Cep telefonu alırken dikkat etmeniz gerekenler

Cep telefonu satışlarında kredi kartıyla taksit işlemlerine son veren Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), bu kararla cep telefonu almak isteyen tüketicilerin çeşitli kampanyalara yönelmesine neden olacak. Kredi kartı kullanmadan taksitli ödeme yapmak isteyen tüketicilerin ise mağdur olmamak için dikkat etmesi gereken bazı konular var.

Şikayetvar’ın haberine göre, cep telefonu satışlarında kredi kartıyla taksit işlemlerine son veren BDDK, 1 Şubat 2014’ten itibaren tüketiciler için yeni bir dönem başlatmış olacak. Bu uygulamayla taksit imkanından yararlanamayan tüketiciler, GSM operatörleri başta olmak üzere çeşitli firmaların da düzenlediği kampanyalara yönelecek.

Eğer bu kampanyalara katılmak isteyen tüketicilere gerekli bilgilendirme yapılmazsa, tek seferde ödeme yapmaktan kaçınan kullanıcıların çok daha büyük meblağlarla karşı karşıya kalması kaçınılmaz bir son olacak.

Kredi kartı olmadığı için kampanyalardan yararlanarak cep telefonu satın alan ve mağdur olan tüketici şikayetleri şöyle:

“Adıma Habersiz Hat Açılmış ve Kampanyalı Cihaz Alınmış!”

“Müşteri hizmetlerinden bir bayan arayarak 0000.. no’lu cep telefonun ödenmemiş son 2 dönem yaklaşık 340 TL borcu olduğunu belirtti. Ben de bu numaradan haberim olmadığını ve faturayı ödemeyeceğimi ilettim. Sonra öğrendim ki Nisan ayında cihaz kampanyalı şekilde adım adıma açılan hat ile alınmış. Ekime kadar fatura ödenmiş ve sonrasında ödeme yapılmamış. Bundan sonra da ödenmeyecek ve bana yansıtılacak. Kimlik bilgilerimi çalıp benden habersiz nasıl hat açabilirsiniz?”

“Aldığım Telefon Bozuk Çıktı İade Almadılar!”

“Operatörden kampanya kapsamında almış olduğumuz T 40 cep telefonu bozuk çıktı ve ertesi gün telefondan ve kampanyadan vazgeçmek istediğimizi belirttik. Cihazın sözleşmeli olarak alınmasından dolayı iade olamayacağını söylediler. 3 kez servise gönderdik ve sorunumuz giderilmedi. Ayrıca kullanmadığımız internet paketini de faturaya yansıtmışlar. 6 sayfalık sözleşmenin ücra bir köşesinde o da yazılıymış. Müşteri Hizmetlerini de defalarca aradık. Sonuca ulaşamadık.”

İlginizi çekebilir:  Viveport ve Viveport Infinity 5 için Windows desteği başlıyor

“Cayma Bedelini Tek Seferde Ödememi İstiyorlar”

“GSM operatörümün cihaz kampanyasından yararlandım ve bir cep telefonu aldım faturama ek ödeme şeklinde ama daha sonra maddi durumum zorlaşınca cihaz kampanyasını iptal edip kredi kartımla taksitle öderim diye faturalı hattımı kapatmak istedim. Diğer gsm operatörlerinde bu mümkün olduğu halde tek kalemde yansıyan cihaz kampanyası cayma bedelini ödemem istendi ben de taksit yapılmasını istedim ama hiçbir şekilde yardımcı olunmadı”

“Cihaz Kampanyasında Haksız Ücret İstiyorlar!”

“24 ay 500 TL fatura taahhüde bulunarak 2 adet cep telefonu kampanyasından faydalandım. Bize söylenen 24 ay boyunca faturanız 500 TL altına düşmez ise bu telefonlara hiç bir bedel ödemeyeceğimizdir söylendi. Şu an gelen faturada cep telefonu 11. taksiti altında 84 TL yansıtılmış olup bu bedeli 13 ay daha ödeyeceğimi söylemişlerdir. Bizimle konuşulan farklı uygulama farklı bu konuda açıklama istiyorum.”

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir