TechnoLogic – ‘Hedefimiz Türkiye’nin Amazon’u olmak’


‘Hedefimiz Türkiye’nin Amazon’u olmak’

TechnoLogic 12 Şubat 2015 0
‘Hedefimiz Türkiye’nin Amazon’u olmak’

Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, 5 yılda Kliksa’yı en az 10 kat büyütmeyi hedeflediklerini belirterek, “Hedefimiz Türkiye’nin Amazon’u olmak” dedi.

Sabancı Topluluğu’nun online alışveriş platformu Kliksa’nın basın toplantısında konuşan Dinçer, ekonominin kayıt altına alınmasında organize perakendenin büyük rol oynadığını kaydetti.

Türkiye’de 40 milyona yakın internet kullanıcısı olduğunu anımsatan Dinçer, henüz bunların 10 milyonunun online alışveriş yaptığını, organize perakende içerisindeki online alışverişin payının yüzde 2 olduğunu, bu rakamın gelecek yıllarda yüzde 10’a çıkmasını beklediklerini kaydetti.

Sabancı olarak e-ticarette iddialı olduklarını vurgulayan Dinçer, 5 yılda Kliksa’yı en az 10 kat büyütmeyi hedeflediklerini belirterek, “Hedefimiz Türkiye’nin Amazon’u olmak” dedi.

Kurdaki dalgalanmalar hakkında da konuşan Dinçer, Türkiye’nin uzun süreden beri dalgalı kur politikası uyguladığını anımsatarak, “Sabancı şirketleri, tüm kur senaryolarına hazırlıklıdır” dedi.

Kliksa yeni kurulmuş bir şirket olduğu için henüz halka açma gibi bir planları olmadığını, belli bir olgunluğa geldikleri zaman şirketlerini halka açtıklarını bildiren Dinçer, “Satın alma fırsatlarına tüm şirketlerimiz için sürekli bakıyor ve değerlendiriyoruz” ifadelerini kullandı.

“Türkiye e-ticaret pazar çekiciliğinde 9. sırada”

Kliksa Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan ise dünyada online perakendenin toplam perakende içindeki payının gelişmiş ülkelerde yüzde 5,5, gelişmekte olan ülkelerde ise yüzde 3,5 seviyelerinde olduğunu söyledi.

Geçen yıl Çin’in Alibaba.com’un halka arzı ile dünyaya nefeslerini tutturduğunu belirten Safkan, böylece ABD’de en büyük halka arzın gerçekleştiğini, dünyanın en büyük perakende markası Wal-Mart’a bir e-ticaret firmasının kafa tuttuğunu kaydetti.

Safkan, Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİSAD) 2013 raporuna göre Türkiye’de online perakendenin toplam perakende içindeki payının yüzde 1,3 olduğunu anımsattı.

Dünyada Türkiye’nin e-ticaret pazar çekiciliğinde 9. sırada yer aldığını aktaran Safkan, Türkiye’nin Avrupa’da kredi kartı penetrasyonunda ikinci sırada olduğunu dile getirdi.

Sektörün 2008-2013 arasında yılda ortalama yüzde 36 büyüdüğü bilgisini veren Safkan, 2014’te büyümenin ise yüzde 20-25 seviyelerinde olduğunu öngördüklerini, gelecek 3 yıl büyüme tahminlerinin ise yüzde 17 civarında olduğunu ifade etti.

TÜBİSAD’ın yaptığı bir araştırma ile e-ticarette son kullanıcıya ulaşan hacmi ölçtüğünü anlatan Safkan, bu rakamın 2013’te 14 milyar lira olduğunu, 2014 sonunda ise 17 milyar liraya ulaştığını tahmin ettiklerini kaydetti.

“Sanal postan geçen rakamın 2014’te 50 milyar lira olduğunu tahmin ediyoruz”

Safkan, Kliksa’nın 2014 yılında yüzde 80 büyüyerek, cirosunu 250 milyon liraya çıkardığını söyledi.

18 ana kategoride 250 binin üzerinde ürün sunduklarını anlatan Safkan, mobil uygulamalarından bahsederek, mobil kanallardan geçen trafiğin payının toplam trafiğin içinde yüzde 40 seviyelerine ulaştığını, 2015’te bunu yüzde 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.

Safkan, 2014 sonu itibariyle son 2 yılda toplam 55 milyon lira yatırım yaptıkları bilgisini vererek, 2015’te ciro hedeflerinin 400 milyon lira olduğunu dile getirdi.

Kendilerine gelen müşteri taleplerinin yüzde 85’ini 20 saniye içinde karşıladıklarını aktaran Safkan, e-postaların ise yüzde 90’ını 15 dakika içinde cevapladıklarını ifade etti.

Safkan, müşterilerine yerinde teknik servis hizmeti de götürdüklerini, siparişlerinin yüzde 85’ini 24 saat içinde ulaştırabilme noktasına geldiklerini bildirdi.

Türkiye’nin Amazon’u olmak istediklerini vurgulayan Safkan, gelecek 5 yılda 240 milyon lira yatırım yapmayı hedeflediklerini söyledi.

Nevgül Bilsel Safkan, 78 kişi ile başarılara imza attıklarını dile getirerek, 2014 yılında Türkiye’nin online e-ticaret haritasını çıkardıklarını, satışlarının yüzde 42’sinin Marmara Bölgesi ağırlıklı olduğunu, iller bazında Anadolu’nun performansını takip ettiklerini kaydetti.

Safkan, cirolarının yüzde 20’den biraz fazlasının mobil kanaldan yaptıkları satışlardan geldiğini söyledi.

Sanal postan geçen rakamın 2014 yılında 50 milyar lira seviyesinde olduğunu tahmin ettiklerini aktaran Safkan, “Ancak bunun üzerinden son kullanıcıya gitmeyen işlemler de geçiyor, biz son kullanıcıya giden işlemleri önemsiyoruz” şeklinde konuştu.

Aralık sonunda 4,5 milyon ziyaretçi sayısına ulaştıklarını belirten Safkan, sepet ortalamalarının 590 milyon lira civarında olduğunu, burada da elektronik ürünlerin ağır bastığını söyledi.

Safkan, taksit sınırlamasının kendilerini sadece ilk zamanlar etkilediğini sözlerine ekledi.