Avea’nın mobil internet geliri yüzde 339 arttı

Son 2 yılda yüzde 339 gibi rekor bir artışla mobil internet gelirlerini 392 Milyon TL’ye yükselten Avea, mobil internet kullanıcı sayısını da 4.8 Milyona çıkararak bu alanda yeni bir rekora imza attı.

Avea, 2012 yıl sonunda  kendi rekorlarını kırıp, yılı 7 zirve ile kapattı. 2012 yıl sonu itibariyle toplam 3 milyar 475 milyon TL gelire ulaşan Avea, 2012 yıl sonunda abone sayısını da 13,5 milyona yükseltti. Yüzde 24 ile en yüksek akıllı telefon penetrasyonuna ulaşan ve mobil internet gelirini de 392 milyon TL’ye yükselten Avea’nın yüzde 44 faturalı abone oranı ile sektördeki başarı grafiğini sürdürdü.

Elde edilen sonuçlar kapsamında 2012’in Avea için tam anlamıyla bir performans yılı olduğunu belirten Avea CEO’su Erkan Akdemir;  “2012’yi “muhteşem bir final”le kapadık. Avea, 4. Çeyrekte de toplam gelir ve büyümesindeki artışı sürdürerek kendi rekorlarını kırdı. 2012’yi 7 zirve ile kapatarak 2013’e muhteşem bir başlangıç yaptık. Müşterilerimizi özgürleştirdik, sonuçlarımızla da zirve yaptık” dedi.

GSM sektörünün en hızlı büyüyen ve yenilikçi operatörü Avea, 2012 yılı sonu sonuçlarını Türk Telekom Grup CEO Hakam Kanafani ve Avea CEO’su Erkan Akdemir’in katılımıyla gerçekleştirilen basın toplantısı ile açıkladı. Büyüme trendini 2012’de de sürdüren Avea; 8. yılında en yüksek toplam gelire, abone sayısına, mobil internet gelirine ve kullanıcısına, abone başına gelire, akıllı telefon penetrasyonuna ve EBITDA’ya ulaşarak, yılı zirve yaparak tamamladı.

2012 yılı finansal sonuçlarına göre Avea’nın toplam gelirleri son 2 yılda, yüzde 31’lik artışla 3 milyar 475 Milyon TL’ye, EBITDA’sı ise yüzde 46 artışla 486 Milyon TL’ye yükseldi. 2012 yılında aldığı sonuçlarla kendi rekorlarını kıran Avea, 2 alandaki başarına devam etti. 2012 yılında ortalama 341 dakika abone başına konuşma süresi ile Türkiye’nin en çok konuşturan operatörü olan Avea, yüzde 44 faturalı abone oranı ile de sektörde başarısını sürdürdü.

2012 yıl sonunda abone sayısını 13,5 milyona yükselten Avea’nın, 2012 yılındaki net abone kazanımı ise; 728 bin olarak gerçekleşti. 2010 yılında 4,7 Milyon faturalı aboneye sahip olan Avea, 2012 sonunda bu rakamı ise 6 Milyon’a yükseltti. Avea, yüzde 44 faturalı abone oranı ile sektörde başarı grafiğini sürdürdü. Abone başına gelirini (ARPU) ise; 21,6 TL’ye çıkaran Avea, bu artış ile tarihinin en yüksek gelir seviyesine ulaştı. Son 2 yılda yüzde 339 gibi rekor bir artışla mobil internet gelirlerini 392 Milyon TL’ye yükselten Avea, mobil internet kullanıcı sayısını da 4.8 Milyona çıkararak bu alanda yeni bir rekora imza attı.

Avea’nın 2012 yılında gösterdiği performanstan ve elde ettiği sonuçlardan çok memnun olduklarını belirten Türk Telekom Grup CEO Hakam Kanafani,  yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:

“Türk Telekom Grubu olarak, Avea’nın başarıları ve elde ettiği etkileyici sonuçlar bizleri çok heyecanlandırıyor. Avea akıllı bir büyüme stratejisi ile öne çıkarak önemli bir saygınlık kazanmış ve gelirlerini artırarak olağanüstü bir performans ortaya koymuştur. Türkiye mobil piyasasının yükselen yıldızı olarak Avea, 2012’de dünyanın önde gelen mobil iş organizasyonu GSMA’nın Yönetim Kurulu’na katılmıştır. Dünyanın en büyük mobil operatörlerini içeren bu organizasyonda Avea, diğer operatörlerin temsilcileri ile iyi bir sinerji yaratarak sektöre katkıda bulunacaktır. Bu, aynı zamanda, Türk GSM sektörü için de gurur verici ve önemli bir gelişmedir.  Türkiye’nin en genç ve en yenilikçi operatörü olarak Avea’nın akıllı stratejilerini sürdüreceğine ve Türk Telekom Grubu’nun büyümesinde yaşamsal bir rol oynayacağına inanıyoruz.”

2012 finansal sonuçlarını Türk Telekom Grup CEO Hakam Kanafani ile birlikte değerlendiren Avea CEO’su Erkan Akdemir; “2012 yılında sadece reklam değil, rakamlar da konuşacak dedik. 2012 performans yılımız oldu, rakamların efendisi olduk. Bunun sonucunda da 2012’yi “muhteşem bir final”le kapadık. Avea, 4 çeyrekte gelir ve büyümesindeki artışı sürdürerek kendi rekorlarını kırdı. 2012 yılının 3. Çeyrek döneminde yaptığımız açıklamada ‘Otobanda sol şeride geçtik, tam gaz yolumuza devam ediyoruz” demiştik. 4. Çeyrekte de bu değişmedi. Büyüme iklimimizi hiçbir olumsuz hava durumu engelleyemedi, hız kesmedik ve  2012’yi 7 Zirveli Muhteşem Final ile kapattık. Reklamlarla da, sonuçlarla da zirve yaptık. Aldığımız sonuçlardan çok memnun ve mutluyuz. 2013’e muhteşem bir başlangıç yaptık”  diye konuştu.

İlginizi çekebilir:  Şehirlerarası sefer tarifeleri Yandex.Seferler’de

Avea’nın toplam cihaz pazar payının son açıklanan Kasım satışlarına göre 2 yılda 4 puan artarak, yüzde 18’e yükseldiğine dikkat çeken Avea CEO’su; “Mobil internet gelirlerindeki artışa paralel akıllı cihaz satışında ve penetrasyonundaki yükselme trendimizi bu yıl artırdık. Avea’yı akıllı telefonun adresi yaptık. 2010 yılında yüzde 11 olan akıllı cihaz penetrasyon oranı 2012 sonunda yüzde 24’e yükseldi. Grup sinerjimizle modem pazar payımızda da 7 puanlık bir artış kaydettik. Modem pazar payımız Ekim sonuçlarına göre yüzde 28’e yükseldi. şeklinde konuştu.

Avea’nın 2012 sonu itibari ile 24 bin 106 iletişim kulesine ulaştığının altını çizen Avea CEO’su, 2012 yılında gerçekleşen toplam yatırım tutarının ise 756 milyon TL olduğunu belirtti. 2012 yılında Avea İletişim Merkezi sayısının 899’a yükseldiğini, lokasyon olarak en etkili noktaların seçildiğini ve AİM’lerin bulundukları bölgelerde çekim merkezleri yarattığına dikkat çeken Akdemir, Avea’nın gerçekleştirdiği bu yatırımlar sonucunca 2012 yılında doğrudan ve dolaylı olarak 6 bin kişilik istihdam yarattığını vurguladı.

2012 yılının pek çok açıdan özel bir yıl olduğunu, Avea inTouch’la kendi markaları ile akıllı telefon pazarına girdiklerini ve Avea’lılara özel 16 adet cihaz kampanyasının ilk olarak Avea tarafından sunulduğuna dikkat çeken Erkan Akdemir; “Avea inTouch ile beklenenden daha büyük bir ilgi ile karşılaştık. Stoklarımız bizi bile şaşırtarak çok kısa sürede tükendi” dedi.

2012’nin üçüncü çeyreğinde S.E.Ç. (Sade, Ekonomik, Çeşitli) tarifesi ile GSM sektöründe Türkiye’de bir ilke imza atarak butik tarife dönemini başlattıklarını kaydeden Akdemir, Avea müşterilerinin “özgür” olmayı gerçekten sevdiğini, bunun da sektörde farkındalık yaratarak, dengeleri hedeflendiği üzere tüketici lehine değiştirdiğini söyledi.

Rekabeti tüketici lehine yeniden şekillendiren S.E.Ç. ile müşterilerin ihtiyaçlarına uygun ses paketini, farklı dakika alternatifleri arasından S.E.Ç.’tirdiklerini söyleyen Akdemir; Avea müşterisinin S.E.Ç ile avantajlı paketlerle konuşarak ekonomi yaparken  “Avea Her Yerde Kazandırır” platformuyla kazanmaya devam ederek bütçesine ek gelir sağladığını söyledi.

Bilinçli Avea müşterisi için 2012 yılında, toplam 135 marka ile işbirliği yaparak, 88 marka ile müşterilerini buluşturduklarını ifade eden Akdemir; “Bu işbirlikleri ile 916 bin Avealıya 33,3 milyon TL tasarruf sağladık. Avealılar en fazla ilgiyi gıda, ayakkabı ve e-ticaret markaları ile yapılan kampanyalara gösterdi.” şeklinde konuştu. Müşteri deneyimi ve kaliteli hizmete odaklanan Avea Müşteri Hizmetleri’nin, 2012 yılında aldığı 7 ödülle kalitesinin tescillendiğine de dikkat çeken Avea CEO’su, bu dönemde 28,5 milyon çağrı cevaplandığını, müşteri temsilcisi sayısının yüzde 16 arttığını ve müşteri deneyim endeksinde ise; yüzde 20’lik iyileşme sağlandığını sözlerine ekledi.

9 farklı ildeki çağrı merkezleriyle Türkiye’ye yatırım yaptıklarını belirten Akdemir, “İstanbul, Ankara, İzmir, Erzincan, Düzce, Bingöl, Yozgat, Ordu ve Uşak’ta verdikleri hizmetle yaklaşık 2750 kişilik istihdam yaratıyoruz” dedi. Akdemir sözlerine şöyle devam etti: “Mobil iletişim alanında da imza attığımız büyük projelerle pazar büyüme oranını 2’ye, aktivasyon oranını ise 1,5’e katladık. 2012, M2M alanında da en’lerimizin yılı oldu. Türkiye’deki en büyük araç takip projesi ve mobil sağlık projesini gerçekleştirdik.”

2012’yi 7 zirve ile kapattıklarını tekrar vurgulayan Akdemir, 2013’e muhteşem bir başlangıç yaptıklarını ifade etti.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir