Instagram’a reklam geliyor

Facebook, 2012 yılında yaklaşık 1 milyar dolara aldığı fotoğraf ve video paylaşma hizmeti Instagram’a reklam almaya başlayacağını açıkladı.

Rakip Twitter’ın 1 milyar dolarlık halka arz planını açıklamasından bir saat önce gelen açıklama Instagram’ın popülaritesini gelire dönüştürmek için attığı ilk adım. Instagram Facebook tarafından satın alınmasından bu yana ana şirketi için tek kuruş kazandırmış değil.

Facebook’tan bir sözcü reklamların mümkün olduğunca göze batmaması ve Instagram kullanıcılarının memnuniyetinin korunması için özen gösterildiğini belirtti.

Sözcü, “Takip etmediğiniz markaların fotoğraf ve videolarını görmek yeni olacak bu nedenle yavaş ilerleyeceğiz,” dedi. Sözcü ayrıca reklamların gelecek birkaç içinde ve yalnızca ABD’de gösterilmeye başlanacağını ekledi.

Bu girişim Instagram’ın bir şirket olarak ne kadar hızlı büyüdüğünü gösteriyor. Yılın başında yalnızca ürünün kendisi üzerine çalışan 32 kişi işe alındı. Binlerce markanın tanıtım için kullandığı Instagram’ın pazarlama üzerine çalışan yalnızca bir elemanı var. Ancak işe alımlar hızlandırıldı ve şirkette reklamlar üzerine çalışacak yöneticiler görevlendirilmeye başlandı.

Instagram’ın önce ürüne odaklanıp reklam pazarına girmekte acele etmemesi Facebook’un başlardaki felsefesini yansıtıyor. Facebook’un CEO’su Mark Zuckerberg ilk başta Facebook’ta reklam yayınlanmasına karşı çıkmıştı. Kullanıcıların uzaklaşması endişesiyle, banner reklamlar için verilen karlı teklifler ve pazarlama hileleri reddedilmişti.

Instagram da benzer şekilde büyüyen kullanıcı tabanını mutsuz etmemek için dikkatli davranıyor, karlılık ve popülerlik arasında ince bir çizgide ilerliyor. Instagram, Aralık 2012’de reklam verenlerin kullanıcıların kişisel bilgileri ve yayınlarına ulaşabilmesi için kullanım koşullarını değiştirdiğinde tepkiyle karşılaşmıştı. Facebook itirazların ardından kararı geri çekmek zorunda kalmıştı.

Facebook’tan bir sözcü, şirketin Instagram kullanıcılarına beğenmedikleri reklamları gizleme ve “neyin hoşlarına gitmediği” konusunda geri bildirimde bulunma seçeneği sunacağını söyledi.

Wall Street Journal’ın haberine göre, Instagram’ın reklam alma kararında ise başı, Google yetkilisiyken Facebook’un CEO’su Sheryl Sandberg tarafından transfer edilen Instagram’ın İş Operasyonları Yöneticisi Emily White çekiyor.

İlginizi çekebilir:  Sepaş Enerji bir Whatsapp mesajı uzağınızda

Instagram her ay 150 milyonu bulan aktif kullanıcı sayısına rağmen bazı zorluklarla da karşı karşıya kalıyor. Nike ve Lululemon Athletica gibi şirketler Instagram’da hiçbir şey ödemeden viral pazarlama kampanyaları yapmanın bir yolunu buldu.

Facebook’tan bir sözcü Instagram’ın reklam konusunda yaşayabileceği olası zorluklar konusunda yorumda bulunmadı.

Mobil reklamlar hızlı bir büyüme gösterirken araştırma şirketi eMarketer 2013 yılında yüzde89 artışla dünya çapında 8,8 milyar dolara ulaşmasını bekliyor. Facebook mobil reklam piyasasının geçen yıl yüzde 5,4’ünü elinde bulundururken bu yıl payını yüzde 15,8’e yükseltti. Pazarın yüzde 53,2’si ise Google’ın elinde.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir