Digital Age Summit’e dijital aktivizm damga vurdu

Bu yıl 18 Ekim’de Four Seasons Otel’de altıncısı düzenlenen, pazarlama ve reklam sektörüne yön veren Digital Age Summit’in sabah kuşağında “dijital aktivizm” fark yarattı. Konferansta sosyal sorumluluğun dijital bir örneğini temsilen kürsüye çıkan V for Viral Kreatif Direktörü Burcu Sarar, GDO’lu ürün ithalatına karşı açılan Greenpeace “Yemezler!” kampanyasının başarısını etkileyen pazarlama yöntemlerini katılımcılarla paylaştı.   Bu yılın temasını “Dijital Yaratıcılık” olarak belirleyen Digital Age Summit’in sabah oturumlarında Greenpeace’in Türkiye çapında büyük destek gören “Yemezler!” kampanyası ön plana çıktı. Ağırlıklı olarak dijital pazarlama yönetimi, ölçülebilirliği ve dijital pazarlamanın kitleler üzerindeki etkisinin işlendiği bu bölümde, Coca-Cola’dan ve ComScore’dan örnekler veren diğer konuşmacılar da interaktif pazarlama yaklaşımları ile dünyanın dijital reklamcılığa bakışını irdeledi.

326 bin “Hayır”la GDO’ya karşı nihai başarı!

Konferans içeriğinde yer alan tek sosyal sorumluluk vaka incelemesi olarak öne çıkan “Yemezler!” kampanyası, V for Viral Kreatif Direktörü Burcu Sarar tarafından masaya yatırıldı. Greenpeace’in GDO’lu ürünlerin ithalatına karşı düzenlediği, “Halk GDO’yu yemiyor!” sloganıyla çıkan kampanyanın gelişim ve yayılma sürecini dijital reklamcılık çerçevesinde çarpıcı verilerle anlatan Sarar, “Oyunlaştırma Kurgusu’yla Greenpeace ürünlerini satarak hikayemizi gerçek hayata, mesajımızı da çok daha geniş kitlelere yaydık” dedi. Kampanyanın başarıya ulaşmasının asıl nedeninin “insanlara mesaj taşıyacak özel araçlar sağlamak” olduğunu belirten Sarar sözlerine şöyle devam etti:

“İnsanları, sunduğumuz özel rozetler ve unvanlarla özel hissettirdik, bizimle aynı duyguları paylaşmalarını, aynı şeye inanmalarını sağladık. Bireylerin ‘benim imzamla ne olacak ki?’ algısını olumluya dönüştürüp kitlelerdeki özgüven sıkıntısını aştık. Greenpeace site trafiği yaklaşık üç aylık bir sürede 2,5 milyona ulaştı, 100 binden fazla blog’da kampanya yer aldı, 500 bin rozet toplandı. Sonuç, yüzde 100 başarı oldu ve toplamda 326 bin imzayla Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın insan sağlığıyla oynayan 42 GDO başvurusunu reddetmesini sağladık.”

Coca-Cola’dan “Hepsi Hikaye!”

Coca-Cola Türkiye İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey ve Coca-Cola Avrasya ve Afrika Grup İnteraktif Pazarlama Müdürü Mariano A. Bosaz, “Yaratıcılık Temelli İnteraktif Pazarlama” başlıyla çarpıcı ve keyifli iki oturum gerçekleştirdi.

İlginizi çekebilir:  Zuckerberg 3,3 milyar dolar kazandı

Dijital pazarlama alanındaki çalışmalarına üniversite yıllarındaki bir girişimcilik projesiyle başlayan Mariano A. Bosaz, markanın “Bize katılır mısın?” sloganının, özellikle sosyal ağlarda hem tüketici hem de marka tarafından güçlü bir karşılık bulduğunu belirtti ve sözlerine şöyle devam etti:

“Tüketicilerin içeriği tükettiği bir dönemden aktif olarak ürettiği bir döneme geçiyoruz. Lokal kavramı da artık coğrafyayla değil, müşterilerinizin konuştuğu dille tanımlanıyor. Bu nedenle artık içerik üreten tüketicilerin, markanın ta kendisi olduğu, markaların da bu etkileşim süresince tüketiciyle diyalog kurmak için can attığı bir çağda yaşıyoruz. Sosyal ağlarda kaç hayranınız olduğundan çok, onlarla ne kadar yakınlaştığınız ve onları ne kadar iyi tanıdığınız önemli. Hayranlarınızın arkadaşlarınız gibi olmasına izin vermeli, dertlerini dinleyip güzel haberlere birlikte gülmelisiniz.”

Mariano A. Bosaz’ın ardından kürsüye çıkan Coca-Cola Türkiye İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey ise, gerçek yaratıcılığın sahada ve sokakta olduğunu söyledi.

“Sosyal dinleme” kavramının müşteriler ve şirketler arası ilişkilerde gün geçtikçe önem kazandığına dikkat çeken Zerey, başarılı bir sosyal dinlemenin aşamalarını, diyalog analizi, diyaloğu anlamak, diyalog yönetimi stratejisi ve dinamik hikaye anlatımı olarak tanımladı ve sözlerine şöyle devam etti: “Oluşturulacak marka hikayelerinin kolay yayılabilir, birbiriyle bağlantılı ve Türk kültürüyle uyumlu olması gerekiyor. Marka DNA’sıyla entegre olan likit hikayeler başarıyı getiriyor.”   “Görüntüleme sistemiyle görünmeyeni göreceksiniz!”

Konferansın bir diğer konuşmacısı ise, dünyanın önde gelen bağımsız araştırma şirketi ComScore’un Başkan Yardımcısı Greg Dale’dı. “Dünyanın Dijital Reklamcılığa Bakışını Değiştirmek” başlıklı konuşmasını yapan Dale, “Kampanyanızın gerçek etkisini ve reklamınızın gerçek potansiyelini görebileceğiniz metodolojileri uygulamak, doğru hedefleri belirlemek açısından en kritik karar” dedi ve sunumunda daha çok dijital kampanyalardaki görüntüleme, izleyici hedefleme ve marka güvenliği gibi konuları ele aldı. ComScore olarak European Charter Study çalışmalarıyla dünya çapında 30’u aşkın ülkede P&G, Ford, Sony, Kellogs’ gibi büyük markalar tarafından uygulanan dijital pazarlama trendlerinin etkisini 260 farklı araştırmayla ölçen Dale, Türkiye’de de Garanti Bankası ve Turkcell’le benzer bir çalışma yaptıklarını belirtti.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir