Dijitalleşmeyle verimlilik ve kârlılık artıyor

Vodafone Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Ebru Özgüç, dijitalleşme endeksinin ana çıkış noktasının işletmelerdeki verimlilik olduğunu belirterek, “Dijitalleşme ile işletmeler verimlilik ve kârlılık artışı sağlıyor.” dedi.

Smartcon2016 İstanbul Zirvesi’nde fiziksel ihtiyaçlara dijital çözümler getiren uygulamaların konuşulduğu “Fiziksel ile Dijitalin Etkileşimi” başlıklı panel gerçekleştirildi.

Burada yaptığı konuşmada Vodafone’nun başarılı dijital uygulamalarına değinen Özgüç, “Dijitalleşme, şirketlerin hizmet süreçlerinin entegre olması gereken bir oluşum. Biz bunu dijitalleşme endeksiyle ölçüyoruz. Öncelikle ‘Şirketin müşteriye dokunan hizmetleri ne kadar dijitalleşiyor, ne kadar dijital çözümler sunuyor?’ ona bakıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Özgüç, bir kozmetik firmasının hedef kitlesinin yoğunlaştığı bölgeleri tespit ederek, dijitalleşmeyle verimlilik artışı sağlandığını dile getirdi.

Şirketlerin operasyonlarının ne kadar artış gösterdiğine baktıklarını anlatan Özgüç, dijitalleşmeyle kargo şirketi çalışanlarının daha hızlı teslimat yaptıklarını söyledi.

Özgüç, Karadeniz bölgesinde çay toplama ekiplerine yönelik arazinin koordinatları ve eğimini ölçen uygulama geliştirdikleri bilgisini vererek, bu uygulamalarla şirketlerin operasyonlarını artığını vurguladı.

Vodafone’un kendi içinde dijitalleşmesine ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Özgüç, şunları kaydetti:

“Dijitalleşmeyi KOBİ’ler kullanmak istiyorlar ama nereden başlayacaklarını bilmiyorlardı. Uygulamamızla 42 bin işletme kendi dijitalleşme endeksini hesapladı. Bu uygulamayı 7 ülkeye de ihraç ettik. Dijitalleşme endeksinin ana çıkış noktası işletmelerdeki verimlilikti. Dijitalleşmeyle işletmeler verimlilik ve karlılık artışı sağlıyorlar. Bu endeks sayesinde kendi endeksimiz de artmış oldu. Dijitalleşme endeksiyle 60 saniye içinde dijitalleşme raporu geliyor. Satış ekibimiz bu rapora göre ihtiyaçları belli olan müşteriyle çok daha verimli satış görüşmesi gerçekleştiriyor.”

“Dijital hizmetler bir ihtiyaçtan doğuyor”

Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet Nane ise çok az buluşun şans eseri ortaya çıktığını belirterek, “Dijital hizmetler bir ihtiyaçtan doğuyor. İhtiyaç üzerine yapılan çalışmalar insanları bir yerlere getirmiştir.” dedi.

İlginizi çekebilir:  Almanya yalan habere savaş açıyor

Nane, “Düşünüyorum telefon olmasaydı hayatta ne olacaktı? Demek ki bir ihtiyaç bu fizikten dijitale geçişte aynı ihtiyacın sonucu. Eğer ben bireysel müşteri olarak, dijital hayatın ve zamanın etkin kullanımını hayatın ayrılmaz bir parçası olarak görüyorsam, bunun sadece banka işlemlerinde, alışverişte ve bilgi edinmede görmüyorum. Bu bir bütünsel kural arz ediyor. Bunu ben hayatımın her alanında görmek istiyorum.” diye konuştu.

Pegasus biletlerinin yüzde 63’ünün yurt içi ve yurt dışı olmak üzere internetten satıldığından bahseden Nane, bunun tamamen duyulan ihtiyaçtan dolayı ortaya çıktığına işaret etti.

Yarın da devam edecek olan Smartcon2016 İstanbul Zirvesi’nin sonunda Hi-Tech Girişimcilik Yarışması Ödül Töreni düzenlenecek.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir