Huawei, ilk yarıyılı yüzde 62’lik büyüme ile kapattı

Huawei, 2014 yılının ilk yarısında toplam 64.21 milyon cihaz satışı ve önceki yıla göre yüzde 62 ile güçlü büyüme sergiledi. Ortadoğu ve Afrika pazarlarında, Huawei yüzde 550 daha fazla akıllı cihaz satışı gerçekleştirdi.

Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında küresel cihaz ve çözüm sağlayıcısı Huawei, tüketici iş grubunun ilk yarıyıl performans sonuçlarını açıkladı. 2014 yılının ilk yarıyıl sonuçlarına göre, Huawei toplam 64.21 milyon cihaz satışı gerçekleştirdi. Bir önceki yıla göre yüzde 62 artan cihaz satışının 34.27 milyonunu akıllı telefonlar oluşturdu.

Huawei’nin 2014 ilk yarıyıl başarısının arkasında, Ascend P7 gibi amiral gemisi olarak geliştirdiği orta üst segment akıllı telefonların tüketiciler tarafından beğeni ile karşılanması yatıyor. Huawei’nin üst segmente yönelik cihaz üretim stratejisi, Cihaz Grubu’nun gösterdiği büyüme eğrisinde önemli bir etkiye sahip olmasının yanında, Huawei’nin küresel pazarlarda da marka bilinirliğini artmasına da katkıda bulundu.

Küresel pazarlarda hızlı büyüme

Huawei’nin son altı ay boyunca gösterdiği performansın büyük kısmı, Huawei’nin son dönemde pazarlama faaliyetlerine ağırlık verdiği küresel pazarlardaki satışlardan oluşuyor. 2014 yılının sadece ilk 3 ayında, Huawei, Asya, Latin Amerika, Ortadoğu ve Afrika’ya gönderdiği akıllı telefon sayısını önceki yıla göre yüzde 85 artırarak 20.56 milyon akıllı telefon gönderdi.

Ortadoğu ve Afrika pazarında yüzde 550’lik rekor büyüme

Huawei, ilk yarıyıl boyunca Ortadoğu ve Afrika pazarlarında, yüzde 550’lik rekor büyüme sergilerken, Avrupa’da yüzde 120; Latin Amerika’da yüzde 275; Asya-Pasifik’te ise yüzde 180 cihaz satışlarını artırdı.

Kantar Worldpanel ComTech’ün araştırma sonuçları göre, Huawei akıllı telefon satışları, beş büyük Avrupa pazarı, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya’da yüzde 123 artış gösterdi. Kantar Worldpanel ComTech Stratejik Araştırma Direktörü Dominic Sunnebo konuyla ilgili olarak, “Avrupa’da, telefon piyasasındaki çeşitlenme trendi hız kazanırken, Avrupa pazarına yeni giren Huawei gibi markalar, yerleşik markaları zorluyor” dedi.

İlginizi çekebilir:  Telefon ve internet aboneliklerinde yeni dönem

Huawei, 2014 yılı ikinci yarıyılında, 4G LTE pazarındaki büyümeye amaçlı faaliyetlerine ve tüketiciye yönelik cihazlarıyla, inovatif teknoloji tasarımı ve geliştirmeyi sürdürmeye devam edeceğini açıkladı. Telekom operatörleri, açık kanal ve online satış kanallarındaki işbirliklerinin yanı sıra, tüm dünyadaki tüketicilere premium seviye orta ve üstü segmentindeki 4G LTE’li akıllı ve giyilebilir cihazlar sunmayı amaçlıyor.

2014 ilk altı ayında Huawei, Ascend Mate 2 4G ve Ascend P7 gibi, 4G LTE Premium akıllı telefonları piyasaya sundu.

Huawei Ascend P7 akıllı telefonu, Türkiye ile Ağustos ayında buluşacak.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir