TechnoLogic – Apple’ın ucuz telefon stratejisi hayal kırıklığı


Apple’ın ucuz telefon stratejisi hayal kırıklığı

TechnoLogic 12 Eylül 2013 0
Apple’ın ucuz telefon stratejisi hayal kırıklığı

Yatırımcıların Apple’ın ucuz telefon stratejisi konusunda hayal kırıklığı yaşaması sonucu şirketin borsadaki hisseleri değer kaybetti. Çarşamba günü Apple’ın Nasdaq’daki hisseleri yüzde 5,4 düşüşle 467,71 dolara geriledi.

Apple, üst model iPhone 5S modeli haricinde bir önceki iPhone 5 modeli ile hemen hemen aynı olan plastik kasalı daha ucuz iPhone 5C modelini de tanıttı. iPhone 5C’nin kontratlı fiyatı 99 dolar iken kontratsız fiyatı 549 dolar olacak.

Bazı uzmanlara göre iPhone 5C’nin fiyatı Apple’ın Samsung ile gelişmekte olan piyasalarda rekabet etmesi için yeterince düşük değil.

Çin’de çoğu telefon 300 doların altında satışa sunulurken iPhone 5C’nin kontratsız fiyatı bu ülkede 733 dolar civarında olacak. Haziran ayında Apple’ın Çin’deki pazar payı yüzde 5 geriledi.

Öte yandan Apple konu ile ilgili bir açıklamada bulunmayı reddetti. Bazı piyasa uzmanları Apple’ın fiyatlar konusunda rekabet edemeyeceği görüşündeler. Aynı uzmanlar Apple’ın sahip olduğu standartlar nedeni ile telefonlarının fiyatlarını daha da düşürmesinin zor olduğunu ifade ediyorlar.

Konuyla ilgili yorumda bulunan danışma şirketi Landor’un müdürü Allen Adamson, “Eğer mükemmeliyetçi bir şirket iseniz fiyat ile rekabete girmeniz zor.” dedi.

Wall Street Journal’ın haberine göre, Apple genellikle iPhone 5S modelindeki parmak okuyucu sensor yeniliği gibi trend belirleyici bir şirket. Ancak telefonun bir çok özelliği rakiplerinin telefonlarında da mevcut.

Solaris Varlık Yönetimi ortak kurucusu Timothy Ghriskey, Apple’ın iPhone 5C yaklaşımının şirketin kar marjı konusunda temkinli yaklaşımını yansıttığın söyledi.

Ghriskey, şirketin düşük gelirli tüketicileri hedef alan ürünleri piyasaya sürmek için planları olduğunu umut ettiğini belirtiyor. Ancak Apple bu yönde bir stratejisini henüz açıklamadı.

Analistler ve marka danışmanları Apple’ın iPhone 5C modelini daha geniş piyasalarda genişleme amacıyla çıkartıldıysa şirketin bu konuda başarılı olamadığını ifade ediyor.