TechnoLogic – LOGO Yazılım’ın satış geliri 22,4 milyon TL oldu


LOGO Yazılım’ın satış geliri 22,4 milyon TL oldu

TechnoLogic 13 Mayıs 2014 0
LOGO Yazılım’ın satış geliri 22,4 milyon TL oldu

LOGO Yazılım, 2014 yılının ilk 3 ayına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. LOGO Yazılım, yılın ilk çeyreğinde, yaygın satış kanalları ve şirket satın alma yatırımlarının katkısıyla, toplam satış gelirlerini %88 oranında artırarak 22,4 milyon TL seviyesine yükseltti. Konuyla ilgili bilgi veren İcra Kurulu Başkanı M. Buğra Koyuncu, “Katma değeri yüksek satın almalarımızın yanı sıra organik büyümemizi de sürdürerek, bölgesel lider olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Yılın ilk çeyreğinde açıkladığımız başarılı finansal sonuçlarla 2014 yılına hızlı bir giriş yapmak, bunun somut göstergesi oldu.” dedi.

Operasyonel verimliliği artırmak için AR-GE faaliyetlerine devam eden LOGO, aynı zamanda yurtiçi pazarlarda e-fatura entegratörlük hizmetlerindeki artışla, önemli bir pay elde etti. Periyodik gelirlerin satışlar içindeki payını artırmaya ve sürdürülebilir gelir modelini güçlendirmeye, bu dönemde de devam etti. Katma değeri artırmaya odaklı satın alma faaliyetlerine; 2011’de Coretech ve LOGOBI, 2013’te Netsis’den sonra, 2014’ün ilk çeyreğinde LOGO Elektronik Ticaret Hizmetleri A.Ş. (e-LOGO) ile devam etti. Şirket, e-LOGO hisselerinin %80’ini 8 milyon TL bedelle satın alırken, geri kalan %20’lik hisselerin satın alınması için de opsiyon sözleşmesi imzaladı. e-LOGO, e-fatura ve e-fatura özel entegratörlük hizmetleri sağlayıcısı olarak, LOGO’nun büyüme ve kârlılığına önemli katkılarda bulunacak.

LOGO, faaliyet giderlerindeki %85’lik rakamsal artışa karşın, operasyonel etkinlik ve yalın yönetim odaklı yeniden yapılanma çalışmaları sonucunda, 2014 yılının ilk çeyreğinde faaliyet giderlerinin satışlara oranını bir önceki yıla kıyasla %61’den %60’a düşürerek korumayı başardı.

Şirketin esas faaliyet kârında %72 artış görülürken, FAVÖK tutarı %69 oranında artarak 9,8 milyon TL’ye yükseldiğini belirten İcra Kurulu Başkanı M. Buğra Koyuncu, “Hızlı büyüyen segmentlerde yer alan geniş ürün portföyümüz, yaygın ürün ve dağıtım kanallarımızla beraber, stratejik satın alma faaliyetleriyle 2014 yılına güçlü bir giriş yaptık. Faaliyet gösterilen bölgelerdeki büyüme fırsatlarından yararlanarak, sürdürülebilir yatırımcı değeri yaratmaya ve bunun için yetkinliklerimizi dünya standartlarında geliştirmeye devam edeceğiz.” dedi.