TechnoLogic – Dijital reklamcılık dijital ekonomiyi yaratıyor


Dijital reklamcılık dijital ekonomiyi yaratıyor

TechnoLogic 18 Ekim 2012 0
Dijital reklamcılık dijital ekonomiyi yaratıyor

Digital Age dergisi tarafından 2007 yılından bu yana düzenlenen Digital Age Konferansı bu yıl “Digital Age Summit 2012” adıyla, bugün başladı. Digital Age Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan, ““İnternet dünyasına doğan yeni neslin ana dilinin ‘dijital’ olduğu bir çağda, dijital reklamcılık dijital ekonomiyi yaratıyor; reklamcılık da sosyal medya ve mobil araçlarla kalıcı olarak değişiyor.” dedi.

Bu yıl altıncısı düzenlenen konferansın teması “Dijital Yaratıcılık”. Türkiye’nin internet dünyasının yüzde ikisini temsil ettiği, tasarımcı ve izleyicilerin artık yaratma sürecinde birlikte olduğu, elimizde cep telefonlarıyla başımız öne eğik değil, ileri doğru bakarak geleceğe ilerlememiz gerektiğinin vurgulandığı konuşmalarda dijital teknolojinin hayatımıza ne gibi yeni sorularla girdiği incelendi.

İlk kez 11 Kasım 2007’de gerçekleştirilen Digital Age Summit, Four Seasons Hotel’de büyük teknoloji şirketlerinin, popüler internet markalarının ve dijital/interaktif ajansların yöneticilerinin katılımıyla başladı. Geçtiğimiz yıl 1.200 kişilik rekor katılımla gerçekleşen konferansa, bu yıl da yoğun ilgi var.

Ana dili “dijital” olan bir nesil

Digital Age Summit, Digital Age Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan ve Vodafone Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gizem Keçeci’nin konuşmalarıyla başladı. Büyük bir hızla değişen dünyada şirketlerin iş yapmaya, marka yaratmaya ve yönetmeye çalıştığını belirten Özkan, hayatımızı değiştiren üç dönüşümün, pazarlama iletişimi, dijital reklamcılık ve tüketici davranışlarında yaşandığını belirtti ve sözlerine şöyle devam etti:

“İnternet dünyasına doğan yeni neslin ana dilinin ‘dijital’ olduğu bir çağda, dijital reklamcılık dijital ekonomiyi yaratıyor; reklamcılık da sosyal medya ve mobil araçlarla kalıcı olarak değişiyor. Dijital reklam yatırımlarının pazar paylarını ikiye üçe katladığı, Facebook ve Apple gibi bu dönüşümü yaratan şirketlerin başarısını her geçen gün daha iyi anladığımız bir dönemde, internet kullanımı açısından dünyanın yüzde 2’sini temsil eden Türkiye olarak çok daha fazla çaba harcamalı ve bu dönüşüme ayak uydurmak için hızlı davranmalıyız.”

M-yaşam: Bir organ olarak akıllı telefonlar

Digital Age Summit’in bir sonraki konuşmacısı, Vodafone Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gizem Keçeci kürsüde iki temel soruya cevap aradı: Dijital çağdan neler bekliyoruz? Dijital çağ bizden neler bekliyor? Yaratıcılık sürecinin hayatımıza sorular sorarak girdiğini belirten Keçeci, “İnsanlık tarihinde devrim yaratan bu yeni süreçte yarattığımız teknolojilerle yepyeni insanlar olduk. Yeni gerçeklikler yaratıp birbirimizle, hiç tanımadığımız dünyanın diğer ucundakilerle bağlantılı hayatlar kurduk” dedi.

Dünya çapında 5,9 milyar cep telefonu ve 1 milyarı aşkın akıllı telefon olduğunu belirten Keçeci, sözlerine şöyle devam etti: “Hayatımızın büyük bölümünü ‘mobil’ takısıyla tamamlar, m-yaşamlardan bahseder olduk. Kimliğimizi her geçen gün yeniden tanımladığımız şu günlerde artık yeni sorular sormalı ve kendimizi, çevremizi yeniden keşfetmeliyiz.”

“Gelecek mobilde değil, mobil hikâyelerde”

Gizem Keçeci, konuşmasının ardından sanal alemde medya dizaynı konusunda araştırmalar ve yaratıcı çalışmalar yürüten Beth Coleman’ı davet etti. MIT’de Yeni Medya Yazarlığı dalında yardımcı doçentlik yapan Coleman, son kitabı Hello Avatar: From Virtual Worlds to X-Reality’de “sanal tasarım” ve “sosyal ağ kimlikleri” konularını incelemişti.

Bugün konferansta yaptığı Principles of Transmedia Design başlıklı konuşması ise, daha çok yeni medya teknolojileri oluşturmanın ve analiz etmenin dokuz temel prensibini irdeledi. Ağ Toplumu’nda (networked society) inovasyonun ve yaratıcılığın rolünü sorgulayan temel sorularla ilerleyen Coleman, “yaygın hesaplama” (ubiquitous computing), müşterek mevcudiyet (copresence), görselleştirme (visualization) ve veri ağları (data networks) gibi güncel kavramları da tartışmaya açtı.

Zenginleştirilmiş gerçeklik ve bölgesel medya gibi yeni teknolojileri irdelerken, “alternatif gerçeklik oyunu” yoluyla tasarımcılarla izleyicilerin yaratma sürecine birlikte girmesinin etki yarattığını belirten Coleman, “Örneğin, Dexter ARG oyununu oynayan Dexter dizisi hayranları internet üzerinde oyunun gidişatını kendileri belirliyor, hikayeleri kendileri yaratıyor. Ve Dexter’la bir bütün olduklarını hissediyorlar” diyen Coleman, geleceğin pazarlamasında katılımcılığa, karşılıklı iletişimle sağlanan samimi diyaloğun kritik önem arz edeceğini söyledi.

Özellikle de mobil hikâyeleri yaratıp bunu anlamlı bir biçimde hedef kitleye iletmenin başarıyı getireceğini belirten Beth Coleman, “Sürekli kullandığımız cep telefonlarına doğru başımız öne eğik durarak geleceğe yürüyemeyiz. Elimizde telefonlarımızla ileriye ve birbirimize bakarak adım atabilir ve topluluk hissini yeniden ve daha güçlü bir şekilde yakalayabiliriz” diyerek konuşmasını tamamladı.

Bankayı Facebook’a getirmek

Beth Coleman’ın ardından 41?29! Ajans Başkanı Alemşah Öztürk, “Denizbank İnternet Bankacılığı” projesini Facebook’taki Denizbank şubesi üzerinden rakamlarla anlattı. Öztürk, 7/24 açık olan Denizbank Facebook Bankası’nda kullanıcıların, para transferinden kredi başvurusuna kadar birçok farklı işlemi gerçekleştirebildiğini, “bankayı Facebook’a getirerek” bunu başardıklarını söyledi ve şöyle devam etti:

“Çok kısa sürede Facebook Bankacılığı uygulamamızı sosyal ağlar dışında hem televizyonla hem de yazılı medyayla birleştirdik. Ortaya, kullanıcı verileri ve girdileriyle beslenip şekillenen sosyal medya aracılığıyla interaktif bir bankacılık sistemi kurmuş olduk.”

Sosyal medya ve dijital pazarlama stratejilerinin tüm detaylarıyla konuşulduğu Digital Age Summit 2012’de yer alan konuşmacılar ve içerikle ilgili ayrıntılı bilgiye www.mci.com.tr/konferanslar/ adresinden ulaşabilirsiniz.