TechnoLogic – Apple, yeni yıla rekor satışla girdi


Apple, yeni yıla rekor satışla girdi

TechnoLogic 09 Ocak 2015 0
Apple, yeni yıla rekor satışla girdi

Apple, dünyanın her yerindeki müşterilerin uygulamalar ve uygulama içi alımlarda yaklaşık yarım milyar ABD doları harcamasıyla Ocak ayının ilk haftasında App Store’un kestiği faturalarda yeni bir rekor kırıldığını ve 2015 Yılbaşı gününün App Store’un satış tarihinde şimdiye dek en büyük satışın yapıldığı gün olduğunu duyurdu. Bu dönüm noktaları, faturalamaların yüzde 50 artması ve uygulamaların geliştiricilere 10 milyar ABD dolarının üzerinde gelir sağlamasıyla rekor kıran 2014 yılının ardından geldi. Bugüne kadar App Store geliştiricileri uygulamaların ve oyunların satışından toplam 25 milyar ABD doları kazandı. Şimdiye kadarki en önemli iOS güncellemesi olan iOS 8’in çıkması geliştiricilere olağanüstü yeni uygulamalar oluşturma olanağı veriyor ve dünyanın dört bir yanındaki App Store müşterileri arasında çok popüler olan yenilikçi özellikler sunuyor.

“App Store ve geliştirici topluluğumuz için rekor bir yılın ardından bu yıl harika bir başlangıç yaptık,” diyen Apple Software and Services Kıdemli Başkan Yardımcısı Eddy Cue şunları ekledi: “Geliştiricilerin iOS kullanıcıları için oluşturdukları uygulamalara yaratıcılık ve yenilik katmalarından ve geliştirici topluluğunun 25 milyar ABD dolarının üzerinde gelir elde etmesinden büyük gurur duyuyoruz.”

Yılbaşı döneminde App Store müşterileri, özel içeriği ile tüm geliri AIDS ile mücadele için Global Fund’a giden mağazadaki özel bir girişim olan (RED) İçin Uygulamalar’a verdikleri destekle tarih yazmaya yardım ettiler. Apple bu çeyrekte 20 milyon ABD dolarlık rekor bir bağış yaptı ve böylece (RED) ile işbirliği yapmaya başlamasından bu yana yaptığı bağış miktarı 100 milyon ABD dolarını geçti.

Her büyüklükte geliştirici App Store’un 24 kategorisinde iOS için inanılmaz uygulamalar yarattı ve bağımsız oyun yaratıcıların yeni nesli, özellikle ilham veren bir segment oldu. Bu segmentte fantastik Monument Valley oyununu yapan İngiltere’den ustwo; zekice ve sezgisel bir oyun olan Crossy Road’un yaratıcısı Avustralya’dan Hipster Whale ve App Store’un iPhone’da Yılın Oyunu ünvanını kazanan bulmaca oyunu Threes!’in yaratıcısı ABD’li geliştirici Sirvo da var.

“App Store’da sadece yılın son altı haftasında satışta olan Crossy Road ile bu başarı düzeyini yakalayabileceğimizi hayal bile edemezdik,” diyen Hipster Whale’in kurucu ortağı Matthew Hall şöyle devam etti: “App Store’da öne çıkan basit ve eğlenceli bir oyunu birkaç ay içinde yaratabildik ve dünyanın her yerinde App Store listelerinde yukarılara tırmandık. Bu muhteşem bir şey.”

2014 yılında App Store’da geliştiricilerin yenilikçiliğini, sağlam çerçeveler olan HealthKit ve HomeKit’in kullanıma sunulmasının yanı sıra, geliştiricilerin muhteşem uygulamaları yaratmasını daha da kolaylaştıran güçlü bir yeni programlama dili olan Swift’e sahip olan iOS 8 ateşledi. HealthKit, sağlık ve fitness geliştiricilerinin verilerini Sağlık uygulamasıyla paylaşmasını sağlarken, HomeKit, geliştiricilerin ev otomasyonu için cihazları bulan, yapılandıran ve onlarla iletişim kuran yazılımlar oluşturmasına olanak veren bir çerçeve. iOS 8 aynı zamanda geliştiricilere A7 ve A8 çiplerin performansını maksimize etmek için oluşturulan bir grafik teknolojisi olan ve dünyanın her yerindeki geliştiriciler tarafından benimsenen Metal’i sundu.

App Store 2014 yılında geliştiriciler için uygulama ön izlemeleri ve paketleri, uygulamaları piyasaya sürmeden önce beta testi yapmak için TestFlight, 12 yaşının altındaki çocuklar için özel olarak yapılan uygulamaları göstermek için genişletilmiş bir Çocuklar Kategorisi, Çin’deki müşteriler için bir ödeme seçeneği olan China UnionPay ve güvenli alışveriş yapmayı daha da kolaylaştıran Apple Pay™’i de içeren yeni özellikleri de tanıttı.

Ekim ayında kullanılmaya başlanmasından bu yana Apple Pay müşterilerin, ticari kuruluşların ve uygulama geliştiricilerin gözdesi oldu. Daha fazla banka ve kredi kuruluşu Apple Pay’i desteklemeye devam ediyor ve mevcut banka ve kredi kuruluşları ABD’deki kredi kartıyla alışveriş hacminin yüzde 90’ını temsil ediyor. Bloomingdale’s, Disney Store, Duane Reade ve Walgreens dahil önde gelen ticari kuruluşlar müşterilerinin Apple Pay’in kullanım kolaylığı, güvenliği ve gizliliğinden yararlanmasına olanak veriyor. HotelTonight, OpenTable, Target ve Ticketmaster gibi en popüler uygulamalardan bazıları da Apple Pay’in kolaylık ve gizliliğinden yararlanarak kullanıcıların daha güvenli alışveriş yapmasını daha da kolaylaştırıyor.

“Apple Pay’i kullanmaya başlamamızdan bu yana HotelTonight müşterilerinden aldığımız tepki muhteşem,” diyen HotelTonight CEO’su Sam Shank sözlerini şöyle sürdürdü: “Mevcut müşteri tabanımız Apple Pay’in kolaylığından yararlanıyor ve Apple Pay’in ödemelere kolay ve güvenli yaklaşımı sayesinde yeni müşteri sayısında bir artış olduğunu gözlemlemeye devam ediyoruz.”

Apple 2008 yılında ilk App Store’u açmasıyla birlikte uygulama devriminin ateşini yaktı ve o günden bu yana tüm sektör, uygulama tasarlama ve geliştirmenin çevresinde gelişti. iOS ekosistemi sadece altı yıl içinde yalnızca ABD’de 627.000 yeni iş yaratmaya yardımcı oldu.* App Store, 155 ülkedeki iPhone, iPad ve iPod touch kullanıcılarına, 725.000’den fazlası iPad için geliştirilen, 1,4 milyonun üzerinde uygulama sunuyor. App Store müşterileri oyun, sosyal ağlar, fotoğraf ve video, spor, sağlık ve fitness, seyahat, çocuklar ve daha fazlasını içeren 24 kategoride inanılmaz çeşitlilikteki uygulamalar arasından seçim yapabiliyorlar.