Lenovo Emre Hantaloğlu

Lenovo PC ve dizüstünde liderliğini korudu

Lenovo 2018 yılının ilk yarısında elde ettiği başarılı sonuçlarla, toplam kişisel bilgisayar (PC) ve dizüstü bilgisayar pazarında liderliğini sürdürdü. Lenovo, önümüzdeki dönemde de müşteri deneyimine, inovasyona ve akıllı dönüşüme odaklandığı stratejisiyle büyümesini sürdürmeyi hedefliyor.

Lenovo, hem pazara hem de şirkete dair en son rakamlar, gelişmeler ve yenilikler hakkında son bilgileri paylaşmak adına özel bir basın buluşması düzenledi. Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu’nun evsahipliğinde gerçekleşen toplantı 19 Eylül Çarşamba günü Vodafone Park içinde yer alan Lenovo Game On’da gerçekleşti.

Toplantıda konuşan Emre Hantaloğlu, pazar dinamiklerinin hızlı bir şekilde değiştiği bir ortamda, Lenovo olarak inovasyonu ve akıllı dönüşümü odaklarına alarak, müşteri ihtiyaçlarına yönelik, ürün, hizmet ve servisleri sunmaya devam ettiklerini belirtti.

Lenovo olarak; 4 iş grubu ile dünyada 160’tan fazla ülkede, 52 binden fazla çalışanlarıyla, 45 milyar dolar değerinde küresel bir Fortune 500 şirketi olduklarını anımsatan Hantaloğlu, dünyada ve Türkiye’de karlılık ve pazar payları açısından büyümelerinin istikrarlı ve sağlıklı bir şekilde sürdüğünü ifade etti.

Lenovo Emre Hantaloğlu

Globalde ciro yüzde 19 arttı

Hantaloğlu’nun toplantıya paylaştığı rakamlara göre, Lenovo’nun globaldeki büyümesi artarak sürüyor. 11,91 milyar ABD Doları gelir ile önceki yılın aynı dönemine göre %19 artış ile çift haneli bir büyüme gerçekleştirdi. Lenovo, böylece arka arkaya iki mali çeyrek sonuçlarına göre 2017 yılının aynı dönemine kıyasla çift haneli bir gelir artışı elde etmiş oldu.

Türkiye’de de başarılı çizgi devam ediyor

Lenovo, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de başarılı çizgisini devam ettiriyor. Lenovo, 2017 yılının ilk 6 ayına oranla Türkiye’de PC pazarında adetsel olarak %14, cirosal olarak %29 oranında büyüme gösterdi. Bu kapsamda 2018 yılı ilk yarısında %25,1’lik pazar payı ile PC pazarının lideri oldu.

Lenovo Türkiye, dizüstü bilgisayar pazarında da liderliğini %29’luk pazar payı ile 2018 yılının ilk 6 ayında da devam ettirdi. Lenovo Türkiye tablet pazarında da yoluna güçlü bir şekilde devam ediyor. GFK Tüketici Segmenti Tablet pazarı rakamlarına göre, 2018’in ilk 6 ayında Lenovo’nun adet bazında satışları geçen yıla oranla %100 artarken, elde edilen ciro ise %74 oranında artış gösterdi.

KOBİ’ler de Lenovo ürünlerini tercih etti

Lenovo, Türkiye’de KOBİ segmentinde de etkinliğini sürdürüyor. IDC rakamlarına göre, 2018 yılının ilk 6 ayında Kobi segmentinde %41.6 gibi ciddi bir pazar payı ile PC pazarının lideri oldu. Geçen yılın aynı dönemine göre 174 bin satışla satış adetleri de %43,2 arttı.

Oyun pazarında hedefler büyük

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de oyun pazarının hızla geliştiğine, oyun ekosisteminin adeta bir çığ gibi büyüdüğüne dikkat çeken Hantaloğlu, bu pazarda hem Lenovo Game On merkezleri hem de oyun pazarına özel Legion markalarıyla yakaladıkları rüzgarın süreceğini söyledi.

Hantaloğlu’nun açıkladığı rakamlara göre, GFK Tüketici Segmenti Gaming pazarı rakamlarına istinaden, Lenovo’nun Türkiye’de bu alanda satışları 2018’in ilk 6 ayında adetsel bazda geçen yılın aynı dönemine göre %70 oranında, cirosal olarak ise %65 oranında arttı.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın