Hitachi Türkiye’de çok hızlı büyüyecek

Hitachi Kokusai Electric Inc. İcra Kurulu Başkanı Manabu Shinomoto, “Hitachi’nin Türkiye’nin çok hızlı bir şekilde büyüyeceğini düşünüyorum” dedi.

Hitachi Kokusai Electric Inc. İcra Kurulu Başkanı Manabu Shinomoto, İstanbul’un tam merkezde olması nedeniyle Türkiye’ye yatırım yaptıklarını belirterek, “Bundan sonra Türkiye’nin çok hızlı bir şekilde büyüyeceğini düşünüyorum” dedi.

Hitachi Kokusai’nin yayın ekipmanları alanındaki faaliyetlerini Orta Doğu’ya genişletmek üzere Türkiye’de kurduğu Hitachi Kokusai Electric Turkey Elektronik Ürünleri’nin açılışına yönelik basın toplantısı gerçekleştirildi.

Shinomoto, toplantıda şirket ve faaliyetlerine yönelik bilgiler vererek, Hitachi Kokusai’nin tüm dünyada 300 bin çalışan ve 90 milyar dolarlık satışa sahip olduğunu kaydetti.

Brezilya’da yayın vericileri üretimine yönelik bir şirket kurarak bu alandaki faaliyetlerini küresel pazara yaymaya devam ettiklerini aktaran Shinomoto, “Türkiye’de kurduğumuz bu şirketle yayın ekipmanları ve sistemleri alanındaki faaliyetlerimizi Orta Doğu’ya yayacağız. Sadece ürünleri satmak ya da bunların servisini vermekle kalmayıp Türkiye’nin içindeki serbest bölgeleri de kullanarak üretime geçmeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı.

“Türkiye, Hitachi için üretim bölgesi oluyor”

Hitachi Kokusai Türkiye Başkanı Kiyoshi Funada da kurulan şirket aracılığıyla, buradaki ortaklarla Türk şirketleri ve müşterilerine satış ile servis konusunda hizmet vereceklerini belirterek, bu amaçla 17 milyon liralık bir sermayeyle yatırım yaptıklarını söyledi.

Funada, ilk olarak yayıncılık alanındaki işlerini özellikle Türkiye’de geliştirmek istediklerini aktararak, “Yayıncılık alanındaki gelişmenin çok büyük olacağı görüşündeyiz. Bu yüzden planımız, ekipmanların parçalarını Brezilya ya da Japonya’dan getirip Türkiye’de satmak. Ayrıca yüksek çözünürlükteki kamera piyasasına da giriş yapmayı düşünüyoruz. Yayıncılık alanında ve program yapımcılığı sistemi konusunda da Türkiye’deki ortaklarla iş yapmayı düşünüyoruz” diye konuştu.

Servis ve bakım konusunda da alana girmek istediklerini vurgulayan Funada, şunları kaydetti:

“Gelecekteki bir diğer vizyonumuz ise, Türkiye’deki serbest bölgede üretime geçmek ve ortaklarla bu işi yapmaktır. Serbest bölgelerden diğer ülkelere ürettiğimiz malzemeleri ihraç edeceğiz. Sadece yayın konusunda değil, video, telsiz iletişim ve güvenlik ağları konusuna da girmek istiyoruz. Video sistemi kullanılarak sağlanan güvenlik konusunda Japon hükümeti önemli konumda. Havaalanı, istasyon, alışveriş merkezleri gibi yüksek seviyede güvenlik gerektiren yerlerde bunlar kullanılıyor. Bu sistemler bizim yaşamımızı korumaya yardımcı oluyor. Doğal afetlerde de ülke olarak bu sistemleri kullanıyoruz. Bildiğiniz gibi Japonya’da çok büyük bir deprem ve Tsunami yaşandı. Bu güvenlik konusundaki sistemler sayesinde bir çok insanın hayatı kurtuldu. Bu kullandığımız sistemleri Türkiye’ye de getirmek istiyoruz. Bunun için çalışacağız.”

Hitachi Kokusai Türkiye Genel Müdürü Cemal Yılmaz ise Tuzla’daki tesisin 8 bin metrekare olacağı bilgisini vererek, özellikle anten, telekominikasyon aramaları ve değişik çapta üretimler yapılacağını söyledi.

Yılmaz, Türkiye’de üretilen ürünlerin değişik ülkelerde satılacağını dile getirerek, “Türkiye Hitachi için üretim bölgesi oluyor. Bu güzel bir başlangıç. Büro açmadık, yatırım için geldik. Diğer grupların da bizi örnek alarak gelmelerini bekliyoruz” ifadelerini kullandı.

“Türkiye ekonomisinin çok iyi ve sağlıklı olduğunu düşünüyorum”

Konuşmaların ardından soruları yanıtlayan Manabu Shinomoto, Türkiye ekonomisine ilişkin şu değerlendirmeleri yaptı:

“Türkiye ekonomisinin çok iyi ve sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Özellikle yayıncılık ve dijital yayıncılığa geçme konusunda iyi olacağını düşünüyorum. Türkiye jeopolitik olarak tam ortada olmasından dolayı Avrupa, Afrika ve Ortadoğu’ya ulaşma konusunda merkezde bulunuyor. Burada serbest bölge üretimini kullanarak tüm dünyaya ürettiklerimizi satmayı planlıyoruz. Bundan sonraki işlerde İstanbul tam merkezde olduğundan Türkiye’ye yatırım yaptık. Bundan sonra Türkiye’nin çok hızlı bir şekilde büyüyeceğini düşünüyorum.”

Shinomoto, radyo alanında da dijital üretime geçmenin planlanıp planlanmadığına yönelik ise, gelecekteki planları içerisinde bunun yer aldığını söyleyerek, bu amaç doğrultusunda tüm gerekeni yapacaklarını aktardı.

Pazar büyüklüğü hedeflerine ilişkin rakam vermenin şu anda mümkün olmadığını aktaran Shinomoto, en çok satışı gerçekleştirmeyi istediklerinden dolayı, yüzde 20-30’dan daha fazla pay almak için plan yaptıklarını sözlerine ekledi.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın