TechnoLogic – Hayatı doyasıya yaşamak isteyenler için: Dakick


Hayatı doyasıya yaşamak isteyenler için: Dakick

TechnoLogic 27 Temmuz 2012 0
Hayatı doyasıya yaşamak isteyenler için: Dakick

Dakick kurucu ortağı Serkan Ünsal, TechnoLogic’in sorularını cevapladı. İşte Ünsal’a yönelttiğimiz sorular ve aldığımız cevaplar:

  • Biri gelse, “Dakick nedir?” dese, nasıl bir tanım yapardınız?

dakick gündelik yaşamın koşuşturmacası içerisinde vakit bulup planlayamadığımız etkinlikleri bizim için derleyip, kişiye özel sunan bir etkinlik öneri sitesi. Yani sevdiğiniz takımın maçı ne zamandı, neredeydi, hangi kanaldaydı, sevdiğiniz aktörün şu anda vizyonda filmi var mı, televizyonda bu akşam filmi var mı, sürekli gittiğim barda o hafta hangi konserler var, gibi soruların cevaplarını sizin önünüze derleyerek getiren bir site. Şu anda sinema, televizyon, sahne sanatları, konser, konferans, sergi, fuar ve konferans kategorilerinde kişiye özel etkinlikler öneriyor.

  • Araştırdığımıza göre Dakick, 2011’in en iyi yeni web girişimlerinden biri seçilmiş. İnternet kullanıcılara ne gibi faydalar getiriyorsunuz?

Hepimiz internetin sürekli olarak büyüdüğünün farkındayız, bu büyüme bilgiye ulaşmayı her geçen gün zorlaştırıyor, bilgiye ulaşmak arama motorlarının kabiliyetleri ile sınırlanmış durumda. dakick’in burada getirdiği en büyük yenilikçilik etkinlik özelinde kişiselleştirmeyi bu noktaya getirmesi. Sevdiğiniz oyuncudan takıma, mekandan filme kadar tüm zevklerinize özel etkinlikleri bulup kullanıcılara eposta, alarm, takvim, mobil push ile sunuyor. Bunu yaparken herhangi bir ücret de almıyor. Dakick her ne kadar ön yüz olarak basit gözükse de arkasındaki veritabanı ve içerik ayrıştırma teknolojileri ile hem altyapı anlamında hem de yenilikçilik anlamında o ödülü fazlasıyla haketti diye düşünüyoruz. Altyapı ile ilgili olarak da yakın zamanda Tubitak desteği almaya başladık. Semantic Web konusunda da en öncü firmalardan biri olacağız ve bu bize rekabet avantajı da sağlayacak diye düşünüyoruz.

  • Bugüne kadar yapılmış projelerden farkı nedir? Özetle ne gibi yenilikler getiriyorsunuz? Kullanıcılar neden sizi tercih etsin?

Bugüne kadar hatta bugün bile içeriğe çok önem verilmedi. Bizim ilişkide olduğumuz içerik sağlayıcılar bile bizim isteklerimiz karşısında zorlanıyorlar. İçerik eğer iyi bir model kurulmazsa çabuk kirlenebilen ve çabuk kullanılamaz hale gelen bir kavram. Biz bu konuda oldukça güzel adımlar attık. İçeriğimizi kalitesi bizi oldukça farklılaştırdı, lokalizasyon ve kişiselleştirme de bizi oldukça yukarı taşıdı diye düşünüyoruz. Türkiye’deki birçok sitenin tersine açık inovasyona inanan, ekosistem kurma çabasında olan bir firma olmamız da bize birçok fayda sağladı ve sağlamaya da devam edecek gözüküyor. Tüm datamızı, hatta tavsiye motorumuzu bile dışarı açtık çok yakın bir zamanda. İleride ekosistemi ile büyüyen nadir firmalardan biri olmak istiyoruz. Kullanıcıların bizi tercih etmesindeki en büyük sebep “biz hep kullanıcıların tarafında olduk.” dakick’i aslında kullanıcılar inşa ediyor, 3 ayda bir kullanıcılardan gelen geri bildirimler ışığında sitede köklü değişiklikler yapıyoruz, kullanıcılardan gelen geri bildirimleri günlerce tartıştığımız ve en iyi çözümü üretmek için birçok alternatif çalıştığımız zamanlar oluyor. Biz kullanıcının taarfında olduğumuz sürece kullanıcıların da bizi daha çok tercih edeceğini düşünüyoruz.

  • Bundan sonraki hedefleriniz neler? Bugünkü  Dakick’in üzerine yakın veya uzak gelecekte neler ekleyeceksiniz?

Şu anda tavsiye motorumuzun sadece iki basamağını yaptık, yakın zamanda diğer basamakları da yaptıkça daha çok fayda sağlamış olacağız. En büyük hedefimiz birçok ülkede aynı deneyimi yaşatarak kullanıcıların aynı deneyimle etkinliklerini organize ettiği bir dijital asistan olmak. Bu konuda Amerika’da büyük adımlar attık, yakında bunları açıklayacağız. Avrupa’dan da büyük birkaç zincir firma ile görüşüyoruz, Avrupa’da da aynı deneyimi yaşatarak büyük bir öneri sitesi olmak en büyük hayalimiz.