TechnoLogic – E-Postaların yüzde 35’i mobil cihazlardan okunuyor


E-Postaların yüzde 35’i mobil cihazlardan okunuyor

TechnoLogic 27 Ekim 2012 0
E-Postaların yüzde 35’i mobil cihazlardan okunuyor

E-posta gönderim hizmeti veren Apsis Türkiye’nin Ülke Müdürü Turgut Taneli, gönderilen e-postaların yüzde 35’inin mobil cihazlardan okunduğunu açıkladı. Mobil devrimin hem yaşamı hem de iş dünyasını etkisi altına aldığını belirten Taneli, “Mobil kullanıcılar bir maili okumak için ortalama 6 saniye harcıyor. Desktop ya da laptop’larda açılan maillerin ortalama okunma süresi ise bunun iki katına eşit. Bu bilgiden yola çıkarak, mobil kullanıcıyı kazanmak için mesajınızı çok net ve hızla anlaşılır şekilde vermek zorundasınız. Biz de Apsis olarak yeni geliştirdiğimiz ürünlerle müşterilerimize bu avantajı sunuyor, kampanyalarının etkinliğini yükseltiyoruz.” dedi.

Geliştirdikleri iki yeni çözüm hakkında da bilgi veren Taneli, Mobile Headline (Mobil Manşet) ve Mobile Optimized Template (Mobil İçin Optimize Edilmiş Şablon) ile gönderimlerin daha sağlıklı yapıldığını söylüyor.

Apsis Pro çözümü içinde sunulan bir özellik olan Mobile Headline (Mobil Manşet) sayesinde, e-posta kampanyalarının normal versiyonlarının yanı sıra mobile tam uyumlu farklı versiyonları da otomatik olarak hazırlanıyor. Eğer e-posta bir mobil cihazda açılırsa, mobile uyumlu olan versiyon görüntüleniyor. Bu versiyon genellikle belirgin bir mesaj içeren ve e-postanın görüntülendiği mobil işletim sistemine otomatik optimize olan bir görselden oluşuyor. Görsele tıklayan mobil kullanıcılara yönelik aksiyon, e-posta kampanyasını hazırlarken belirlenebiliyor. Görsele tıklayanlar bir web sitesine yönlendirilebiliyor, e-posta göndermeleri ya da otomatik olarak bir telefon numarasını aramaları sağlanabiliyor. Mobile kullanıcıyı doğrudan harekete geçirecek şekilde bir gönderim yapılmasına olanak veren Mobile Headline alanında benzersiz özelliklere sahip bulunuyor. Örneğin, bir e-ticaret veya tele-pazarlama şirketi gönderdiği e-bültende birçok ürüne yer verebiliyor ama e-bülteni mobil cihazlarda açacak kullanıcılara tek bir ürün gösterilmesini sağlayabiliyor. Böylece kampanyanın etkinliği artıyor.

Mobile Optimized Template (Mobil İçin Optimize Edilmiş Şablon) e-postaların mevcut tasarımını değiştirmeden, mobil kullanıcılar için yeniden düzenleyerek optimize ediyor. Böylece mobil cihazda görüntülenen e-postaların çok daha güzel ve etkileyici görünmesini sağlıyor. Yenilikçi teknolojisi Apsis tarafından geliştirilen Mobile Optimized Template, e-postaları ve e-bültenleri “tek sütun” haline getirerek okunmasını kolaylaştırıyor. Çözümün bir diğer özelliği ise web’de kullanılamayanlar da dahil olmak üzere tüm fontların kullanılabilir olması. Pazarda bir benzeri bulunmayan Mobile Optimized Template çözümü sayesinde bugüne dek e-posta ve e-bültenlerde kullanılması mümkün olmayan fontlar rahatlıkla kullanılabiliyor.