‘Dijitalin yükselişi TV reklamlarının önüne geçemiyor’

Reklamcılar Derneği’nin Deloitte işbirliği ile hazırladığı 2017 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre; toplam medya yatırımları bir önceki yıla göre % 6,3 artış gösterdi. 8.020 milyon TL olarak gerçekleşen medya yatırımlarında en büyük payı televizyon aldı. Medya yatırımlarındaki büyümede, inşaat ve kozmetik sektörleri itici güç oldu.

Konuyla ilgili görüşlerini dile getiren Union İstanbul Ajans Başkanı Mehmet Erkmen; “Televizyon, reklam sektörü için her dönem güçlü bir mecra olarak ayrıcalığını koruyor. Çok geniş ve farklı hedef kitlelere ulaşabildiği için de televizyon mecra olarak oldukça tercih edilen bir araç olarak karşımıza çıkıyor. Rakamların gösterdiği gibi 2017 yılında da TV yatırımlarının yükselişe geçtiğini görüyoruz. Biz de Union İstanbul olarak, 2018 yılına oldukça verimli başladık ve medya satınalma süreçlerini yönettiğimiz markalara geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi TV’nin gücünden faydalanabilecekleri şekilde doğru stratejiler sunmaya devam ediyoruz” dedi.

2017 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre; medya yatırımlarındaki büyümede itici güç olan sektörlerin başında inşaat ve dekorasyon ile kozmetik ve kişisel bakım geliyor. Perakendecilik ve finans ise medyada en çok yatırım yapan diğer sektörler olarak ön plana çıkıyor.

“Ekonomik dengeler reklam sektörünü doğrudan etkiliyor”

Konuyla ilgili değerlendirmelerine devam eden Mehmet Erkmen, “TV’nin izleyicide görsel etki bırakan kalıcı bir unsur olması nedeniyle; hedef kitle satın alma ihtiyacı duyuyor. Ülkenin ekonomik dengeleri de reklam sektörünü doğrudan etkiliyor dedi. Erkmen ayrıca; “ 2017 yılında bir önceki yıla göre yüzde 8,9 büyüyen inşaat sektöründe halihazırda yapımı devam eden ve hem de yeni başlayan bir çok projenin tanıtım ve satış ayağında reklamlar çok önemli bir yere sahip oldu. Mobilya sektörünün de aslında inşaat sektörüyle doğrudan bağlantılı olduğunu söyleyebiliriz. Markalar tarafından bu sene olduğu gibi geçtiğimiz sene de hem evini yenileyecekler hem de yeni evlenecek olan birçok hedef gruba hitap eden reklam yatırımları yapıldı. Kozmetik, kişisel bakım, perakende ve finans sektörü de Türk tüketicisinin en çok hedeflendiği reklam yatırımları arasında oldu.” diye belirtti.

2017 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre; Medya yatırımlarında en büyük payı %47,8 ile beklentilere paralel olarak bir kez daha televizyon kuruluşları oluşturdu. Dijital mecraların pastadaki payı %25,9’a yükselirken, üçüncü sırada %12 ile yazılı basın yer aldı. Televizyonlara yapılan medya yatırımı 3.834 milyon TL olarak gerçekleşirken, dijital mecralara 2.078 milyon TL’lik yatırım yapıldı. Dijital mecralara yapılan medya yatırımları bir önceki yıla göre %19, 7 yükseldi. TV kuruluşları için ise söz konusu oranın %4,2 olduğu görüldü. Yazılı basın mecralarına yapılan medya yatırımları %9,9 gerileyerek 963 bin TL oldu.

Toplam medya ve reklam yatırımları 10.793 milyon TL. Reklamcılar Derneği’nin Deloitte işbirliği ile hazırladığı 2017 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre; medya yatırımları 2017 yılında 8.020 milyon TL (2.203 milyon $) olarak gerçekleşti. Yaratıcı işler, yapım, baskı, BTL, sponsorluk ve reklamveren hizmet bedellerini içeren ve toplam yatırımların %25’ini oluşturan reklam yatırımları ise 2.673 milyon TL (734 milyon $) oldu. Toplam medya ve reklam yatırımları 10.693 milyon TL (2.938 milyon $) olarak kaydedildi.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın