TechnoLogic – Facebook, haber akışı ve reklamları öne çıkarıyor


Facebook, haber akışı ve reklamları öne çıkarıyor

TechnoLogic 09 Mart 2013 1
Facebook, haber akışı ve reklamları öne çıkarıyor

Facebook tasarım değişikliğine giderek, internetteki görünümünü android ve iOS cep telefonu uygulamalarındakine benzetiyor. Yenilikle beraber, haber akışında kullanıcının tercihlerine öncelik verilmesi amaçlanıyor. Ancak reklamların ekranda daha fazla yer tutabileceği belirtiliyor.

Projenin mühendisi Chris Struhar ise esas amacın reklamları öne çıkarmak veya kullanıcıları daha fazla site içinde tutmak değil, haber akışındaki gönderileri daha ilgi çekici kılmak olduğunu savunuyor.

Struhar, yaptığı açıklamada, “Geri bildirimlerde sürekli duyduğumuz konulardan biri, darmadağınlık ve sayfada birçok şeyin olduğuydu. Sayfayı temizlemek, toparlamak, sadeleştirmek, insanların kullanımı için daha modern ve kolay hale getirmek istedik” dedi.

Facebook yönetimi yeni sayfa düzenini uygulamaya koydu fakat tüm kullanıcıların hesaplarının yenilenmesi aylar sürebilir. Yeni sayfa düzenine hemen geçmek isteyenler ise Facebook’a başvurarak bekleme listesine dahil olabilir.

Bu arada, Facebook’un son 3 aydaki kârının geçen yıl aynı döneme kıyasla % 79 düştüğü kaydedildi. Satışlardaki yükselişe rağmen gerçekleşen bu düşüşün sebebinin araştırma-geliştirme harcamalarındaki artış olduğu belirtiliyor. Facebook, gelirlerinde artış kaydettiği 2012’yi de kâr oranında büyük düşüşle kapamıştı.

Facebook’un sayfa düzenindeki başlıca yenilikler şunlar:

  • Haber akışı bölümüne daha fazla yer ayrılması için, 3 sütunlu görünüm yerine 2 sütunlu görünüme geçilecek.
  • Reklamlar ile arkadaşların paylaşımları bir arada olacak.
  • Görüntü ve video mesajları, metin mesajlarına göre daha çok ön planda olacak.
  • Sol taraftaki siyah çubukta sık kullanılan öğeler ve belirli arkadaşların hesaplarına bağlantılar ile çevrimiçi sohbet ve takvim bölümleri yer alacak.
  • Haber akışında çeşitli seçenekler olacak.
  • Kullanıcı, Facebook algoritması tarafından seçilen öğeler yerine, kendi arkadaşlarının paylaştığı öğeleri, takip ettiği kişi veya organizasyonların paylaşımlarını, sadece fotoğraf paylaşımlarını, beğenilen sanatçıların müzik paylaşımlarını, konser vb. etkinlik duyurularını veya arkadaşlarının Spotify ve Rdio gibi mecralarda dinlediği müziklerin listesini görebilecek.
  • “Facebook” yazılı logo yerine, “f” simgesi görülecek. Ayrıca, belirli yerlerle ilgili gönderilerin yanında otomatik olarak haritalar belirecek.
  • Kullanıcılar akıllı telefonları ile bulundukları yerin bildirildiği GPS destekli uygulamayı kullanmaya teşvik edilecek.

Reklamlar daha çok yer kaplayacak

Yeni sayfa düzeni, reklam verenleri memnun edecek gibi görünüyor. Ana haber akışı bölümünde yer alan paralı reklamlar, sayfada çok daha fazla yer kaplayacak. Ayrıca, bir kullanıcı bir şirketi veya ürünü ‘beğendiğinde’ fotoğraflı bir haber belirecek.

Mühendis Struhar ise yeni düzenlemeyle birlikte Facebook kullanıcılarının reklamlarla etkileşiminin değişmeyeceğini savunuyor. Kullanıcının ulaştığı içeriğin daha “kapsayıcı ve ilgi çekici” olmasını hedeflediklerinin altını çiziyor. Kullanıcılardan gelecek geri bildirimlere göre, yeni düzenlemeler yapabileceklerini de sözlerine ekliyor.

Connect Advertising & Marketing şirketi strateji şefi Hin-Yan Wong’a göre, kullanıcılar zamanla Facebook’un daha az dağınık olan yeni görünümüne alışacak.

BBC’nin haberine göre uzman şu değerlendirmeyi yaptı: “Facebook bunu işletmek zorunda çünkü para kazanmalılar. Gelecek haftalarda reklam verenler için ek esneklikler sağlayacaklarını sanıyorum. Böylece yeni fırsatlar doğacak diye umuluyor.”