TechnoLogic – Oblogi, Facebook’a rakip olma iddiasında


Oblogi, Facebook’a rakip olma iddiasında

TechnoLogic 02 Aralık 2012 0
Oblogi, Facebook’a rakip olma iddiasında

Türk Global Sosyal Medya Ağı Oblogi, Facebook’un tahtına aday. Oblogi’nin kurucusu Levent Cem Aydan, yakın bir zamanda 11 dilde yayınlanacak Oblogi’nin ilk yılında en az 500 milyon kullanıcıya ulaşacağını açıkladı. Kullanıcılarına profilleri üzerinden para kazanma imkanı da sağlayacak olan Oblogi, şimdiden yabancı yatırımcıların takibine girdi.

Türkiye’deki sosyal medya kullanıcı sayısının her geçen gün artmasından ve gördüğü ilgiden yola çıkan genç girişimci Levent Cem Aydan, “İlk Türk Global Sosyal Medya Ağı”nı kurmak için harekete geçti. Kurucusu olduğu 1 Sosyal Medya Ajansı’nda ekibiyle birlikte uzunca bir süre çalışan Aydan, “Oblogi” adını verdiği sosyal ağını yakın bir tarihte kullanıcıların hizmetine sunmaya hazırlanıyor.

“Dünyada kullanıcıların özgürleşmesi ve interaktif pazarlama avantajlarından yararlanabilmeleri için yola çıktıklarını” belirten Aydan, 11 ayrı dilde yayınlanacak olan Oblogi’nin kullanıcılarına aynı zamanda para da kazandıracağını söylüyor. Kullanıcıların profillerinde çıkan reklamlardan gelir elde edebildiğini belirten Aydan, “Oblogi’nin, şu ana kadarki hiçbir global sosyal ağda bulunmayan özellikleri, yenilikleri ve buna bağlı yeterliliği kullanıcılara sunması nedeniyle Facebook’u tahtından indireceğine inancımız tam. Oblogi dünya üzerinde ilk kez bir hikayeye sahip olan, dünyanın en bağımlılık yapan oyun türü olan MMORPG’lerin tecrübe ve yeni özellikler kazanma özelliğini kapsayan, içerisinde blog (günce) tutabilecek, oyunlar oynayabilecek, paylaşımlar yapılabilecek , kullanıcılar çeşitli avantajlardan faydalanabilecek ve tüm bunları yaparken hayatlarını daha özgür bir hale sokacak ilk sosyal medya ağı olacak” diyor.

Hedeflerinin internet kullanan herkes olduğunu ve bir yıl içinde dünya çapında en az 500 milyon kullanıcıya ulaşmalarının kaçınılmaz olacağını belirten Aydan, Oblogi’nin yepyeni özellikler, farklılıklar ve hayatı kolaylaştırabilecek uygulamaları içerisinde barındırması  Facebook’tan çok daha popüler olması için yeterli bir neden olduğunu  söylüyor.

Son dönemde hem maddi hem de kullanıcı anlamında sürekli kan kaybeden Facebook’un tahtına yakın bir zamanda oturmalarının hiç de uzak bir ihtimal olmadığını ifade eden Aydan, “Oblogi’nin bir kelime anlamı yok. Ama, ilk duyulduğu anda bir tebessüm ve merak hissi uyandırıyor. 2011 yılının yaz aylarında aklıma gelen bu fikir, ekibimdeki arkadaşlarımın da katkısıyla kısa sürede pojeye dönüştü. Gelen tepkiler ve medya ilgisi de doğru yolda ilerlediğimizi gösterir nitelikte. Şimdiden sektördeki ciddi oyuncuların ilgisini çekmeye başladık. Hatta yabancı yatırımcıların bizimle temas kurma girişimleri sözkonusu olmaya başladı. Biz Oblogi’de sadece finansal büyümeyi değil, kullanıcı gelişimi ve hayatı kolaylaştırabilmeyi  ön planda tutuyoruz. Kullanıcılara kendi dijital pazarlamalarını yapabilecekleri çok farklı sürprizlerimiz de olacak. Eğlenceli, paylaşımcı, yaratıcı ve girişimci bir dünya yaratacağız” dedi… ,

Aydan son olarak da dünyanın ilk “Smart Network”ünü yaratmakta olduklarını belirtti. “Dünya smart network kavramını Oblogi ile tanıyacak” dedi.