Ford Otosan 2015’te üretim, satış ve ihracatta rekor kırdı

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, 2015’in kendileri için başarılarla dolu bir yıl olduğunu belirterek, “2015 yılında üretim, satış ve ihracatta rekor kırdık. Binek, hafif ticari ve ağır ticari araç satışları ile pazarın üzerinde büyüme kaydettik” dedi.

Yenigün, düzenlenen basın toplantısında Ford Otosan’ın 2015 yıl performansını değerlendirdi ve 2016 hedeflerini paylaştı. Ford Otosan’ın geçen yıl üretim, satış ve ihracat rakamları ile rekor kırdığını dile getiren Yenigün, 2015’te Türkiye ticari araç satış liderliğinin yanı sıra ihracatın da lokomotifi olan Ford Otosan’ın ürettiği araçlarla 2015 sonu itibarıyla Ford’u Avrupa’nın bir numaralı ticari araç markası konumuna taşıdığını söyledi.

Ford Otosan’ın iç pazardaki başarısını artırırken, ihracat odaklı büyümeye devam edeceğinin altını çizen Yenigün, bugün gelinen noktada bölgesel bir otomotiv şirketi olmaktan çıktıklarını, otomotiv teknolojilerinin küresel oyuncusu haline geldiklerini ve gelecek dönemde bu konumlarını daha da pekiştireceklerine inandıklarını dile getirdi.

Yenigün, bunu yaparken sürdürülebilirlik, inovasyon, Ar-Ge faaliyetlerinden ve dijitalleşme çalışmalarından güç alacaklarını ifade etti.

“Ford Otosan, 2015’te tüm segmentlerde pazarın üzerinde büyüdü”

Ford Otosan için 2015’in başarılarla dolu, rekorların kırıldığı bir yıl olduğundan bahseden Haydar Yenigün, şöyle devam etti:

“Ford Otosan olarak, Türkiye otomotiv pazarındaki satışlarımızı önceki yıla göre yüzde 35 oranında artırarak yılı 126 bin 468 satış adediyle kapattık ve yüzde 12,6 pazar payı ile Türkiye sıralamasında 2’nci olduk. Otomobilde, 2014 yılına göre yüzde 26 büyüme ile 47 bin 158 adet satış gerçekleştirdik. Her ana segmentte pazar payımızı artırdık. Hafif ve orta ticari pazarında da satış rakamlarımızı yüzde 44 artırarak 71 bin 482 seviyesine taşıdık ve hafif ticaride en çok tercih edilen marka olduk. Ford Tourneo Courier 30 bin 838 adetle en çok satan hafif ticari araç oldu. Ağır ticari araç satışlarımızla da büyük bir başarıya imza attık. Pazar yüzde 8 büyürken biz yüzde 16 büyüdük ve yılı 7 bin 828 satış adediyle tamamlarken, ağır ticaride toplam pazar payımız yüzde 23’e ulaştı.”

Yenigün, 2015’in ürün gamlarında pek çok yeniliğe imza attıkları heyecan dolu bir yıl olduğunu kaydederek, Mondeo’dan C-Max’e, Focus dizel otomatikten Mustang’e uzanan geniş bir skalada yeni araçları pazara sundukları bilgisini verdi.

Otomobil ve ticari araç ürün gamlarında sundukları yeniliklerle ortama ürün yaşlarının 1,2 yıl olduğunu aktaran Yenigün, sektörün en geniş ve en genç ürün portföyüne sahip olmaktan gurur duyduklarını dile getirdi.

“İhracatta lideriz, ürettiğimizin yüzde 76’sını ihraç ediyoruz”

Yenigün, Türkiye ihracatının lokomotifi olan otomotiv sektöründe 2015 sonuçlarıyla birlikte son 5 yıldır ihracat şampiyonu olduklarını ve kendi ihracat rekorlarını kırdıklarını kaydederek, Türkiye ticari araç ihracatının yüzde 65’ini kendilerinin yaptığını söyledi.

Geçen yıl 2014’e göre yüzde 32 artışla 253 bin 644 adet araç ihraç ederek kendi rekorlarını kırdıklarını vurgulayan Yenigün, ihracat gelirlerini de yüzde 11 artırarak 3,9 milyar dolara ulaştırdıklarını dile getirdi.

Yenigün, “2014 yılında 73 olan ihracat pazarı sayımızı, bu yıl 82’ye çıkartarak ihracat pazarlarımızda da büyüdük. İhracat odaklı büyümemiz devam edecek. Üretimimizin yüzde 76’sını ihraç ediyoruz. Artık bizim derdimiz Türkiye’de otomotivde değil tüm sektörlerde ihracat şampiyonluğu. Yakında bunu da resmi olarak duyacaksınız. Adet olarak 2016’da da gerçek ihracat liderliğini devam ettireceğiz” diye konuştu.

İhracattaki büyümelerinin hızla devam edeceğini vurgulayan Yenigün, 2020 hedeflerleri arasında “ürettikleri her 3 kamyonun birinin ihraç edilmesi”nin olduğunu bildirdi.

Yenigün, Avrupa’nın kendileri için önemli bir pazar olduğunu belirterek, burası için kendilerinin stratejik ve derin planları olduğunu, buraya da ağır ticari vasıta satacaklarını söyledi.

“Ford’u liderliğe Ford Otosan taşıdı”

Yenigün, Ford’un Avrupa ticari araç satışlarındaki başarısına dikkat çekerek, şunları kaydetti:

“Biz Türkiye’de 2015 yılında büyük başarılara imza atarken, Ford da Avrupa’da 1 numaralı ticari araç markası oldu. 2011’de 7’nci sıradayken, 2015’te liderliğe yükseldi. 260 bin 400 adet ticari araç satışı ve yüzde 12,6 pazar payıyla Avrupa lideri oldu. Avrupa’da ticari araç pazarının bir önceki yıla göre yüzde 11,6’lık artış göstermesi de bu sonuçlarda etken oldu. Ford’un Avrupa’daki en büyük ticari araç üretim merkezi Ford Otosan olarak, Courier’den Transit’e uzanan geniş ürün portföyümüzle Ford’u Avrupa’da ticari araç liderliğine taşıdık.”

“Ticari araç üretimimiz yüzde 37 arttı”

İlginizi çekebilir:  15 yıldır açılış konuşmalarını yapan Microsoft bu sene CES'te yok

Yenigün, 2015’in Ford Otosan’ın 1,6 milyar dolarlık yatırımını tamamlayıp, meyvelerini almaya başladığı bir yıl olduğunu belirterek, şirketin söz konusu yılda ticari araç üretiminin bir önceki yıla oranla yüzde 37 artışla 334 bin 622 adetle rekor sayıya ulaştığını söyledi.

Türkiye’nin ticari araç üretiminin yüzde 59’unu gerçekleştirdiklerini anlatan Yenigün, şirketin Türkiye’nin ilk 100 yıllık sanayi şirketi olma hedefinden bahsetti.

Yenigün, Türkiye’de en çok tercih edilen ve en değerli sanayi şirketi olmak hedeflerine değinerek, bunu geliştirmek için yaptıkları çalışmaları anlattı.

Ford Trucks global büyümesini sürdürdü

Geçen yıl Otosan’ın gurur kaynaklarından biri olan ağır ticari araç markası Ford Trucks’ın global pazarlarda büyümeye devam ettiğini ifade eden Yenigün, Afrika pazarında stratejik üs olarak kabul edilen Fas’ta açılan bayiyle Rusya ve Ortadoğu’nun ardından Ford Trucks’ın büyümesinin Afrika’ya taşındığını söyledi.

Yenigün, Ford Trucks’ın Umman ve Bahreyn’de açılan bayilerle Ortadoğu’da genişleme operasyonunu büyük oranda tamamladığını kaydederek, bu pazarlarda, Ford Otosan’ın Ar-Ge gücüyle, bölgenin koşullarına göre geliştirilen özel modeller satışa sunulduğu bilgisini verdi.

Ford Otosan’ın 2. el ağır ticari alım-satım operasyonları için Ford Trucks güvencesiyle hizmet sunma hedefiyle TruckMarket’ı hayata geçirdiğinden bahseden Yenigün, Ford Trucks’ın büyük filo satışlarına imza attığını anlattı.

Yenigün, kuruluşundan bu yana kesintisiz olarak Ar-Ge faaliyetlerine yatırım yapan Ford Otosan’ın 2015’te alanında Türkiye’nin en büyüğü olan Sancaktepe Ar-Ge Merkezi’nin resmi açılışı yaptığını belirterek, şirketin bir aracı sıfırdan ticari bir ürün haline dönüşene kadar, motoru da dahil olmak üzere komple tasarlayacak, geliştirecek ve test edecek tüm yetenek ve altyapıya sahip olduğunu vurguladı.

2016 dönüm noktası olacak

Gölcük ve Yeniköy fabrikalarında üretim yatırımlarını tamamladıklarını ve Ar-Ge merkezini açtıklarını anlatan Yenigün, 2016 ve sonrası için önemli bir döneme başladıklarını aktardı.

Yenigün, şirketin sürdürülebilir büyümesine devam edeceğinin altını çizerek, “2016’da iç pazarda SUV Yılı mottosu ile ürün yeniliklerimize devam ederek yüksek pazar performansı hedefimizi koruyacağız. Ecosport, Yeni Kuga, Edge ve Yeni Ranger modellerimizi pazara sunacağız. Bununla birlikte, bizim için önemli bir büyüme noktası olan ihracata önümüzdeki dönemde daha fazla odaklanacağız” dedi.

Ana ihracat pazarları olan Avrupa’da ticari araç pazarının büyümesi yönündeki pozitif trendin devam edeceği öngörüsüyle Ford Otosan’ın rolünün ve öneminin artacağına inandıklarını bildiren Yenigün, uzun vadede ağır ticaride her 3 araçtan birini ihraç etmeyi hedeflediklerini söyledi.

Yenigün, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bunun için de 2020’de 50 ülkede bayi ve distribütör yapılanmamızı tamamlamak için çalışıyoruz. Ford Trucks ile 2016’da Doğu Avrupa’da açacağımız yeni bayiliklerimizle global büyümemize devam ederken, yurt içi yatırımlarımızın rotasını da ağırlıklı olarak İnönü fabrikamıza çevireceğiz. Ar-Ge yetkinliklerimizi geliştirerek küresel büyümemize güç vereceğiz ve mühendislik ihracatımızı geliştireceğiz. Şirketimizin dijital dönüşümü de önceliklerimiz arasında. Bugün geldiğimiz noktada, bölgesel bir otomotiv şirketi olmaktan çıktık.

Biz artık otomotiv teknolojilerinin küresel oyuncusu haline geldiğimize ve önümüzdeki dönemde bu konumumuzu daha da pekiştireceğimize inanıyoruz. Bunu yaparken; sürdürülebilirliğimizin ve Ford’un yeni nesil vizyonunun önemli temel taşlarından inovasyon, Ar-Ge faaliyetlerimiz ve dijitalleşme çalışmalarımızdan güç alacağız. Tüm bu çalışmalar ve hedeflerimizle; 100 yıllık ve en güçlü sanayi şirketi olma yolunda sağlam adımlarla ilerlemeye devam edeceğiz.”

“2016’da 1 milyon civarında araç satılır”

Yenigün, “2016’da ‘1 milyon 20 bin araç satılır’ demişsiniz. Sektördekiler 900 bin gibi bir rakam olacağını söylüyor. İyimser tahmininizin nedeni nedir?” şeklindeki soru üzerine, “Bir şey biliyoruz ama söylemeyeceğim size. İşe ne şekilde baktığınız çok önemli” dedi.

Her daim Türkiye’nin iç dinamikleriyle, dış dünyada olan biteni ve geçmişten gelen tecrübeleri üst üste koyup bir öngörüde bulunduklarını dile getiren Yenigün, yüksek üretim potansiyeline inanan bir ekip olduklarını söyledi.

Yenigün, otomotivin her zaman, her yerde yükselen trende sahip olduğunu kaydederek, ticari araç üreticisi olarak ticaretin devam ettiğini gördüklerini ve satışların yükseleceğini öngördüklerini bildirdi.

Her zaman araç satışı konusunda olumlu ve itidalli öngörüde bulunduklarını dile getiren Yenigün, bu yıl 1 milyon civarında araç satılmasını beklediklerini aktardı.

Yenigün, “Yeniköy fabrikanızda istediğiniz kapasiteye ulaştınız mı?” sorusuna karşılık, kapasite kullanımının yukarı çıktığını, geçen yıl yüzde 66 rakamına ulaştıklarını, 2016 için daha yüksek rakam hedeflediklerini bildirdi.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir