Dell 30’uncu yılında geleceğe odaklanıyor

Dell, 30’uncu yılını kutlarken, girişimci bir yaklaşımla iş hacmini artırmaya ve çok yönlü kanal satış modelleri ile geleceğin bilişim şirketi olma yolunda ilerlemeye devam ediyor.

Son kullanıcı ve kurumsal pazara yönelik, gerçek ihtiyaca odaklı ürün ve çözümlerle adından söz ettiren Dell, 30’uncu yılını kutlarken, markanın girişimci geleneğini de sürdürüyor. Dell World, Dell Enterprise Forum gibi etkinliklerde gerçekleştirilen çok sayıda yeni ürün tanıtımı ve StatSoft gibi yeni şirket alımları ile Dell, kanal satış modeline odaklanmayı sürdürüyor.

Dell Türkiye Satış Direktörü Haluk Tekin 30’uncu yıl vizyonu ile ilgili olarak; “Dell’de işler, satış kanalları ilişkileri de dâhil olmak üzere, planlanan takvimin önünde yürüyor. Aldığımız talepler son derece yoğun ve güçlü. Satış kanallarındaki artış bunun önemli sebeplerinden biri. Bu yıla da güzel bir başlangıç yaptık. Elimizdeki verileri değerlendirdiğimizde, pazardan çok daha hızlı bir şekilde büyüdüğümüzü görüyoruz. Dell iş ortakları, kanalla birlikte kendilerinin de kazançlı çıktığını biliyorlar ki bu da mutluluk verici” dedi. Dell ve kanal ortakları için geleceğin son derece parlak olduğunun altını çizen Haluk Tekin, bu hızlı ve kaliteli büyüme sürecinin heyecan dolu bir süreç olduğunu vurguladı.

Dell Türkiye Çözüm Grup Direktörü Didem Duru da Dell BT çözümleri ile ilgili olarak yaptığı değerlendirmede; “Dell, kullanıcılarından aldığı ilham ve günümüz işletmelerini etkileyen ticari gerçeklerin bilinci ile yenilikler tasarlıyor ve bu yenilikleri farklı iş kollarına hitap edecek şekilde modern BT mimarilerine uyarlayarak sunuyor. Değişen dünyada teknoloji yatırımlarının da yenilikçi bir bakış açısıyla yapılması gerekiyor. Dell, sunduğu uçtan uca çözümlerle şirketlerin bilişim alanındaki ihtiyaçlarını çözme konusunda her zaman hazır ve bu kapasiteye sahip bir marka” dedi.

Yeni eğilimler iş yapış tarzını değişmeye zorluyor

Dell, 30’uncu yılında pazardaki değişken yapıyı ve bilişimin geleceği nasıl şekillendireceğinin altını çizen rakamsal veriler de sunuyor.

2020’de 241 milyar dolar bulut harcaması
2016’da %40’tan %80’e katlanacak X86-sunucu sanallaştırması
2015’te 58 milyar mobil uygulama indirilmesi
Önümüzdeki 10 yılda verinin 50 kat büyümesi öngörülüyor.
Tüm dünyada milyonlarca müşteriyle yakın ilişki içinde çalışan Dell;
BT sağlık hizmetlerinde lider konumda yer alıyor.
Küresel düz panel monitör pazar payı sıralamasında lider konumda yer alıyor.
Küresel iSCSI depolama çözümlerinde lider konumda yer alıyor.
Dünyanın 2 numaralı x86 sunucu sağlayıcısı konumunda yer alıyor.
Dünyanın 2 numaralı BT eğitim hizmetleri sağlayıcısı konumunda yer alıyor.
Dokuz Gartner Magic çeyreğinde lider seçildi.
Donanım ve yazılım dallarında 10 Windows ITPro ödülünün sahibi oldu.

Müşteri erişimi

  • Dell, 100.000’in üzerinde ekip üyesiyle, tüketicilerden orta ölçekli şirketlere ve dünyanın en büyük organizasyonlarına kadar, çok geniş bir müşteri yelpazesine hizmet veriyor.
  • Küresel Fortune 500 listesinde yer alan şirketlerin yüzde 98’i
  • 10 milyon küçük ve orta ölçekli şirket
  • 400.000 sınıfta öğrenciler ve öğretmenler
  • Tüm G20 ülkeleri
  • 200.000 doktor
  • Milyonlarca tüketici

Dönüştür, Bağla, Bilgilendir ve Koru

Bugünün dört önemli teknolojisi; “Bulut”, “Büyük Veri”, “Mobilite” ve “Güvenlik” eğilimleri, müşterilerin tüm BT altyapılarını yeniden gözden geçirmelerini sağlıyor. Dell’in bu alandaki stratejisi; “İş programını müşterinin bakış açısına ve zorluk yaşadığı noktalara göre ayarlamak ve müşteri zorunluluklarını hedef almak” olarak tanımlanıyor. Dönüştür, Bağla, Bilgilendir ve Koru konseptiyle desteklenen bu yaklaşım, Dell’in dört ana iş grubuna işaret ediyor;

  • Kurumsal Çözümler: Bütünleşik altyapı çözümleri ile sunulan sunucular, depolama alanı, ağ bağlantısı ve yönetim de dâhil olmak üzere, kurumsal çözümleri ve ticari satışları, uçtan uca yazılımlar portföyü içinde birleştirir.
  • Yazılım: Müşterilerin bulut odaklı güvenlik kaygılarını gidermelerine yardımcı olacak şekilde tasarlanan uçtan uca portföy çözümleri.
  • Hizmetler: Dış kaynaklı uygulamalar ve kurumsal süreçler, altyapı ve bulut bilgi işlem teknolojisi, müşteri ve satış ofisi aracılığıyla şirketlere yardımcı olan ölçeklendirilebilir çözümlere sahip uçtan uca portföy çözümleri.
  • İstemci Çözümleri: Kapsamlı tablet, dizüstü, masaüstü ve ince istemci çözümleri yelpazesi.

Dell’in ana hedefi, müşterilerinin büyümesine ve tüm potansiyellerini kullanmalarına yardımcı olacak teknoloji çözümleri sağlamak olarak tanımlanıyor. Uçtan uca ölçeklenebilir çözümler sağlayan lider firma olmak, son kullanıcılara erişim, kurum içinde entegrasyon ve optimizasyon sağlamak, yazılımlar ile basitleştirme ve güvenliği sağlamak, hizmetler ile inovasyonu hızlandırmak da Dell’in diğer ana stratejileri arasında.

Bugüne kadarki en güçlü ürün ve hizmet portföyüne sahip olan Dell, yenilikçi bir şirket olarak, her insana, şirkete ve organizasyona başarılı olmak için ihtiyaçları olan BT çözümlerini sağlamak üzere, önemli beceriler ve kapasiteler edindi. Ek olarak, faaliyetlerini yeniden düzenledi ve küresel tedarik zincirini optimize etti.

İlginizi çekebilir:  Sahibinden.com’dan 15. yıl rekoru

Şahıs şirketi dönüşüm süreci

2013 yılında, Michael Dell ve özel sermaye şirketi Silver Lake Partners’ın, Dell’in halka açık hisselerini geri alma ve şirketi yeniden uzun vadeli yatırımlara ve yeniliklere odaklama kararıyla, şirket ve müşteriler açısından heyecan verici yeni bir dönem başladı. 12 Eylül 2013 tarihinde Dell hissedarları, Michael Dell’in Silver Lake Partners ile ortak olarak Dell’i satın alması teklifini onayladı. Birleşme işlemi 29 Ekim 2013 tarihinde tamamlandı.

Dell zaman tüneli

  • 1984 – Michael Dell Texas Austin Üniversitesi’ndeki odasında yeni bir bilgisayar şirketi kurdu.
  • 1988 – Dell ilk halka arzını tamamladı
  • 1992 – Dell ilk kez Fortune 500 listesinde yer aldı
  • 1994 – Power Edge sunucu serisini satışa sunan Dell, kurumsal sunucu endüstrisine önemli bir adım attı
  • 1995 – Dell küresel faaliyetlerini Avrupa, Asya, Japonya ve Amerika kıtasını da kapsayacak şekilde genişletti
  • 1998 – PowerVault serisiyle, Dell veri merkezi tekliflerinin sayısını artırdı
  • 2006 – Dell’in müşterileriyle iletişim kurma şeklini baştan sona değiştiren Direct2Dell kullanıma sunuldu. Dell oyun bilgisayarı lideri Alienware’i satın aldı
  • 2008 – Dell depolama alanı lideri EqualLogic’i satın aldı ve bulut bilgi işlem teknolojisi için optimize edilmiş mobil ve bağımız bir veri merkezi olan ilk modüler veri merkezini kullanıma sundu
  • 2009 – Dell Services kuruldu ve Dell uçtan uca BT çözümleri için servis sağlayıcı haline geldi. Dell, tüketiciler ve kurumsal kullanıcılar için dünyanın en ince dizüstü bilgisayarlar olan, Adamo ve Latitude Z’yi satışa sundu
  • 2010 – Dell Streak modeli ile tablet pazarına girdi. Boomi, Exanet, KACE, Scalent ve Compellent şirketlerini satın alarak kurumsal çözümler pazarında lider konuma geldi
  • 2011 – Dell stratejik kurumsal çözümler ve hizmet alanında iki basamaklı büyüme rakamlarını kutladı ve şirketin uçtan uca BT çözümleri sağlama taahhüdünü daha da ileriye taşıyarak tüm dünyada Dell veri ve çözümlerini geliştirmek için 1 Milyar Dolar değerinde yatırım taahhüdünde bulundu
  • 2012 – Dell son kullanıcı bilgisayarları, kurumsal çözümler, yazılımlar ve hizmetler de dahil olmak üzere, dört önemli büyüme alanına odaklanarak yeni bir yazılım grubu kurdu
  • 2013 – Dell şahıs şirketi haline geldi
  • 2014 – Forbes, Dell’in Amerika’daki üçüncü en büyük şahıs şirketi olduğunu duyurdu

Stratejik yatırımlar ve farklı yaklaşımlar

Dell Ventures, Dell’in uzmanlığına ve stratejik yönelimine uygun yeni şirketlere yatırım yapmak ve bu şirketleri desteklemek amacıyla oluşturuldu. Dell Ventures Aralık 2013’te, 300 milyon dolarlık Stratejik Yenilik Girişim Fonu’yla, girişimciliğe ve yeniliklere yönelik kapsamlı taahhütlerde bulunduğunu duyurdu. Bu fon Dell’in; aralarında depolama, bulut bilgi işlem teknolojisi, büyük veriler, gelecek nesil veri merkezi, güvenlik ve mobilitenin de yer aldığı yeni ortaya çıkan teknoloji alanlarında yeni kurulan ve büyümekte olan şirketlere yatırım yapmasını sağlayacak.

Sermaye erişimi birçok şirket için hala önemli bir engel olmaya devam ettiği için, Dell Financial Services, banka ve diğer BT finansmanı kaynaklarına gerçek bir alternatif yaratıyor.

Tech Page One, müşterilere ve BT uzmanlarına daha organize ve verimli olmaları için yardımcı olan ve daha akıllıca iş kararları almaları için onlara destek veren, Dell’in medya sitesi olarak hizmet veriyor. Tech Page One’da özgün makaleler, kapsamlı analizler, haberler ve teknoloji alanında güncel veriler içeren, güncel çoklu ortam dosyaları yer alıyor.

Dell Powering the Possible, Dell’in teknolojinin insanlar ve gezegen için en yararlı olacak yerde kullanılmasına yönelik taahhüdü. Dell 2012 yılında, bu taahhüdü Dell’in yeni sürdürülebilirlik stratejisinin ilk adımı olarak hayata geçirdi.

Dell Center for Entrepreneurs, girişimciler tarafından ve girişimciler için tasarlanan, farklı büyüme aşamalarındaki kurucuların, şirket kurmak, işletmek ve büyütmek için ihtiyaç duydukları kaynak, uzmanlık ve teknoloji çözümlerini bulabilecekleri bir platform olarak 2012 yılının sonlarında kullanıma sunuldu.

Dell Founders Club, kısa bir süre önce girişim sermayesi şirketi tarafından finanse edilen, teknolojiyi iş dünyasında başarı açısından önemli bir “belkemiği” olarak gören ve hemen büyüyebilmek için acil teknoloji gereksinimleri olan önde gelen girişimci şirketlerden oluşan bir grup olarak kuruldu.

Dell Innovators Credit Fund yenilikleri teşvik edecek, pazara sunma hızını artıracak ve iş olanakları yaratacak finansal ve teknoloji kaynaklarını sağlayan, yeni kurulmuş şirketlere yönelik 100 milyon dolarlık bir borç sermayesi finansmanı programı. Girişim sermayesi şirketleri destekli olmayan farklı ölçeklerdeki şirketler için, Dell Financial Services (DFS) çeşitli finansman ve leasing seçenekleri sunuyor.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir