TechnoLogic – IAB’ye göre dijital reklam harcamaları yüzde 34.4 arttı


IAB’ye göre dijital reklam harcamaları yüzde 34.4 arttı

TechnoLogic 21 Eylül 2012 0
IAB’ye göre dijital reklam harcamaları yüzde 34.4 arttı

Tüm dünyada dijital pazarlama endüstrisinin gelişmesi için kurulan ve halen 33 ülkede faaliyet gösteren IAB’nin (Interactive Advertisement Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye’nin, açıklamasına göre dijital reklam yatırımları 2012’nin ilk altı ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34.4 artarak 416,77 milyon TL oldu.

IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2012 Altı Ay Raporu’na göre, display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, in game advertising gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 416,77 milyon TL; gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan “Display Reklam Yatırımları”; 169,10 milyon TL; ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan “Arama Motoru Reklam Yatırımları”; 196,53 milyon TL; Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil Reklam Yatırımları” 14,94 milyon TL; ilan sayfaları reklam yatırımları 32,74 milyon TL olurken, e-posta ve in game advertising reklam yatırımları toplamı 3,46 milyon TL olarak gerçekleşti.

* Tüm rakamlar IAB Türkiye tahmini. Yaratıcı işler, CRM çalışmaları, SEO yatırımları hariç.  

Başkan Ahmet Pura, IAB Türkiye’nin pek çok kuruluşun analizinden hareketle 2012 yılı için ortalama yüzde 40’lık bir büyüme öngördüğünü, altı aylık verilerin bu tahmini doğrular nitelikte olduğunu belirtti. Pura, “Reklamcılar Derneği her yıl olduğu gibi 2012 ilk altı ay reklam yatırımlarını açıkladı. Geçen sene de ifade ettiğimiz gibi, IAB analizi daha fazla kategori içeriyor. Bu nedenle IAB ve RD açıklamaları farklılık gösteriyor.” dedi.

Ahmet Pura, “GroupM 2012 dünya reklam harcamaları toplamına ilişkin tahminini, 522 milyar $’dan 506,3 milyar $’a çekmiş. Büyümeyi olumsuz yönde etkileyen temel faktör Eurozone’da yaşanan ekonomik daralma. Buna karşılık aynı analizde internetin büyüme oranı %18 olarak hesaplanmış.” diyerek devam etti. Özellikle Haziran – Kasım dönemindeki Euro 2012 Futbol Şampiyonası, olimpiyatlar ve ABD Başkanlık seçimlerinin reklam yatırımlarına yönelik olumlu etkisine dikkat çekti.

IAB Türkiye Başkanı, “Reklam yatırımlarının yıl içindeki dağılımını dikkate alarak, 2012 sonunda dünya ve Avrupa ortalamalarının oldukça üstünde kalan yüzde 40’lık büyüme oranını yakalayacağımıza inanıyoruz. Bu senenin öne çıkanları hiç kuşkusuz video ve mobil olacak. BTK’nın 2012 II. Dönem raporuna göre Türkiye’deki genişbant abone sayısı 18 milyona ulaşmış. Bu bağlantı hızı ve kapasitenin, dolayısıyla video tüketiminin artışı anlamına geliyor. Mobilde de benzer bir eğilim mevcut. SMG raporları Haziran 2012’de Türkiye’de yaklaşık 37,7 milyon 3G abonesi olduğunu, 3G hizmetiyle birlikte mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti alan abone sayısının 3,6 milyondan 10,6 milyona yükseldiğini ortaya koyuyor. Tablet kullanımına bakarsak durum daha da olumlu hale geliyor. 2012’de dünyadaki toplam tablet sayısının 117 milyonu geçeceği söyleniyor. Tüm bu gelişmelere paralel olarak IAB Türkiye, İnternet ölçümleme Araştırması’nın video ve mobil bölümü de yakında başlayacak. Özetle bir bütün olarak internet, 2012’ye de damgasını vuracak.” diyerek sözlerini tamamladı.