TechnoLogic – Dijitali yeniden tanımlayan Fjord Türkiye’de


Dijitali yeniden tanımlayan Fjord Türkiye’de

TechnoLogic 01 Aralık 2012 0
Dijitali yeniden tanımlayan Fjord Türkiye’de

Dijital servis tasarımında öncü şirket Fjord, servis tasarımı kavramını son kullanıcı için sadelik ve zarafetle harmanlayarak, dijital pazarı ve trendleri yönlendiriyor. Kullanıcı dostu tasarımlarıyla bugüne dek pek çok ilke imza atan Fjord Londra, Berlin, Madrid, Paris, Helsinki, Stockholm, New York ve San Francisco’dan sonra dokuzuncu ofisini İstanbul’da açıyor.

Global çapta yarattığı kullanıcı dostu dijital servislerle tanınan Fjord, servis tasarımında sahip olduğu uzmanlığı şimdi de Türkiye’ye taşıyor. Fjord’un 2001 yılından bu yana vizyoner markalar için yarattığı inovatif dijital tasarımların temelinde, karmaşık sistemleri son kullanıcı için basitleştirme ve iyileştirme prensibi yatıyor. Bu sayede yeni deneyimin satış ve müşteri memnuniyeti üzerindeki olumlu etkileri de hızla ölçümlenebiliyor.

Markaların pozitif çağrışımlar oluşturan, kusursuz diye adlandırabilecek kullanıcı deneyimleri yaratma hedeflerine yanıt veren servis tasarımı alanında büyük bir tecrübe ve başarıya sahip olan Fjord, kullanıcı memnuniyetine çok geniş bir perspektiften bakıyor. Deneyimin her aşamasında son kullanıcıya yönelik detaylı analizlerden yola çıkan Fjord,  ürünler, sistemler, servisler ve kişilerarası etkileşim alanlarının her birinde markanın özüne yaptığı katkılarla kullanıcı deneyimini son derece zengin bir hale getiriyor.

Deloitte ve Sunday Times tarafından Britanya ve Ortadoğu ve Afrika bölgesinin en hızlı büyüyen dijital tasarım şirketi olarak gösterilen Fjord, 200’ün üstünde tasarım uzmanını barındıran kadrosuyla Londra, Berlin, Madrid, Paris, Helsinki, Stockholm, New York, San Francisco ve şimdi de İstanbul olmak üzere dokuz şehirde konumlanmış bulunuyor. Müşterilerinin arasında BBC, BBVA, Citibank, ESPN, Flickr, Foursquare, MSN, Nokia, Qualcomm, Telefonica ve Yahoo gibi global markalar yer alıyor.

Fjord İstanbul Genel Müdürü Iñaki Amate, Fjord olarak karşılaştıkları ilgiden duydukları memnuniyetin yanı sıra, kullanıcıya odaklanarak dijital deneyimlere değer katmak üzere global birikimlerini Türkiye pazarına taşımanın heyecanını da yaşadıklarını ifade ediyor.

Türkiye’de ise iki yıldan bu yana yenilikçi bankacılıkta lider Garanti Bankası ve telekomünikasyon sektörüne yön veren Turkcell ile kullanıcı deneyimi projeleri yürüten Fjord, Istanbul’daki yeni ofisi ve çok uluslu ekip yapısıyla Türkiye markalarına servis tasarım danışmanlığı vermeye hazırlanıyor.

Fjord, son olarak Garanti Cep Şubesi için tasarladığı yeni kullanıcı deneyimiyle bir ilke daha imza atmış bulunuyor. Bu yeni uygulama sayesinde, müşterilerin iOS ve Android cihazları kullanarak finansal işlemlerini daha etkin biçimde yönetmeleri sağlanıyor. Uygulamanın lansmanından sonra sadece ilk haftada mobil işlem yapan yeni Garanti müşterileri sayısında yüzde 25 artış görüldüğü; ayrıca mobil bankacılık hizmet sektöründe bankanın müşteri sayısında yüzde 36.63, işlem hacminde ise yüzde 45.23* artış olduğu belirtiliyor.