e-ticarette başarının sırrı müşteri ilişkilerinde

Yenilikçi yaklaşımlarıyla sektörde fark yaratmaya devam eden Tempo, Haliç Kongre Merkezi’nde yapılan 2. e-ticaret Konferansı ve Fuarı’nda gerçekleştirdiği anket çalışması ile sektörle ilgili yararlı veriler elde etti.

Finanstan, telekomünikasyona, sağlıktan e-ticarete çok çeşitli sektörlerde ‘Uzaktan hizmetler’ sunan Tempo, geçtiğimiz günlerde 2.si düzenlenen e-ticaret Konferansı ve Fuarı’nda e-ticaret sektörünü nabzını ölçen bir anket gerçekleştirdi.

e-ticaretin günümüzde ve önümüzdeki dönemde daha da önem kazanacağına inanan Tempo, e-ticaret seminerleri sırasında gün boyunca gerçekleştirdiği anketle sektörle ilgili çeşitli sorular sorarak e-ticaret sektörünü tüm aktörleriyle ileriye taşıyacak değerli veriler elde etti. Çıkan sonuçlar, e-ticarette müşteri ilişkilerinin önemini ortaya koyuyor. e-ticarette en önemli şey ‘Müşteri hizmetleri’

11 sorudan oluşan ve sektörle ilgili önde gelen 300 kişi tarafından yanıtlanan ankette %29 ile ‘Müşteri ilişkileri’, e-ticarette en önemli konu olarak öne çıktı. Onu %25 ile ‘Lojistik’ izledi.

%32 ile ‘Fikir’, %26 ile de ‘Müşteri memnuniyeti’, yine e-ticarette başarılı olmanın sırrı olarak görülüyor.

Ankete katılanların % 52’si ‘Müşteri ilişkilerinde en çok kullandığınız kanallar hangisi?’ sorusuna ‘Telefon&Çağrı Merkezi’ cevabını verirken onu %23 ile ‘Sosyal ağlar’, %17 ile ‘Online chat’ takip ediyor.

‘Müşteri tutundurma ve satış sonrası hizmetler’ en önemli sorun

e-ticaret sektöründe müşterilerin en çok şikayet ettikleri konu %41 ile ‘Zamanında teslimat yapılmaması’ ve %30 ile ‘İletişim kuracak birine ulaşılamaması’. ‘En önemli sorununuz nedir?’ sorusunun cevaplarında ise %59 ile ‘Müşteri tutundurma ve satış sonrası hizmetler’ konusu açık ara önde.

‘Etkili internet pazarlaması’ (%41) ve ‘Müşteri hizmetleri’ (%29) de sektör yetkilileri tarafından farklılaşmalarını sağlayacaklarına inandıkları konuların başında geliyor.

Bir e-ticaret sitesinden alışverişte dikkat edilecekler konusunda ‘Marka bilinirliği’ (%49), ‘Olumlu referans’ (%23) ile ‘Ödeme seçenekleri ve güvenliği’ (%20) ilk üçü paylaşıyor. Alışverişi tercih etmemedeki en büyük etken ise %36 ile ürünün görülmek istenmesi.

Yazıyı Oylayın
İlginizi çekebilir:  Microsoft, Windows 10 için Yandex’i tercih etti

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir