Dijital pazarlamanın yüzyılımızdaki çehresi

Taşlar Yerinden Oynarken – Dijital Pazarlamanın Kuralları, Fatoş Karahasan’ın deyimiyle “değişimin ruhunu ortaya koyabilmek ve ülkemizin dijital dönüşümüne katkıda bulunabilmek” amacıyla yazılmış bir kitap.

Yeni düzen, hayatın her alanında, sürekli bir devinim içinde olmayı gerektiriyor. Geçmişin kurallı ve planlı çalışma biçimleri, bu kadar hızla değişen bir dünyayı yönetmekte yetersiz kalıyor. Kitle iletişim araçlarının gücü azalıyor. Otoritelerin iktidar alanı daralıyor. Kontrol ve güç merkezleri dönüşüyor. Kalabalıkların sesi daha çok duyuluyor. Yaşanan büyük dönüşüm, 20. yüzyılda pazarlamanın yardımıyla büyümüş olan markalar dünyasının yapısını da sarsıyor.

Dijital çağın bireylerine, geleneksel pazarlamanın araçları ve yöntemleriyle erişilemiyor. Hızlı ve esnek davranmayan şirketlerin rekabet şansı kalmıyor. Sonsuz bir veri okyanusunda çalışmak zorunda olan yöneticiler, karmaşık bir dünyada eski doğrularla yollarını bulamıyor. İnsanları anlamak ve onlarla ilişki kurabilmek için, yeni çözümler bulmak gerekiyor.

Taşlar Yerinden Oynarken de bu çözüm arayışlarını masaya yatıran, dijital pazarlamayı tüm yönleriyle inceleyen bir çalışma. Önümüzdeki dönemde şirketleri, bireyleri, markaları ve toplumları nelerin beklediğini merak edenlerin mutlaka okuması gereken bu kitaba, sektörün ve iş dünyasının pek çok tanınmış ismi de yazılarıyla katkıda bulundu.

Ahmet Pura, Alemşah Öztürk, Ali Levent Orhun, Bülent Hiçsönmez, Emre Sayın, Erkan Akdemir, Faruk Eczacıbaşı, Gökhan Öğüt, Gürkan Coşkuner, İzzet Karaca, Karpat Polat, Rima Erdemir, Serdar Erener, Serhat Akkılıç, Serhat Gürcü, Suat Özyaprak, Tahsin Yılmaz, Tamer Özmen, Tolga Tatari, Tuna Tiryakioğlu, Uğur Özmen, Uğurcan Ataoğlu ve Yüce Zerey dijital alana bakış açılarını, saptamalarını ve öngörülerini aktardılar. Bu kitap, internette kendine yer açmak ve gelişmek isteyenlere, sunduğu formüllerle, soru-cevaplarla ve kurallarla ilham veren bir kılavuz niteliğinde.

Fatoş Karahasan kimdir?

Liseyi ABD’de bitirdi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal ve İdari Bilimler Fakültesi’nden mezun oldu. Aynı üniversiteden master ve doktora dereceleri aldı. Doktora çalışmasını University of Manchester’da tamamladı. Uzun yıllar ülkemizin önde gelen reklam ajanslarında tepe yöneticilik yaptı. Yerli ve küresel pek çok reklamverenin kampanyalarını yönetti. 1998-2000 yılları arasında, Güzel Sanatlar/Saatchi Reklam Ajansında (New Business Director, Genel Müdür Yardımcısı ve Genel Müdür) 2000-2002 yıllarında Penajans/D’arcy’de Ajans Başkanı olarak çalıştı. 1999-2000 arasında Galatasaray Üniversitesi İletişim Bölümü’nde ders verdi. 2003’ten beri Bilgi Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak, “Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Reklamcılıkta Güncel Kavramlar ve Dijital Pazarlama” konularında eğitim veriyor. Türkiye’de ve yurtdışında marka ve iletişim konularında pek çok konferansa konuşmacı ve moderatör olarak katılıyor. Milliyet gazetesinde ve Capital dergisinde pazarlama, reklam ve iletişim konularında yazılar yazıyor. Reklamcılık ve Siyasi Pazarlama kitaplarını Fransızcadan çevirerek dilimize kazandırdı. Neden Herkes Futbol ve Reklamdan Anlar? Vasat Reklamdan Nasıl Kurtulunur? adlı bir kitabı var.

Yazıyı Oylayın
İlginizi çekebilir:  SHEIN 6 milyon müşterisinin bilgilerini kaptırdı

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir