TechnoLogic – Ford, otomotiv imalatının dijital lideri seçildi


Ford, otomotiv imalatının dijital lideri seçildi

TechnoLogic 29 Kasım 2015 0
Ford, otomotiv imalatının dijital lideri seçildi

Ford Otosan, Türkiye’nin en dijital şirketlerinin belirlendiği Accenture Dijitalleşme Endeksi’nde “Motorlu Kara Taşıtları İmalatı” sektör lideri oldu.

Ford Otosan’dan yapılan açıklamaya göre şirket, Türkiye’nin en dijital şirketlerinin belirlendiği ve 17 sektörden 104 şirketin dijital karnesinin çıkarıldığı Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışmasında Motorlu Kara Taşıtları İmalatı sektörünün lideri seçildi.

Şirketlerin dijitalleşmeyi iş süreçlerine entegre etme oranını belirlemek, dijitalleşme yolculuğunda hangi noktada olduklarını ortaya koymak ve dijital kabiliyetlerini analiz etmek amacıyla hazırlanan Accenture Dijitalleşme Endeksi, katılımcı şirketlerin detaylı analizleri çerçevesinde hazırlandı.

Türkiye’de ilk defa bilimsel bir yaklaşım ve sistematik bir metodoloji kullanılarak dijitalleşme ölçümünün yapıldığı Accenture Dijitalleşme Endeksi’ne göre Türkiye’nin ortalama dijitalleşme skoru yüzde 60 olarak kaydedildi. Endekse göre Motorlu Kara Taşıtları İmalatı sektör skoru yüzde 70 olurken, Ford Otosan’ın dijitalleşme oranı ise yüzde 77 olarak ölçüldü.

Kurumsal stratejilerinde en iyi rekabet avantajını sağlayacak şekilde dijitalleşmeye yer veren ve dijitalleşmeyi şirketin ana hedeflerine entegre eden; müşterileriyle olan iletişiminde dijital ürün ve hizmetleri müşteri memnuniyetini en fazla sağlayacak şekilde kullanan; organizasyon içerisindeki iletişim, iç süreç ve operasyonları dijital teknolojiler aracılığıyla en verimli şekilde yürüten ve gelirleri/varlıkları itibarıyla Türkiye’nin en büyük şirketleri arasında yer alan şirketlerin “Dijitalleşme Öncüleri” olarak tanımlandığı çalışmada Ford Otosan, Motorlu Kara Taşıtları İmalatı sektörünün dijital lideri oldu.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, 100 yıllık sanayi şirketi olma hedefleriyle inovasyon ve teknoloji alanında da sektöre öncülük yapmaya devam ettiklerini bildirdi. Dijitalleşmenin Ford Otosan’ın gelişiminde ve karlılığında büyük bir etken olduğunu, aynı zamanda şirketi geleceğe hazırlamak adına önemli bir unsur olduğunu vurgulayan Yenigün, şunları kaydetti:

“Teknoloji ve inovasyon yatırımlarını sürdürülebilir ilerleme yaklaşımının ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. İnovasyon kültürünü yüksek kalite ve verimlilikte ürünler üretmenin ötesinde; tüm hizmet, süreç, iş modeli, pazarlama ve organizasyonel yönetimimizde yaygınlaştırma hedefiyle çalışıyoruz. Dijitalleşmenin, şirketimizin operasyonel süreçlerine maliyet ve zaman açısından efektif bir katkısı olmasının yanı sıra, stratejik bir yaklaşımla kaynaklarımızı ve süreçlerimizi etkin kullanarak rekabet avantajı yaratmak konusunda çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.”