Firmalar izniniz olmadan size SMS bile gönderemeyecek

60’a varan markaya CRM ve veri yönetimi hizmeti veren Koç Topluluğu’na bağlı faaliyet gösteren Tanı’nın Genel Müdürü Engin Oytaç, 1 Mayıs 2015’te yürürlüğe girecek Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un birçok perakende firmasının pazarlama ve müşteri ilişkileri yönetimi anlayışını tamamen değiştireceğini vurguladı.

Günümüzde CRM yani müşteri ilişkileri yönetimi adı altında gerek kısa mesaj (SMS) ve telefon gerekse e-posta yoluyla tüketicilerin arzuları dışında iletişim kurulduğuna dikkat çeken Oytaç, “Aşağı yukarı her tüketicinin bir şekilde maruz kaldığı bu duruma yönelik, 1 Mayıs 2015’te yürürlüğe girecek yasa ile tüketicilerin lehine düzenlemeler getiriliyor. Artık izni olmayan hiç kimseye SMS, e-posta gönderilemeyecek ve dış arama yapılamayacak. Bunu yapan firmalara ise ağır ceza yaptırımları uygulanacak” açıklamasını yaptı.

Tanı Genel Müdürü Engin Oytaç, yaklaşık 13 yıldır faaliyet gösteren Tanı’nın yasanın getirdiği koşullara uzun zamandır odaklandığını ve firmalara da bu alanda veri yönetimi hizmetleri sunduklarını vurguladı. Oytaç, “14 milyona yakın izinli müşteri kaydıyla Tanı, Türkiye’nin ana iş alanı veri yönetimi olan bir firma tarafından gerçek anlamda kurulmuş ilk ve en büyük izinli veri tabanını yönetmektedir. Hali hazırda Tanı, çok farklı sektörlerden birçok önemli firmaya başta CRM hizmeti olmak üzere kapsamlı ve yetkin hizmet vererek onların müşterileriyle olan ilişkilerini yönetmektedir. Bu yasayla özellikle perakende alanında firmaların CRM yönetimini ağırlıkla başta Tanı olmak üzere profesyonel hizmet sağlayıcı firmalara kaydıracaklarını öngörüyoruz. Bu anlamda özellikle perakende alanında CRM anlayışını 2015 yılında ciddi yönde etkileyecek ve bu anlamda nihayet profesyonel bir sektörün oluşmasını bekliyoruz” dedi.

Özellikle son 3 yıldır değişen global trendlere paralel tamamen “insanı odağına alan teknoloji” anlayışıyla yeni yatırımlar yaparak yeni ürünler geliştiren Tanı’nın Genel Müdürü Engin Oytaç, 1 Mayıs 2015’te yürürlüğe girecek olan Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un Türkiye’de özellikle CRM ve pazarlama iletişimi alanında önemli değişiklikleri de beraberinde getireceğini vurguladı.

Günümüzde CRM yani müşteri ilişkileri yönetimi adı altında gerek SMS ve telefon, gerekse e-posta yoluyla tüketicilerin arzuları dışında iletişim kurulduğuna dikkat çeken Oytaç, “Aşağı yukarı her tüketicinin bir şekilde maruz kaldığı bu duruma yönelik, 1 Mayıs 2015’te yürürlüğe girecek yasa ile tüketicilerin lehine düzenlemeler getiriliyor. İzni olmayan hiç kimseye SMS, e-posta gönderilemeyecek ve dış arama yapılamayacak. Bunu yapan firmalara ise ağır ceza yaptırımları uygulanacak” açıklamasını yaptı.

İlginizi çekebilir:  Elon Musk: Mars'ta çok iş fırsatı olacak

Kanun’un getirdiği yükümlülüklere uymayan firmalara, 1.000 TL ile 50 bin TL arasında değişen idari para cezaları uygulanabileceğini dile getiren Tanı Genel Müdürü Engin Oytaç, “Artık opt-in yöntemi geçerli olacak. Yani gönderiden önce geçerli izin alınmış olması gerekiyor. Gönderide bulunması zorunlu olan birtakım bilgiler var. Göndericinin kimliği, iletişim adresi, tüketicinin ileti almayı reddedebileceği bilgilendirmesi gibi. Tüm bu gereklilikler CRM alanında iş yapım biçim ve süreçlerini tamamen değiştirecek.” dedi.

Koç Topluluğu çatısı altında yer alan Arçelik’ten Opet’e, Ford’dan Setur’a, Beko’dan Avis’e, Koçtaş’tan Brooks Brothers’a, Aygaz’dan Divan’a kadar birçok önemli müşteri kapasitesine sahip şirketle çalıştıklarını vurgulayan Oytaç, Sarar, Beta, Forever New, D&R, Yurtiçi Kargo gibi birçok farklı ve değerli markayla da sürekli işbirliği içinde olduklarını açıkladı. 1 Mayıs 2015’te devreye girecek yeni yasa ile CRM anlayışının nihayet SMS göndermenin ötesine de geçeceğini belirten Oytaç, birçok firmanın müşteri ilişkileri yönetiminde elinde izinli veri tabanı bulunan “kaynak firmalarla” işbirliği yapmak ve profesyonel destek almak durumunda olacaklarının gerekliliğine dikkat çekti.

Tanı’nın markalarla insanlar arasındaki ilişkinin katma değerini arttıran yenilikçi servisler geliştirdiğini hatırlatan Oytaç,“14 milyona yakın izinli müşteri kaydıyla da Türkiye’nin en nitelikli izinli veri tabanlarından birisine sahip olan Tanı, hali hazırda farklı sektörlerden birçok önemli firmaya başta CRM hizmeti olmak üzere kapsamlı ve yetkin hizmet veriyor. Bu yasayla özellikle perakende alanında firmaların CRM yönetimini ağırlıkla profesyonel hizmet sağlayıcı firmalara kaydırmalarını öngörüyoruz. Bu anlamda özellikle perakende alanında CRM anlayışı, 2015 yılında yeniden yazılacak” açıklamasında bulundu.

Tanı Genel Müdürü Oytaç, “Bizim 13 yıl önce attığımız adımların önemi bu yasanın yürürlüğe girmesiyle çok daha iyi anlaşılacak. Zira birçok firmanın 21. yüzyılın petrolü olarak tanımlanan veriyi yönetme konusunda girişimlerde bulunmasını da bekliyoruz. Özellikle veri yönetimi konusunda artık profesyonel bir sektör oluşmaya başlayacak. Bu anlamda Tanı’nın yarattığı değer ve sağladığı faydanın önemi kat be kat daha iyi anlaşılacak” diyerek sözlerini tamamladı.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir