Çin’in Twitter’ı Sina Weibo’da New York Times’a sansür

New York Times gazetesi yayımladığı bir haber nedeniyle Çin yönetimini kızdırdı. Başbakan Wen Jiabao’nun iktidara gelmesinin ardından akrabalarının büyük bir servet edindiğini öne süren haber Pekin’in sansürüne takıldı.

New York Times gazetesinin haberinde Jiabao’nun başbakanlığı sürecinde ailesinin toplam 2,1 milyar euro servete ulaştığı bilgisine yer veriliyor. Haberinin ardından Çin’de gazetenin İngilizce ve Çince internet sayfalarına erişim engellenirken, haberle ilgili yorumlar da Çin’deki internet forumlarından silindi.

Çinlilerin Twitter’ı kabul edilen “Sina Weibo”da da “Wen Jiabao” ve “New York Times” isimlerini içeren aramalar engellendi. Söz konusu haberin sadece Çin halkının çok küçük bir bölümüne ulaşabileceğini belirten Çin siyaseti uzmanı Willy Lam, haber hakkında ancak nüfusun yüzde 5’i ila 10’unun bilgi sahibi olabileceğini tahmin ediyor.

Willy Lam, başbakanın oğlu ve eşinin servetiyle ilgili bazı gerçeklerin zaten biliniyor olduğuna, ancak haberin şimdiye kadar bilinmeyen kanıtlar ve yeni rakamlar içerdiğine dikkat çekiyor. Deutsche Welle’nin haberine göre, Çin Dışişleri Bakanlığı’ndan ise haberin Çin’e yönelik bir başka karalama kampanyasından ibaret olduğu açıklaması yapıldı.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın