İnternet reklamcılığı gelişiyor ama TV hala lider

İnternet reklamları, bazıları için can sıkıcı, gereksiz içerikler, bazıları içinse dijital çağın en iyi pazarlama yöntemi. İnternet reklamcılığı giderek büyüyen bir pazar; sürekli yeni reklam yöntemleri keşfediliyor. IP Deutschland firmasının interaktif reklamlar bölümü sorumlusu Paul Mudter şöyle konuşuyor: “İnternet reklam piyasasının 2012 yılında gösterdiği gelişmeden çok memnunuz. Reklam yatırımlarına bakıldığında, piyasanın yüzde 13 oranında büyüdüğü görülüyor. Böylelikle, dijital reklamlar medya dünyası içinde en hızlı büyüyen alan oldu.”

Televizyon ve internet başı çekiyor

Federal Dijital Ekonomi Birliği’nin verilerine göre, Alman şirketleri geçen yıl internetteki reklamlara 6 milyar 500 milyon euro ayırdı. Özellikle görüntülü reklamlara ilgi büyük. Bu tür video formatındaki reklamlara 2012 yılında 240 milyon euro harcandığı tahmin ediliyor.

Televizyon, diğer medya organları arasında reklam konusunda hâlâ başı çekiyor. Televizyonun hemen arkasından ise internet geliyor. Almanya’da 2012 yılında brüt medya yatırımlarının beşte biri internete yapıldı. Televizyona yapılan yatırım oranı ise yüzde 38 oldu. Pastanın kalan bölümünü ise radyo ve basın paylaştı. Birinci ve ikinci arasında gerçek bir yarış olmadığını ifade eden Paul Mudter şunları söylüyor:“Televizyonların dijitalleşmesi nedeniyle medya organları arasındaki fark giderek kayboluyor. Her iki alan da birlikte büyüme kaydederek öyle bir noktaya gelecek ki ikisini birbirinden ayırmak mümkün olmayacak.”

Ödeme duvarı tartışmaları

Reklamcıların bir umudu da akıllı telefonlarda. Akıllı telefonların kullanım oranının artması reklam dünyasında da bazı değişiklikleri tetikledi. Federal Dijital Ekonomi Birliği, bu sene mobil iletişim içerisindeki reklam piyasasının yüzde 75 oranında büyüme kaydedeceğini tahmin ediyor. İnternet reklamcılığındaki gelişmeyi özellikle gazeteler yakından takip ediyor. İçeriklerini internette yayınlayan pek çok gazete, buradan gelecek reklam gelirlerine muhtaç durumda. Gazetelerin diğer bir gelir kaynağı ise dijital baskıya abone olan okurların ödemeleri. Alman “Die Tageszeitung” gazetesinden Mathias Böcker şunları söylüyor: “Gazetelerin en büyük korkusu, okurların ücretsiz içerik sunan rakiplere yönelmesi. Yoksa gazeteler ‘paywall’ adı verilen ödeme sistemine çoktan geçmişti. Bu uygulama yüzünden ziyaretçi sayısı büyük ölçüde azalıyor, tabii buna bağlı olarak reklam gelirleri de…”

Olumlu etkisi oluyor

Deutsche Welle’nin haberine göre, Almanya’nın sol eğilimli gazetelerinden “Die Tageszeitung” bunun yerine ödeme tercihini okurlara bırakan bir sistem uyguluyor. Gazete, internet sitesini takip eden okurlara, içerik için ödeme yapma imkânı sunuyor. Okur ödemek istemezse içerik ücretsiz kalıyor. Alman Yayıncılar Birliği editörlerinden Erik Staschöfski ise okurları içerik için ödemeye zorlayan ödeme duvarı adlı sistemle, reklam gelirlerinin de artırılabileceğini ifade ediyor: “Ödeme duvarının internet reklamcılığına olumlu etkisi olacağını düşünüyoruz. Zira bu sistem sayesinde okurlar gazeteye abone oluyor ve reklamcıların bu kullanıcılar hakkında daha fazla bilgi edinme imkânı doğuyor.”

İnternet reklamcıları, geleceğe umutla bakıyor. Öte yandan internetteki reklamlardan bunalan okurlar için sitelerde reklamları filtreleyen programlar da mevcut.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın