TechnoLogic – Facebook’un geliri beklentileri aştı


Facebook’un geliri beklentileri aştı

TechnoLogic 25 Nisan 2014 0
Facebook’un geliri beklentileri aştı

Sosyal paylaşım sitesi Facebook 2014 yılının ilk çeyreğindeki kârının, uzmanların beklentilerini de aşarak 642 milyon dolara çıktığını duyurdu.

Facebook, aynı dönemde mobil reklamlar sayesinde gelirinin de yüzde 72 artarak 2.5 milyar dolara ulaştığını belirtti.

Firmanın Ocak-Mart dönemindeki mobil reklam gelirleri toplam gelirin yüzde 59’unu oluşturdu, bu oran geçen yıl yüzde 30 seviyesinde kalmıştı.

Firmadan yapılan açıklamada ayrıca kurumun mali işlerinden sorumlu üst düzey yetkilisi David Ebersman’ın dört yılın ardından görevini bıraktığı duyuruldu.

Eylül ayına kadar firmada kalacak Ebersman’ın sağlık hizmetlerine döneceği, yerine de David Wehner’in getirileceği belirtildi.

Facebook’un kurucusu ve yönetim kurulu başkanı Mark Zuckerberg yazılı açıklamasında “Facebook’un ekonomisi güçlü ve büyüyor. Bu çeyrek 2014’e iyi bir başlangıç oldu” dedi ve şöyle devam etti:

“Geleceğe dair uzun vadeli bazı hedefler koyduk ve bir yandan da ana ürünlerimiz ve işlerimizi geliştirip yürümesine odaklandık. Görevimiz doğrultusunda ilerlemeye devam edecek iyi bir konumda bulunuyoruz.”

Facebook, ilk çeyrekte 1.28 milyar kullanıcıya ulaştıklarını, bu rakamın 1 milyardan fazlasının da Facebook’a akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlarından eriştiğini ifade etti.

Firma önceki senelere kıyasla mobil dünyasında büyümeye yönelik adımlar atıp reklam gelirlerini de mobil cihazlar üzerinden arttırdı.

Facebook’un yeni mesajlaşma uygulaması ve haber takibini sağlayan uygulaması da bu yenilikler arasında.

Facebook, 2012 yılında fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram’ı satın almış, internet üzerinden mesajlaşma hizmeti sunan WhatsApp’ı da 19 milyar dolara satın almak için anlaşmaya vardı.

Facebook gibi internet hizmetlerine taşınabilir cihazlarından erişimin yaygınlaşmasıyla, dijital ve mobil reklamcılığa yapılan yatırımların da artması bekleniyor.

eMarketer adlı araştırma firmasına göre dijital harcamalar 2013’te yüzde 14,6 artarak 119.8 milyar dolara çıktı.

Bu yıl da artışın yüzde 14,8 oranında devam edeceği ve 137.5 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor.

Mobil reklam gelirleri geçen yıl yüzde 105 oranında artarak 18 milyar dolara çıktı ve bu yıl da yüzde 75,1 artışla 31.45 milyar dolar olması bekleniyor.

Bu yılki tahminlere göre Facebook, mobil ve dijital reklam gelirlerinde bu yıl da pazarın büyük bir dilimine sahip olarak pazar payının çoğunu elinde tutan Google’ı takip edecek. (BBC)