TechnoLogic – Başarılı ‘Okula Dönüş’ kampanyaları için 10 altın öneri


Başarılı ‘Okula Dönüş’ kampanyaları için 10 altın öneri

TechnoLogic 03 Eylül 2015 0
Başarılı ‘Okula Dönüş’ kampanyaları için 10 altın öneri

Dünyanın önde gelen e-posta, kişisel ürün tavsiye, sosyal ve mobil pazarlama çözüm sağlayıcılarından biri olan Avusturya merkezli Emarsys, yeni eğitim ve öğretim yılının açılmasına sayılı günler kala ilk, orta, lise ve üniversite öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen kampanyalarda dikkate alınması gereken 10 noktayı açıkladı.

Konuyla ilgili bilgi veren Emarsys Türkiye Ülke Müdürü Murat Erdör, okula dönüş döneminin birçok sektör ve marka için önem taşıdığını vurgulayarak, markaların geri dönüş oranlarını ve alışveriş miktarlarını artırabilmeleri için e-posta gönderimlerinde 10 önemli detayı mutlaka uygulamaları gerektiğini ifade etti.

Erdör, okula dönüş kampanyaları özelinde dikkat edilmesi gereken noktaları ve tavsiyelerini şöyle sıraladı:

1- Okul ihtiyaçlarıyla ilgili aramaların en çok 25-44 yaş grubundaki kadınlar tarafından gerçekleştirildiği dikkate alınmalıdır.
2- Okula dönüş kampanyaları okulların açılmasına sayılı günler kala ivme kazanmaktadır.
3- Tüketiciye dokunabilmek adına, kampanya başlıkları net olarak ana mesajı vermeli ve ilgi çekici olmalıdır.
4- Okul ihtiyaçlarının online olarak da temin edildiği ve bu durumun her geçen yıl artış gösterdiği unutulmamalıdır.
5- Müşterilerin okula dönüş dönemi ile ilgili çok fazla e-posta alacağını göz önünde bulundurarak, orijinal ve yaratıcı kampanya içerikleri kullanılmalıdır.
6- Geçen yıl aynı dönemde alışveriş yapan müşterilere özel promosyonlar göndererek, özel olduklarını hissettirebilirsiniz.
7- Birbirini tamamlayan ürünleri paket haline getirerek tüketicilerin beğenisine sunabilirsiniz.
8- E-posta başlıklarına indirim oranlarını ve tüketicileri bekleyen fırsatları eklemek etki gücünü artıracaktır.
9- İndirim, indirim kuponu gibi fırsatlar için limitli süre verilmeli, aciliyet duygusu yaratılmalıdır. Kampanyanın süreli olduğu vurgulanmalıdır.
10- Pazarlama mesajlarında, faydalı içeriklerle ilgili ürünlere yer vermek, satın alma süreçlerini kolaylaştırmaktadır.