Huawei 2012 finansal sonuçlarını açıkladı

Huawei’nin 2012 küresel satış gelirleri %8’lik artışla 35,35 milyar dolar, kârı ise %33’lük artışla 2,47 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti. Cihaz Yönetimi iş birimi gelişmiş pazarlardaki satışlarla büyüyerek 7,77 milyar dolar satış geliri kaydetti. Gelirlerinin %66’sı Çin dışından elde eden Huawei, 2012’de Ar-Ge’ye 4,8 milyar dolar ayırdı.

Dünyanın lider bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) çözüm sağlayıcılarından Huawei, 2012 finansal performans sonuçlarını açıkladı. Şirketin 2012 yılında etkin büyüme elde etmesinin temelinde müşterilere odaklanma, yönetimi kolaylaştırma ve verimliliği artırmanın yer aldığını belirten Huawei Finans Direktörü Cathy Meng, sektörün büyümesine ilişkin beklentilerinin olumlu olduğunu dile getirdi.

Huawei’nin hisse sahiplerini ve kamuoyunu şeffaf biçimde bilgilendirmek amacıyla açıkladığı finansal değerler şöyle: Şirketin 2012 küresel satış gelirleri, yıllık bazda %8’lik bir artış 220,2 milyar CNY (35,35 milyar Amerikan doları) net kârı ise %33’lük bir artışla 15,4 milyar CNY (2,47 milyar dolar) düzeyinde gerçekleşti. Huawei’nin KPMG tarafından denetlenmiş finansal sonuçları, Nisan ayında açıklanacak yıllık raporunda yer alacak.

Huawei’nin 2012 yılındaki başarısının müşteriye maksimum değer sunmasıyla bağlantılı olduğunu belirten Meng, “Genel Yönetim giderlerinin kontrolünün yanı sıra müşteri teslimi ve hizmet kalitesinde sürekli gelişmeleri sağlamak amacıyla ön safları desteklemek için daha fazla kaynak tahsis etmekte kararlıyız. Buna ek olarak, Huawei, sürekli yönetim değişimine ve entegre bir finansal hizmet programı ile birleşik işletim etkinliğini artırmaya devam etti” dedi.

Müşteri ihtiyaçları odaklı sürekli inovasyon, Huawei’nin büyümesinde önemli bir itici güç olma özelliği taşıyor. 2012’de yıllık gelirinin %13’ünden fazlasına denk gelen 29,9 milyar CNY’lik (4,8 milyar dolar) Ar-Ge yatırımı yapan Huawei’nin son 10 yıl içindeki toplam araştırma geliştirme yatırımı 120 milyar CNY (19,25 milyar dolar) düzeyine ulaştı.

Stratejik olarak gelişkin iletişim şebekelerine odaklanan Huawei, geçtiğimiz dönemde hem müşterilerine daha hızlı ve yaygın bilgi hizmetleri sunmak hem de devasa veri çağının zorluk ve fırsatlarına cevap verebilmek için yeniden yapılanmaya giderek Telekom, Kurumsal Çözümler ve Cihaz Yönetimi iş birimlerini hayata geçirdi. Huawei’nin gelirinin yaklaşık %70’i, telekom operatörlerine verilen hizmetlerden elde edildi. Bunlar arasında dünyanın en iyi 50 operatöründen 45’i de yer alıyor.

İlginizi çekebilir:  Türk Telekom International'a 'Global Carrier'de birincilik

Huawei’nin başarısındaki önemli unsurlardan birisi de Huawei çalışanlarının bireysel çıkarlarının şirketin sürdürülebilir büyümesiyle birleştirilmiş olmasından kaynaklanıyor. Huawei’nin yönetim ekibi, dürüstlük ve öz disipline büyük önem veriyor. Yönetim kurulu üyelerinden orta seviye yöneticilere kadar, yönetim ekibinin her bir üyesinin kişisel gelirleri, şirket tarafından sağlanan maaşları, teşvik primleri ve hisse senedi temerrütleri ve şirket içinde bulunan hiç kimsenin kendine hizmet etmek amacı ile gücünü kötüye kullanamayacağını garanti etmek için belirlenmiş politikalar ile sınırlı.

Huawei’nin üç iş grubu, istikrarlı büyümelerine devam ederken beklentiler doğrultusunda başarı elde etti. Huawei’nin, geleneksel olarak güçlü olduğu Telekom iş grubu Taşıyıcı ağ iş birimi 160,3 milyar CNY (25,73 milyar dolar) düzeyindeki satış geliri ile sektörde liderlerinden bir olmaya devam etti. Huawei’nin Cihaz Yönetimi iş birimi ise, Avrupa ve Japonya’yı içeren gelişmiş pazarlardaki satışlarla büyümeye devam ederek 4,.4 milyar CNY (7,77 milyar dolar) satış geliri kaydetti. Huawei’nin Kurumsal Çözümler iş birimi de portföyünü geliştirerek 11,5 milyar CNY (1,84 milyar dolar) satış geliri oluşturan kontratlar kazandı.

Huawei’nin genel gelirinim %66’sı Çin dışından elde edildi. Yurtdışı gelirlere Avrupa, Orta Doğu ve Afrika 77,4 milyar CNY (12,42 milyar dolar) ve Amerika bölgesi 31,8 milyar CNY (5,1 milyar dolar) katkılarda bulunurlarken, Asya-Pasifik bölgesinde 37.4 CNY (6 milyar dolar) geliri kaydedildi. Çin pazarında ise, 73.6 milyar CNY (11,81 milyar dolar) gelir elde edildi.

Mobil internet, akıllı telefon, dijital ve fiziksel dünyada yaşanan yakınsamanın yakın gelecekte bugünkünden yüzlerce kat daha fazla veri kullanımına neden olması bekleniyor. Bu durum bilgi ve iletişim teknolojileri sektörü açısından benzeri görülmemiş zorluklar ve muazzam fırsatları da içeriyor. Huawei, büyük veri akışının iletm ve işlenmesini sağlayabilecek yüksek genişbantın, aynı zamanda Huawei’nin gelecekteki büyümesi açısından da önemli bir faktör olduğuna inanıyor. Meng, Huawei’nin 2013 yılında %10-12 düzeyinde gelir artışı beklentisi içinde olduğunu belirtti.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir