Dijital müzik pazarı 2014’te 13 milyar doları geçecek

Küresel çapta streaming ve bulut bilişim hizmetleri veren Medianova’nın altyapısını sağladığı online müzik platformlarında her ay 4 milyondan fazla kişi internet üzerinden müzik dinlemenin keyfini yaşıyor.

Orta Doğu ve Türkiye’nin lider streaming ve bulut bilişim hizmetleri sağlayıcısı Medianova’nın Türkiye’de hizmet verdiği TTNET Müzik, Fizy, Turkcell Müzik, Müzik için Efes, Mynet kavun ve Vodafone Freezone Müzik; Ortadoğu’da ise eTarab ile her ay 300 milyon şarkı stream ediliyor.

Medianova müzik platformunda MÜ-YAP, Sony, EMI, Orchard, Warner gibi bir çok yayıncı ile entegrasyon yapılmış durumda 3 milyon şarkı bulunuyor. Medianova bu rakamlarla Avrupa’nın en büyük ilk üç platformu arasında yer alıyor. Bununla beraber, aylık dinlenen şarkı sayısı 300 milyona ulaşırken, oluşan trafik de 600 bin GB seviyesini buluyor.

Müzik platformu ile her ay 4 milyondan fazla kişiye dokunduklarına dikkat çeken CEO Serkan Sevim, “Medianova olarak Türkiye’deki yasal müzik platformlarının yaklaşık yüzde 95’inin altyapısını sağlıyoruz. Geçtiğimiz yıllarda gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla Türkiye’yi network bazında Doğu Avrupa ve Orta Doğu’nun kalbi olarak konumlandırmayı başardık. Bu yılın ikinci yarısı itibariyle ağırlığı MENA (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) bölgesine vermiş durumdayız. Korsan müziğe karşı alınan önlemler ve yasalarla Türkiye’de dijital müzik pazarı oluştu diye düşünüyoruz. Şimdi de Smart TV’ler, akıllı telefonlar ve web üzerinden sunulan akıllı servislerle mevcut platformların hızlı bir şekilde büyüyeceklerini tahmin ediyoruz. Bazı müşterilerimiz bu altyapı ile global pazara açılma hazırlığı içerisinde. Büyümeye basit bir örnek vermek gerekirse, hizmet verdiğimiz platformların trafik tüketimleri 2009 yılına oranla 6 kat artmış durumda.

Dünyadaki müzik şirketlerinin dijital müzikten elde ettikleri gelirler, 2011 yılında bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak 5,2 milyar dolar seviyesine yükselti. Bu rakamın 2014 yılında 13,7 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. Bugün için Türkiye’nin bu pastadan aldığı pay sadece yüzde 1 ile 1,5 arasında bulunuyor. Yine 2011 verilerine göre, müzik sektörü, dijital satış rakamlarında sahip olduğu yüzde 32’lik pay ile yüzde 42’lik payı bulunan oyun sektörünün ardından online ticarette ikinci sırada yer alıyor” diye konuştu.

İlginizi çekebilir:  Yapay Zeka Kuzey Kore'den daha büyük tehdit

MENA bölgesinde lider konumda bulunan operatör firmalarla iletişim halinde olduklarını vurgulayan Sevim, “Bölgede 2012 yılı sonuna dek bir ya da iki projeyi daha hayata geçirmeyi planlıyoruz. Ayrıca önümüzdeki günlerde lansmanı yapılacak olan, Avrupa ve KKTC’de yaşayan Türklere yönelik hizmet verecek iki yeni müzik platformunun da altyapı hizmetlerini sağlamak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir