TechnoLogic – İnternetin yaygınlaşmasına rağmen televizyona ilgi azalmadı


İnternetin yaygınlaşmasına rağmen televizyona ilgi azalmadı

TechnoLogic 10 Nisan 2018 0
İnternetin yaygınlaşmasına rağmen televizyona ilgi azalmadı

Hemen her şeyi internetten izleme imkânı olmasına rağmen, bir zamanların renkli kutusu hâlâ büyük ilgi görmeye devam ediyor. 95 ülkede yapılan ölçümlere göre televizyon izlemede en yüksek ortalama dört saat üç dakika.

Deutsche Welle Türkçe’nin haberine göre, internet üzerinden televizyon programı, film ve dizi gibi sayısız içeriğe ulaşma imkânına rağmen dünya genelinde televizyon izleme oranları düşmedi. Yapılan bir araştırmaya göre, hâlâ saatlerce ekran önünde oturanların sayısı geçen yıla kıyasla neredeyse hiç değişmedi.

En çok ABD’liler izliyor

Cannes merkezli Fransız Eurodata TV Worldwide’ın Pazartesi günü açıkladığı rapora göre, dört saat ve üç dakikayla en fazla televizyon izleyenler Amerikalılar ve Kanadalılar oldu.

Rapora göre, Amerikalıları ve Kanadalıları küçük bir farkla Avrupalılar takip ediyor. Avrupalılar günde ortalama üç saat 49 dakika televizyon başında oturuyor.

95 ülkedeki televizyon izleme oranlarının araştırıldığı rapora göre, Avrupalıları da Ruslar ve Brezilyalılar takip ediyor. Nüfusu oldukça yoğun Çin’de ise televizyon izleme ortalaması iki saat 12 dakika olarak ölçüldü.

Kuzey Amerika ve Asya’da düşüş var

Eurodata TV Worldwide Başkan Yardımcısı Frédéric Vaulpré, 2017 yılında Kuzey Amerika ve Asya’da televizyon izleme oranlarında hafif bir düşüş kaydedildiğini ancak buna karşılık Güney Amerika’da izleme oranlarında artış olduğunu belirtti.

Vaulpré, Avrupalıların izleme oranlarında ise geçen yıla oranla değişiklik olmadığını belirtti.

Gençler akıllı telefondan izliyor

Eurodata TV Worldwide’ın araştırma sonuçlarına göre değişen izleme alışkanlıklarına da yer verildi. Özellikle gençlerin, takip ettikleri reality şov benzeri programları akıllı telefon üzerinden izlediklerine yer verildi.

Yine rapora göre ABD ve İngiltere en fazla televizyon yapımı ihraç eden ülkeler. Bu iki ülkeyi özellikle Ortadoğu, Güney Amerika ve Balkanlar’a ihraç ettiği diziler büyük ilgi gören Türkiye’nin yanı sıra Fransa ve Almanya takip ediyor.