TechnoLogic – Cepten TV izlemek mobil data kullanımını artırdı


Cepten TV izlemek mobil data kullanımını artırdı

TechnoLogic 05 Ekim 2016 0
Cepten TV izlemek mobil data kullanımını artırdı

Kristal Elma Festivali’nde konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, cepten televizyon kullanımının Turkcell’de günlük ortalama 7 dakikadan 25 dakikaya yükseldiğini belirterek, “Önümüzdeki 6 ayda bunu 40-45 dakikaya çıkarmayı hedefliyoruz. Turkcell TV+’taki 3 yıllık hedefimize 1 yılda ulaştık. Mobil data kullanımı önümüzdeki dönemde cepte gezen televizyonlarla daha da artacak” dedi

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye’nin yaşanan bütün olaylara rağmen üretmeye ve tüketmeye devam etmesinin çok önemli olduğunu söyledi. Reklamcılar Derneği tarafından gerçekleştirilen Kristal Elma Festivali’nde konuşan Terzioğlu, hem reklam veren hem reklam alan hem de reklam gösteren olarak reklamcılık sektörü ile nabızlarının beraber attığını belirterek, “Türkiye’nin bütün yaşadığı olaylara rağmen çalışmaya, üretmeye ve tüketmeye devam etmesi çok önemli. Bugün de burada tüm sektörlerin bir araya gelerek bunu taçlandırdığını düşünüyoruz” diye konuştu.

Ülke nüfusunun yüzde 83’ünü 4.5G teknolojisi ile kapsadıklarını ifade eden Terzioğlu, “3G’de bu noktaya ulaşmamız 6 yıl almıştı. Tüketicinin bu hızla bu teknolojiye adapte olmasından çok memnunuz. Yatırımlarımızı hızlandırarak devam ediyoruz” dedi.

Dünyanın en hızlısı İstanbul ve Ankara

Dünyada en hızlı internetin İstanbul ve Ankara’da olduğunu vurgulayan Terzioğlu, İkisi de Turkcell şebekesi. Bu durum bizi çok gururlandırıyor. Mobil internet hızında dünya çapında ilk 2’de olmak gurur duyulması gereken bir konu. Bu yatırımın ne kadar doğru yapıldığının bir göstergesi. Şu anda bir mobil internet kullanıcısı cep telefonu aracılığıyla evinden daha hızlı internet kullanabiliyor. Bu yüzden de 4.5G’ye rağbet arttı. Televizyondan müziğe kadar mobilite hayatımızın bir gerçeği oldu” diye konuştu.

Gezen televizyonlar olacak

Cepten televizyon izleme oranının günlük 7 dakikadan 25 dakikaya yükseldiğini, bunu 6 ayda 40-45 dakikaya çıkarmak istediklerini, ileride buna yönelik yeni hedefleri olacağını belirten Terzioğlu, tüketicilerin hayatında mobil alanda, sadece cep telefonun değil, tabletlerin de olacağını söyledi. Terzioğlu, “Artık gezen televizyonlar olacak, TV izleme oranı artacak” ifadesini kullandı.

Liderlik data kullanımından gelecek

Turkcell olarak hedeflerinin 2018’de toplam telekomünikasyon pazarının liderliği olduğunu hatırlatan Terzioğlu, “Bizi liderliğe taşıyacak itici güçler servisler ve data gelirlerindeki yıllık %25 büyüme. Turkcell TV+ Premier Lig resmi mobil yayıncısı oldu, devamı gelecek. Turkcell TV+ müşteri sayısında 3 yıllık hedefe 1 yılda ulaştık. Turkcell Müzik’te yıllık 200 milyon olan dinleme sayısı 2018 sonunda hedef 800 milyona yükseltmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.