Çağrı merkezleri rahatsız

Çağrı Merkezleri Derneği, son günlerde artan telefon dolandırıcılığı haberleri üzerine açıklama yaptı. Açıklamada, telefonla dolandırıcılık yapanların binlerce kişiye istihdam yaratan çağrı merkezleriyle aynı kefeye konulmaması gerektiği belirtildi.

Açıklamada şu görüşlere yer verildi:

“Bu tip çetelerin telefonu araç olarak kullanmaları gerekçesiyle, ülkemizde hem ekonomiye hem de istihdama çok önemli katkılar sağlayan çağrı merkezi sektörü ile birlikte anılmaları son derece yanlış, üzücü ve rahatsız edici bir durumdur. Bu tip vakalara konu olan işyerlerinin çağrı merkezi olarak algılanması konusundaki rahatsızlığımızı ve hassasiyetimizi tüm kamuoyu ile paylaşarak, sektör temsilcisi olarak da vatandaşlarımızın bilinçlenmeleri ve mağdur olmamaları için kamuoyuna bazı bilgiler aktarmak istiyoruz.

Çağrı Merkezleri Derneği olarak kurulduğumuz tarihten bu yana, çağrı merkezi sektörünün sağlıklı gelişimini sağlamak, faaliyet alanını genişletmek, sektöre belirli standartlar getirilmesine katkı sağlayarak hizmet kalitesini artırmak, kamuoyunu sektörümüz hakkında bilinçlendirmek ve kanun koyucular ile sektördeki paydaşlar arasında iletişim köprüsü kurabilmek amacı ile faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz.

Bu tip talihsiz haberlere konu olan dolandırıcıların telefon mecrasını kullanıyor olmaları, toplumda maalesef “bazı çağrı merkezleri dolandırıcılık yapıyor” algısı yaratıyor. Oysa bu yapıları çağrı merkezi olarak adlandırmamak gerekiyor. Bunlara ancak “telefon mecrasını kullanan dolandırıcılar” diyebiliriz.

Çağrı merkezi sektörü bugün geldiğimiz noktada; Anadolu ekonomisine yıllık ortalama 500 milyon TL değer yaratan, yatırım yapılan bölgede yaratılan ekosistem ile o bölgenin ekonomisine yedi kat fazla hareket kazandıran, sağladığı 70 bin istihdam ile ülkemizin en stratejik ve değerli sektörlerinden biridir. Günlük hayatta da vatandaşın birçok ihtiyacında hayatını kolaylaştıran oldukça önemli bir yere sahiptir.

Bu tür olaylar, çağrı merkezi sektörünü olumsuz etkiliyor

Bu noktada karşımıza iki sorun çıkmaktadır. Birincisi, vatandaşlarımız, kendilerini bilgilendirme, tanıtım ya da satış amaçlı arayan çağrı merkezleriyle dolandırıcıları ayırt edemiyorlar ve bu tip talihsiz vakaların yaşanması söz konusu oluyor. İkincisi ise, çağrı merkezi sektörü olarak bu ve buna benzer durumlarda olumsuz etkileniyoruz.

Vatandaş ne yapmalı?

Tüm vatandaşlarımız ihtiyaç duydukları, yararlanabilecekleri hizmet ve ürünlerle ilgili tekliflerden, bilgilendirmelerden ve tanıtım mesajlarından haberdar olmak isterler. Günümüz koşullarında bu hem ticaretin canlanması hem de vatandaşların ihtiyaçlarının daha hızlı ve kolay şekilde görülmesi adına önem kazanıyor. Burada vatandaşların güvenli bir hizmet alıp almadıklarından emin olmaları için şu soruların cevaplarından emin olmalılar: Arayan taraf gerçekten bir ürün ya da hizmet sunuyor mu, bu ürün veya hizmet, güvenli koşullarda sunuluyor mu, bu firma, güvenilir bir firma mı?

İlginizi çekebilir:  Gerçek zamanlı küresel siber tehdit haritası

Dolandırılmanın önüne nasıl geçilebilir?

Bu gibi durumlarda öncelikle arayan firmayla daha önceden bir alışveriş ilişkisi olup olmadığına dikkat edilmeli; eğer daha önceden alışveriş yapılan bir markaysa ve numarası tanınıyorsa güvenli bir alışveriş yapılabileceği varsayılabilir. Eğer daha önceden alışveriş yapılmayan bir kurum arıyorsa, mutlaka kişisel bilgilere ne şekilde ulaştıkları sorulmalı. Eğer karşıdaki “müşteri temsilcisi”, kişisel bilgilere ne şekilde ulaştığını net bir şekilde açıklayamıyorsa, dikkatli olmak gerekiyor. Bu durumda eğer teklif yine de cazip geliyorsa, arayan kişiye hangi firmadan aradığı, firma bilgilerinin hangi kanallardan teyit edilebileceği sorulmalı. Arayan numarayı ve firmayı gerekiyorsa telefonla ulaşılarak ya da internetten kontrol ettikten sonra alışveriş tamamlanmalı. Eğer bir ürün alınacaksa, kapıda teslimat esnasında ödeme alternatifleri tercih edilmeli. Bu şekilde dolandırılmanın önüne büyük ölçüde geçilebilir.

Çağrı Merkezleri Derneği, güvenli alışveriş konusunda çok hassas

Çağrı Merkezleri Derneği olarak, kişisel bilgilerin gizliliği, uzak mesafeli satışlarda güvenli alışveriş konularının üzerinde hassasiyetle duruyor ve bu konularda ilgili devlet kurumlarıyla da işbirliği içerisinde çalışıyoruz. Günümüzde teknolojik gelişmeler her türlü hizmete uzaktan erişime imkân tanıyor, vatandaşlarımızın bu olanaktan huzurlu ve güvenli bir şekilde yararlanması için projeler geliştiriyoruz.

Çağrı Merkezleri Derneği üye kuruluşlarının tamamı kişisel bilgilerin gizliliği ilkesine saygılı ve müşterilerine güvenli ödeme altyapıları sağlayarak çalışmalarını yürütmektedirler. Çağrı Merkezleri Derneği olarak, bu standartların tüm sektörde yaygınlaştırılması konusunda öncü rolümüzü sürdürmeye devam ediyoruz ve vatandaşlarımızı da dikkatli olmaları konusunda bilgilendirmek istiyoruz.”

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir