TechnoLogic – E-sporun dünyadaki adı League of Legends


E-sporun dünyadaki adı League of Legends

TechnoLogic 15 Ağustos 2012 0
E-sporun dünyadaki adı League of Legends

Fiziksel sporlar kadar beceri ve çalışma gerektiren oyunlar artık kendi içlerinde de bir spor dalı haline geliyor. E-spor adı verilen bu oyunlardan League of Legends, 145 ülkede, 35 milyon kişi tarafından oynanıyor ve dünya çapında düzenlediği turnuvalarla büyük bir heyecan dalgası estiriyor.

Ustalaşmak için fiziksel sporlar kadar beceri ve emek gerektiren oyun türü, e-spor milyonların takip ettiği yeni bir akım olarak dikkat çekiyor. Dünyanın en popüler çok oyunculu online oyunlarından League of Legends, 145 ülkede, 35 milyon kişi tarafından rağbet görürken e-spor türünün öncülerinden biri olarak görülüyor. Bir spor ligi haline dönüşmesi planlanarak tasarlanan oyunun internet üzerinden yapılan turnuvalarındaki izleyici sayısı ise 4-5 milyona kadar ulaşıyor.

League of Legends’da 5’er oyuncudan oluşan takımlar, fantastik bir dünyada konumlanan arenalarda birbirlerinin üslerini ele geçirerek galibiyet sağlamayı amaçlıyor. Oyunun usta oyuncuları arasında yapılan maçlar tüm dünyada büyük ilgi topluyor ve e-sporcular mücadelelerin sonunda pek çok ödül kazanıyor. League of Legends, sahip olduğu ciddi oyuncu kitlesi, sürekli yenilenen içeriği ve e-spor dalına saygınlık kazandırma amacıyla attığı ciddi adımlarla, bu yeni spor dalının sınırlarını belirliyor.

Oyunu geliştiren Riot Games’in İcra Kurulu Başkanı Brandon Beck, “League of Legends’ı yaparken baştan beri sadece bir oyun değil, bir spor dalı olacak şekilde tasarladık. 5’er oyunculuk takımların oynadığı oyunun her karşılaşması 35-45 dakika arası sürüyor ve futbol ya da basketbol maçları gibi çekişmeli geçiyor” dedi ve oyuncularla ilgili olarak şu bilgileri ekledi:

“Riot Games olarak League of Legends’ın ilk müsabaka sezonunu Haziran 2010-Ağustos 2011 arasında gerçekleştirdik. Finali birinci tamamlayan takım, 100 bin dolarlık ödülü üyeleri arasında paylaştı. 2. sezon 2011 Kasım ayında başladı ve bu yıl ekim ayında tamamlanacak olan 2. sezonda birincilik ödülü, oyunun popülerliği oranında çoğalarak tamı tamına 5 milyon dolara çıkmış bulunuyor. Maçların ne kadar çekişmeli geçtiğini anlatmaya gerek bile yok.”

Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu, oyuncuların ve takipçilerin artan ilgisiyle gün geçtikçe daha da büyüyen e-sporla ilgili olarak “Her geçen gün artan ilgi, belki ilerleyen yıllarda bilgisayar oyunlarının olimpiyatlarda bir spor dalı olarak yer almasını sağlayabilir. Açıkçası Riot Games’in en büyük hayallerinden biri de zaten bu” dedi.

Çolakoğlu, Türkiye’deki e-spor merakıyla ilgili olarak “Türkiye’de e-spor tanımının içi şu an için boş. Riot Games’ın Türkiye Ofisi olarak en büyük arzularımızdan biri de, e-spor kültürünü ve heyecanını ülkemize getirmek. Sonbahar aylarında Türkçe olarak oyuncuların karşısına çıkacak olan League of Legends ile beraber daha fazla oyuncuya ulaşmayı ve yapmayı planladığımız turnuvalarla da e-spor heyecanını Türkiye’nin dört bir yanına yaymayı hedefliyoruz.” diye ekledi.