TechnoLogic – Ereteam 2015’te stratejisinin odağına ‘Büyük Veri 2.0’ı koydu


Ereteam 2015’te stratejisinin odağına ‘Büyük Veri 2.0’ı koydu

TechnoLogic 25 Şubat 2015 0
Ereteam 2015’te stratejisinin odağına ‘Büyük Veri 2.0’ı koydu

Geçtiğimiz aylarda Ereteam’e yeni Genel Müdür olarak atanan Gökhan Nalbantoğlu, teknoloji ve bilişim sektöründeki son trendleri ve bu trendlerin sektörü nasıl etkileyeceğini açıkladı.

Büyüme stratejilerinin odak noktası olan Büyük Veri’nin bilgi teknolojilerine olan talep ve ihtiyaçları artırdığını belirten Nalbantoğlu, “Teknoloji sektörü her geçen gün hızla büyümeye devam ediyor. Dünya çapında 6 milyar mobil telefon cihazı bulunuyor, Facebook’ta ise her gün 500 terabayttan fazla veri işleniyor. 2016’ya kadar yıllık internet trafiğinin 1,3 zetabayta ulaşması hedefleniyor. Yine 2011’de dünya çapında 185 milyon kişi mobil bankacılık servislerini kullanırken, 2016’da kullanıcıların sayısı 550 milyon kişiye ulaşacak.” diye konuştu.

ereteam2015b

Nalbantoğlu, “Bu rakamlara bakıldığında dünyada büyük veri pazarında özellikle 2015 yılında ciddi bir büyüme olması bekleniyor. Yine Türkiye’de bilişim ve teknoloji sektöründe de büyük bir ilerleme olduğunu söyleyebiliriz. Biz de Ereteam olarak bu öngörüler doğrultusunda büyüme stratejimizi Büyük Veri 2.0 olarak belirledik” ifadelerini kullandı.

“’Nesnelerin İnterneti’ dünyanın en büyük pazarı haline gelecek”

“Nesnelerin İnterneti” ile yeni ve büyük bir kazanç alanı yaratılacağına değinen Nalbantoğlu, sözlerine şöyle devam etti:

“Hemen her mobil cihazdan aktif olarak verilere erişim sağlanmasına yardımcı olan Nesnelerin İnterneti, yeni dönemde şehirlerimizden evlerimize, arabalarımıza kadar tüm yaşantımızda artarak yer alacaktır. Zaten son dönemde Büyük Veri kapsamında yapılan çalışmaların en önemlisi de budur. Müşterilerimiz öncelikli olarak, özellikle ‘Nesnelerin İnterneti’nin de katkısıyla, veri saklamak ve depolamak ile ilgili konulara önem verdiler; bu maksatla ciddi miktarda, donanım, lisans ve depolama yatırımları yapıldı; biz bu sürece Büyük Veri 1.0 diyoruz. Artık gelinen nokta itibarıyla, eldeki birikimlerin daha verimli değerlendirilmesi ihtiyacı, müşterilerimizi bu birikim havuzundaki bilgiyi keşfetme ve aksiyon alma adımına taşımıştır. Biz bu sürece de Büyük Veri 2.0 diyoruz.”

Datameer, Hadoop üzerinde uçtan uca analitik uygulamalar

Datameer ile çok önemli bir iş birlikteliğine imza attıklarını belirten Nalbantoğlu, “Datameer, Hadoop üzerinde uçtan uca analitik uygulamalar geliştiren tek sağlayıcı olup; Datameer’in sağlamış olduğu teknolojik faydalar sayesinde, müşterilerimizin zorluk çektiği birçok projeyi çok hızlı bir şekilde hayata geçirebileceğimizi ve Büyük Veri’yi sadeleştirerek, en basit kullanıcının bile değerlendirebileceği şekilde kullanabileceğini düşünüyoruz.” açıklamalarıyla yakın dönemde imza atılan bu güçlü iş ortaklığının önemini vurguladı.

ereteam2015

Sosyal Medya Analizi’nde Büyük Veri avantajı

Nalbantoğlu, kurumsal seviyede Sosyal Medya Analizi’nin önemine değinerek gerçek zamanlı, güvenilir, ölçeklenebilir, sosyal medya verisinin sisteme geri beslenmesinin her sektörden kurumsal şirket ve markaların müşterilerine daha iyi hizmet vermesi için ihtiyaç duyacağı bir Büyük Veri çözümü olacağını belirtti.

Sosyal medya raporlaması çok önemli

Sosyal medya raporlamasının şirketlere ciddi fayda sağlayacağına da değinen Nalbantoğlu, “Sosyal medyada müşterilerinizin ürün ve hizmet hakkındaki yorumları ve talepleri, aslında işletme değeriniz ve markanız için fark ettirmeden önemli etkiler yaratıyor. İşletme içindeki farklı birimlerin, farklı odak noktalarına sahip olması, bu süzgeçten kazanılacak birçok geri bildirim ile verimli bir şekilde beslenebilir. Artık işletme ve marka değeriniz, Sosyal Medya Analizleri için geliştirilen Analitik Büyük Veri çözümleriyle hızlı ve etkili şekilde çözümlenebiliyor.” dedi.

Müşteriyi dinlemek ve taleplere cevap vermek için

Nalbantoğlu, “Eskiden müşteri ilişkilerinde, müşterilerimizi dinlemek en önemli adım iken; artık dinlemekten öte, taleplere en hızlı bir şekilde cevap verebilmek en önemli ihtiyacımız haline geldi. Bu döngüyü, basit formundan bir adım daha ileriye taşıyan, yaşanan döngünün tecrübe ve geri bildirimlerini sistemlerine geri besleyen kurumsal şirketler, potansiyel ve var olan müşterilere, analitik çözümler sayesinde tam bir müşteri memnuniyeti sunma imkanı buluyor” diye konuştu.

Datameer ile Büyük Veri daha anlamlı

Datameer şirketinin iş geliştirmeden sorumlu başkan yardımcısı Kimberly Martin ise, Ereteam iş ortaklığıyla ilgili yaptığı açıklamada Ereteam gibi firmalar aracılığıyla global büyümelerini sürdürmekten heyecan duyduklarını hatırlatarak, “Büyük Veri ve çözümleme stratejileri konularında uzman olan bir firmayla ortaklığa gitmek, bizim gibi Hadoop üzerinden bu hizmeti veren bir şirketin atabileceği en doğru adımdı. Ereteam ve Datameer ile çalışmayı seçen Türk müşteriler, Müşteri Analitiği, Sahtekarlık Tespiti ve Operasyonel Analitik alanlarında daha fazla yatırım getirisiyle, hem Türk hem de dünya pazarlarında avantajlı duruma geçeceklerdir” diye konuştu.