TechnoLogic – ‘E ticaret, online tüketici için zaman tasarrufu’


‘E ticaret, online tüketici için zaman tasarrufu’

TechnoLogic 22 Ağustos 2015 0
‘E ticaret, online tüketici için zaman tasarrufu’

Sabancı Topluluğunun online alışveriş platformu Kliksa’nın Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan, offline tüketicilerin fiziksel alışverişi sosyal bir aktivite olarak gördüğünü, online tüketicilerin ise internetten alışveriş yapmanın zamandan tasarruf sağladığını düşündüğünü belirtti.

Kliksa Genel Müdürü Safkan, “offline” ve “online” tüketicilerin alışveriş yaparken dikkate aldığı ortak kriterler ve sahip oldukları farklılıklara ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, tüketicilerin her geçen gün daha da bilinçlendiğini, daha fazla kendilerini anlayan, ihtiyaçlarına cevap veren ve özel çözümler sunan markaları tercih ettiğini kaydetti.

Teknolojinin hızlı gelişimi, akıllı cihazların yükselişi ve çoklu ekran dünyasına geçiş gibi birçok sebebin de tüketicilerin önemli bir bölümünü e-ticarete kaydırdığını anlatan Safkan, fiziki mağazaları tercih eden, ihtiyaç duyduğu ürünü dokunarak, deneyimleyerek satın almak isteyen offline tüketicilerin yanı sıra alışveriş sitelerini gezen, satın almak istediği ürünün fiyatlarına ve özelliklerine bakan, ürünü önceden satın alan tüketicilerin yorumlarını okuyan, muadil ürünlerle karşılaştıran ve tüm sonuçları analiz ederek satın alma kararını veren online tüketici kitlesinin bulunduğunu ifade etti.

Safkan, tüketici eğilimlerine bakıldığında offline ve online tüketicilerin alışkanlıklarının ve beklentilerinin çeşitli noktalarda örtüştüğünü, bazı noktalarda ise farklılaştığını vurgulayarak, iki kitlenin alışveriş yaparken dikkate aldığı ortak kriterlere ilişkin, “Her iki kitle için de fiyat avantajı öncelikli konuların başında geliyor. Taksitli ödemeyi önemli bir alışveriş kriteri olarak görüyorlar. İki kitlenin de alışveriş yaparken mağaza/site tercih etmelerinde, o mağazanın/sitenin mevcut banka kampanyaları önemli rol oynuyor” değerlendirmesinde bulundu.

“Online tüketiciler olumlu-olumsuz tecrübelerini sosyal medyada paylaşıyor”

Nevgül Bilsel Safkan, offline ve online tüketicilerin alışveriş eğilimlerindeki farklılıklara ilişkin ise şunları kaydetti:

“Offline tüketiciler ürünle fiziksel teması esas alırken, online tüketiciler fiziksel temasın yerine ürünle ilgili tüm sonuçları online analiz ederek satın alma kararını veriyor. Offline tüketiciler internetten alışveriş yapmanın güvenli olup olmadığı konusunda endişeli olup geleneksel yolları tercih ederken; online tüketiciler güvenliği, son teknolojik gelişmeler ve arkasında güvenilir topluluklar bulunan siteler sayesinde endişe duyulan konular arasında görmüyor. Offline tüketiciler fiziksel alışverişi sosyal yaşamın bir parçası, sosyal bir aktivite olarak görürken; online tüketiciler internetten alışveriş yapmanın zamandan tasarruf sağladığını ifade ediyor.

Offline tüketiciler, aradıkları ürünün detaylarını sorabilecekleri satış görevlilerini faydalı bulurken; online tüketiciler satış görevlisi baskısının olmamasını avantaj olarak görüyor. Offline tüketiciler ürün tavsiyesi için çevreleri ve satış görevlilerini dikkate alırken; online tüketiciler ürünler hakkında önceden satın alıp kullananların görüşlerinin web sayfasında yer almasını bir avantaj olarak tanımlıyor. Offline tüketiciler olumlu veya olumsuz alışveriş tecrübelerini çevreleri ile paylaşma eğilimi gösterirken; online tüketiciler sosyal medyada paylaşmayı tercih ediyor.”

Kliksa Genel Müdürü Safkan, offline tüketicilerin özellikle bebek bezi gibi hacmi büyük ve önemli ihtiyaçları kendi araçlarıyla büyük market zincirlerinden almayı tercih ettiğini; online tüketicilerin, özellikle de yeni jenerasyon ebeveynlerin ise bu tarz ürünleri oturdukları yerden sipariş verdiklerini dile getirdi.