TechnoLogic – Avea mobil internette 2 kat büyüdü


Avea mobil internette 2 kat büyüdü

TechnoLogic 25 Temmuz 2012 0
Avea mobil internette 2 kat büyüdü

Abone başı ortalama konuşma süresini 350 dakikaya çıkararak bir rekora ulaştıklarını ifade eden Avea CEO’su Erkan Akdemir, ‘Mobil internet kullanıcı sayısını ikiye katladık. 2012 yarı yılında toplam mobil internet geliri 171.7 milyon TL oldu. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 100′e yakın artış var’ dedi.

Avea CEO’su Erkan Akdemir, 2012′nin ilk yarıyılında şirketin gelirlerinin 1 milyar 643 milyon TL’ye çıktığını açıkladı. Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani ile birlikte Çırağan Sarayı’nda basın toplantısı düzenleyen Akdemir, Avea’nın 8. yılını kutladıklarını belirten Akdemir, “Bu sene Avea’nın 8. yılını kutluyoruz. Avea’nın GSM sektörüne tartışılmaz bir değer kattığını vurgulamak istiyorum. Toplam müşteri oranında yüzde 13′lük bir artış var. Abone sayımız 13 milyonu geçti. Geçtiğimiz yarı yılda 12.2 milyondu. Yüzde 44′le en çok faturalı aboneye sahip olma unvanımızı 6 yıldır sürdürüyoruz. Faturasız abone oranı yüzde 56. Avea, faturalı abone sayısının 5.8 milyona yükseltti. Gelirimiz son 3 yılda yüzde 27 artarak 1 milyar 643 milyona, faiz, amortisman ve vergi öncesi kârlılığımız (EBITDA) 165 milyona, müşteri başına elde ettiğimiz gelirimiz (ARPU) ise 20.6 TL’ye yükselmiş durumda.  Avea, GSM sektörünün ‘atom karıncası’ oldu” dedi.

350 DAKİKA KONUŞTURDUK

Kişi başı en çok konuşturan operatör olduklarını ve 2012 yarıyılında abone başı ortalama konuşma süresini 350 dakikaya çıkararak bir rekora ulaştıklarını ifade eden Akdemir, “Mobil internet kullanıcı sayısını ikiye katladık. 2012 yarı yılında toplam mobil internet geliri 171.7 milyon TL oldu. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 100′e yakın artış var. Mobil internet kullanıcısı 4 milyon 250 bin.” şeklinde konuştu.

MAGNA CARTA’YI YAZIYORUZ

“Telekomünikasyon sektörünün Magna Carta’sını Avea yazıyor” diyen Akdemir, Avea’nın iletişimin anayasal hak ve özgürlüklerini belirleyen bir şirket olduğunu vurgulayarak sözlerine şöyle devam etti: “Kişi başı konuşma süresinde Avea 6 yıldır tartışmasız lider. Avealıların 2012 yılı ikinci çeyreğindeki konuşma süresi 350 dakika olarak gerçekleşti. Bu da 2012′nin ilk 6 ayında konuşma süresini ortalamada 334,9 dakikaya çıkarttı. Geçtiğimiz çeyrekte Avrupa’nın en çok konuşturan GSM operatörü olmuştuk. Avealılar, konuşma süreleriyle Avrupa’nın pek çok ülkesinden daha fazla konuştular ve konuşmaya devam ediyorlar.”

CİHAZ SATIŞINDA REKOR

Cihaz kampanyalarının Avea gelirlerine olumlu etkisine değinen Akdemir, “Avea ile TTNET’in oluşturduğu sinerji sonucu, modem pazar payımız yüzde 35′e çıktı. 191.993 modem satışına ulaştık. Cihaz Pazar payımız yüzde 13′lerden yüzde 51′e çıkardık. Cihaz satışları 2 yılda yüzde 51 arttı. Toplam satışlarımızın yüzde 40′a yakını akıllı cihaz tarafına gidiyor. Akıllı telefon ve tablet kampanyaları düzenliyoruz. En yenilikçi, en uygun ve en esnek tarifelerini sunan operatör olmanın yanında, pazara ilk defa yeni ürünleri sunma konusunda ilkleri gerçekleştirdik.” dedi.

AİM SATISI 913′E ÇIKTI

Avea İletişim Merkezi (AİM) dönüşüm oranında artış sağladıklarını ve AİM merkezi sayısının 913′e ulaştığını açıkayan Akdemir, “Bu rakam yüzde 20′nin üzerinde bir büyümeye karşılık geliyor. Yeni çağrı merkezleri açıyoruz. Açtığımız çağrı merkezi açtığımız il sayısı 8′e ulaştı. 900 kişilik ek istihdam sağladık. Çağrıların yüzde 80′ini 20 saniye içinde karşılıyoruz. Müşteri deneyim endeksinde yüzde 9′luk iyileşme sağladık. Sosyal medyada ilk müşteri desteği veren şirket biz olduk ve Facebook’ta da en fazla beğeni alan şirketiz.” şeklinde konuştu.