TechnoLogic – Bavulu kapan Amsterdam’a uçuyor [İnfografik]


Bavulu kapan Amsterdam’a uçuyor [İnfografik]

TechnoLogic 01 Nisan 2013 0
Bavulu kapan Amsterdam’a uçuyor [İnfografik]

Turkcell’in sağladığı teknoloji altyapısı ile güçlendirilen Bavul.com, müşterilerinin seyahat alışkanlıklarını ortaya koyan bir araştırma yayınladı. Araştırma, Bavul.com’dan hizmet alan kullanıcıların profiline dair önemli ipuçları ortaya koyarken aynı zamanda iç ve dış turizme dair bazı ilginç veriler de sunuyor.

“Seyahatname 2013” adını taşıyan araştırmaya göre geçtiğimiz yıl Bavul.com kullanıcıları 65 milyon kilometreden fazla yol katetti. Bu mesafe, dünyanın çevresinde atılacak 1625 tura eşit. % 100 online uçak bileti alınabilen ve otel rezervasyonu yapılabilen Bavul.com’da bilet satışlarının  % 66’sı web, % 34’ü ise mobil üzerinden gerçekleşiyor. Mobil uygulamanın indirilme sayısı ise 607 bini aşmış durumda. Bu rakamın % 61’i iOS, % 26’sı Android ve %13’ü Java versiyonu.

“Müdavimler” yüzde 63!

Kadın kullanıcı oranının % 40’u bulduğu platformda müşteri yaş ortalaması 26. Müşteriler, seyahatleri için en çok Salı günleri bilet almayı tercih ederken hafta boyunca en çok bilet alınan saatler öğlen 14:00 ile 16:00 arası.

Fiyat Asistanı servisini kullanan müşterilerine en uygun uçak biletini bulur bulmaz SMS ile haber veren Bavul.com, araştırma sonuçlarına göre müdavimlerini yaratmış durumda. Bavul.com’dan iki kez ve daha fazla bilet alanların oranı % 63. Kullanıcıların % 53’ü, yolculuktan en az bir hafta önce biletini alan erkenciler. Bir hafta ya da daha az süre bilet alan son dakikacıların oranı ise %47.

En çok Amsterdam’a gidiliyor

Bavul.com, dünya çapında 120 binden fazla otel ve tüm havayollarının uçuşlarını tek adreste buluşturuyor. Bu platformu kullanarak seyahate çıkanların ortalama kalma süreleri yurt içinde 4, yurt dışında 9 gün. Bavul.com müşterileri, yurt içinde en çok İstanbul, İzmir ve Ankara’ya seyahat ederken yurt dışında Amsterdam, Londra ve Paris ilk üçte yer alıyor. “İndi Servisi” ile bir ilke imza atan Bavul.com, istek doğrultusunda müşterilerinin yakınlarına uçağın indiği bilgisini verebiliyor.

Sektörün en iyi mobil uygulaması olmuştu

2012 yılında Bavul.com mobil uygulaması, sektörün geleceğini değerlendirmek üzere dünyanın turizm liderlerini bir araya getiren Turizm Trendleri Zirvesinde kullanım kolaylığı, tasarım,  içerik ve ek özellikler açısından sektörün en iyi mobil uygulaması seçilmişti.

Bavul-Infografik