KOBİ’lere özel dijital pazarlama tüyoları

Tüketicinin giderek daha dijital olduğu bir dünyada, dijital pazarlamanın önemli unsurlarından olan internette bulunur, mobilden ulaşılır olmak artık her boyuttaki firmanın olmazsa olmazı… Geleneksel pazarlamanın araçlarına etkin bir bütçe ayıramayan KOBİ’ler için ise birçok fırsatı içinde barındırıyor. Türkiye’nin en büyük online firma rehberi YellowPages.com.tr üzerinde 890 binden fazla firma bulunduran Yellow Pages, KOBİ’lerin dijital pazarlama konusunda nelere dikkat etmesi gerektiğini sıraladı…

Günümüzde artık hiçbir marka, kurum, KOBİ dijital pazarlamayı göz ardı edemez. Bu rekabetçi ortamda dijital pazarlamayı da pazarlama çalışmalarının önemli bir parçası yapmak zorundalar. Özellikle KOBİ’ler dijitalde var olmanın ve online rekabetin önemini kavramaya çoktan başladı. İşte KOBİ’lerin dijital dünyadaki varlıklarını güçlendirmeleri için uygulamaları gereken“Dijital Pazarlama” tüyoları:

Mutlaka bulunabilir olun!

Mağazasının, işyerinin ziyaret edilmesini isteyen, müşterilerinin kapısından içeri girmesini isteyen her KOBİ, internette arandığında mutlaka ‘’bulunmalı’’. Tıpkı işyerinizin kapısına tabelanızı asarken uzaktan görünmesini istemek gibi aslında… Üstelik dijitalde sokak ya da cadde ile sınırlı değilsiniz; günün her saati, sizi herhangi bir lokasyondan arayan herkesin sizi bulabilmesi mümkün. Yeter ki internette olun, mobil cihazlarda olun, arama motorlarına kendinizi gösterin, online harita platformlarında kayıtlı olun.

Mobil uyumlu web sitesi şart

Google’ın 2014 sonlarında hayata geçirdiği, sitelerin “mobil uyumlu” olup olmadığını mobil arama sonuçlarında gösteren etiket uygulaması ve 21 Nisan 2015’te arama algoritmasında gerçekleştirdiği mobil odaklı değişim çok önemli. Bu gelişmeler bir anlamda mobil uyumlu olmayan sitelerin cezalandırılması, yavaş yavaş arama sonuçlarından silinmesi, adeta var olmaması anlamına geliyor. Online varlığını mobil kullanım etrafında şekillendirip geliştiren her firma, uzun soluklu ve sağlam bir rekabet avantajı yakalamış demektir. Esnek, kolay güncellenebilir tüm ekranlarla uyumlu (responsive) web siteleri artık bir KOBİ’nin dijital stratejisinin olmazsa olmazı.

“İnternette ilk sıraya çıkacaksınız” vaadine kanmayın

İlginizi çekebilir:  Fransa’dan Türk yatırımcılara çağrı

Hemen hemen her KOBİ’nin atıl durumda olan bir dijital yatırım deneyimi var. “İnternette ilk sıraya çıkacaksınız” vaadi en boş ve en çok kullanılan yalan. Hadi çıktınız, müşteriniz sitenizi tıkladı mı? Hadi tıkladı, aradığını buldu mu, size ve işinize güvendi mi yoksa bakar bakmaz kapatıp çıktı mı? Sitenizi akıllı telefon ya da tabletten açabildi mi? Telefonunuzu mobilden arayabildi mi, e-posta atabildi mi? Adresinizi Google veya Apple haritası üzerinden bulabildi mi? Dijital pazarlama konusunda hizmet alırken asıl sorulması gereken sorular ve karşılanması gereken ihtiyaçlar bunlar.

İyice araştırın, uzman ekiplerle çalışın

Harcayacakları bütçe ne olursa olsun KOBİ’ler özellikle dijital pazarlama konusunda yatırım yapmadan önce hizmet alacakları kurum ya da kişileri iyi araştırmalı ve konunun uzman ekipleriyle yola çıkmalı. Dijital Pazarlama Stratejisi olarak öncelikle profesyonel yardım alarak başlangıç yapmaları çok önemli bir avantaj. Bu profesyonel yardım KOBİ’lere nereden başlamaları gerektiğini ve çalışmalarında doğru önceliklendirme yapmaları konusunda yol gösterici olacak.

Dijital pazarlama bir kere yapılıp bırakılacak bir süreç değil, güncelleme yapmayı unutmayın!

Dijital platformlar her gün biraz daha gelişiyor ve değişiyor. Çeşitli arama motorlarında KOBİ’lerin ulaşılabilir ve bulunabilir olması çok önemli. Ancak daha önemlisi, arama motorları tarafından belirli periyotlarda güncellenen arama algoritmalarına karşı, işletmelerin bu değişime en hızlı şekilde cevap verebilir durumda olması ve uyum sağlaması gerekiyor. Aksi takdirde arama motorlarında bugün iyi bir konumda bulunuyorken, yarın bu konumunuzu kaybetme riskiyle karşı karşıya kalabilirsiniz.

Hedef kitlenizi takip edin

KOBİ’lerin; kullanıcılarına ve hedef kitlelerine yönelik anlık takip yapmaları ve analitik verileri değerlendirip stratejilerini hedefleri doğrultusunda gözden geçirmeleri çok önemli. Bu sayede KOBİ’ler sürdürülebilir bir dijital varlık ve iş modeli sağlayabilir.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir