri profillerine erişmelerini, daha önceki alışverişlere ve mevcut seçimlere dayalı olarak önerilerde bulunmalarını, envanteri kontrol etmelerini, mağaza içinde ürünlerin yerlerini bulmalarını ve mağaza dışında teslim edilecek ürünleri göndermelerini sağlıyor.
  • Pick & Pack (Perakende) siparişleri yerine getirme sürecini dönüştürmek için yakınlık esaslı teknolojileri ve arka uç sistemleriyle birleştiriyor.
  • Expert Tech (Telekomünikasyon), üst seviyede saha hizmeti, daha etkili bir sorun çözüm süreci, üretkenlik ve daha yüksek bir müşteri memnuniyeti sağlamak amacıyla, yönlendirme optimizasyonu için uzmanlık ve konum hizmetlerine erişmek üzere FaceTime gibi yerleşik iOS hizmetlerinden yararlanıyor.
İlginizi çekebilir:  Türk Telekom'dan internet kesintisiyle ilgili özür

“Mobil yenilikler Citi’nin üst düzey müşteri deneyimleri, en başta da kurumsal uzmanlığımızı müşteriyle temas kurduğumuz noktaya kadar genişleten deneyimleri sunma biçimimiz üzerinde derin bir etkide bulundu” diyen Citi Global Tüketici Bankacılığı, Müşteri Deneyimi, Dijital ve Pazarlama Sorumlusu Heather Cox ardından şunları ekledi: “IBM ve Apple ile profesyonel çalışanlarımızı yeni bir rekabet avantajı yaratacak ve müşterilerimizin yaşam kalitesini yükseltmek için bilgimizi nasıl paylaşabileceğimizi yeniden düşünmemizi sağlayacak mobil yeteneklerle donatma hedefi konusundaki işbirliğimizin olağanüstü bir enerjisi var.”

ipad001

Apple ve IBM arasındaki işbirliği, iOS için IBM MobileFirst uygulamalarını tamamlamak üzere kurumsal müşterilere kurumsal mobiliteyle entegre olacak başka yetenekler de sunuyor:

  • Mobil Platform ve Kurum Entegrasyonu – IBM’in analiz, iş aklı ve bulut depolamadan filo ölçeğinde aygıt yönetimine, güvenliğe ve entegrasyona kadar global sektörel danışmanlık uzmanlığından, müşteri deneyimi tasarımından ve kurumsal sistemler entegrasyon bilgisinden yararlanılması.
  • Bu gelişmiş mobil yönetim, özel bir uygulama kataloğunu, veri ve aktarım güvenlik hizmetlerini ve tüm iOS için IBM MobileFirst çözümleri için işlem güvenliği hizmetlerini ve üretkenlik uygulamaları serisini içeriyor. Yerinde yazılım çözümlerine ek olarak, tüm bu hizmetler IBM’in Bulut Pazarındaki geliştirme platformu olan Bluemix’te de bulunacak.
  • Tedarik, etkinleştirme ve yönetim – Kurumsal güvenlik, aygıt yönetimi ve veri ve süreç entegrasyonuyla birlikte, kesintisiz ve ölçeklenebilir uçtan uca satın alma, dağıtım ve yaşam döngüsü yönetimi. Kurumların en son aygıt sürümlerini edinmelerini sağlamak için IBM Global Financing kiralama seçenekleri ve hizmetleri.
  • Kurumlar için AppleCare—IT departmanları ve son kullanıcılara aygıtları için Apple’ın ödüllü müşteri destek hizmetleri grubundan 7/24 destek ve IBM tarafından sunulan yerinde destek.
Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir