Microsoft ve Finansbank’tan ‘KOBİ Tablet’

Microsoft Türkiye ve Finansbank, Windows tabanlı mobil müşteri ilişkileri yönetimi uygulaması Basebook’u “KOBİ Tablet” adıyla hayata geçirdi. Düzenlenen basın toplantısında iş birliğine yönelik bilgi verildi ve “KOBİ Tablet” uygulaması tanıtıldı.

Toplantıda konuşan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, uygulamanın dünyada bir ilk olduğunu ve yeni bir bankacılık anlayışının temellerini attığını vurguladı.

Finansbank’ın, KOBİ Tablet projesi ile elindeki KOBİ temelli çok kapsamlı ve geniş veri tabanı bilgisini Microsoft teknolojileri ile çok farklı boyutlarda harmanladığı bilgisini veren Özmen, “Bu sayede KOBİ müşterilerine sadece finansal ürün satmanın bir adım ötesine geçerek banka şubesini gerçek anlamda onların ayaklarına götüren ve müşteriye değer yaratıp işini kolaylaştıracak esnek finansal çözümler sunuyor. KOBİ Tablet projesi, mobil çözümlerin güvenlik ve yönetilebilirlikten feragat etmeden kurumlara nasıl katma değer sağlayabildiğimizin somut bir örneği olarak bize heyecan veriyor” diye konuştu.

Gelecek 4 yılda 308 milyar dolarlık pazar

Özmen, global araştırma şirketi IDC’nin öngörülerine göre, gelecek 4 yıl içinde büyük veriyi doğru analiz eden bankaları 308 milyar dolar değerinde potansiyel pazarın beklediğini belirtti. Bu pazar payının, teknolojiye yatırım yapan bankaların sektörde açık ara rekabet avantajı sağlayacağının göstergesi olduğuna dikkati çeken Özmen, şöyle devam etti:

“Finans sektöründe gerçekleşen dijital dönüşüm sadece mobil bankacılık ile sınırlı kalmayacak. Bankalar, çok kanallı deneyim, interaktif ara yüz bağlantıları, artırılmış gerçeklik, mobil ve sosyal medya uygulamalarını yaygınlaştırarak yıllık gelir artış oranını ikiye katlarken masraflarını yüzde 20 ya da daha fazla oranda azaltma fırsatı yakalıyor. Bugün dünya üzerinde yaklaşık 1,5 milyar kişi Windows kullanıyor. Forrester Consulting’in araştırmasına göre, Windows tablet kullanan kurumların üretkenlik seviyeleri yüzde 46, satışları yüzde 44 artıyor, yatırım getirileri ise yüzde 128’e ulaşıyor.”

“Yeni müşteri sayısı 5 kat arttı”

Finansbank Genel Müdürü Temel Güzeloğlu da Finansbank olarak “Finansçı” kimliğiyle müşterilerine her zaman klasik bankacılık hizmetlerinden fazlasını sunmayı amaçladıklarını belirterek, bankacılık sektöründe verimlilik için teknolojinin kilit öneme sahip olduğuna işaret etti. Müşterilere sundukları hizmetin kalitesini artırmak ve çalışanların hayatlarını kolaylaştırmak için birçok teknolojik yeniliğe imza attıklarını ifade eden Güzeloğlu, “Yeni teknolojilere yaptığımız bu yatırımlar bize verimlilik olarak geri dönüyor. Microsoft iş birliği ile geliştirdiğimiz KOBİ Tablet ile bankacılık sektöründeki iş yapış şekillerini değiştirmeyi hedefliyoruz” dedi.

Güzeloğlu, KOBİ Tablet uygulaması ile tüzel müşterilerin geçmişini ve bugününü 500 farklı parametre desteği ile tanıyıp gelecekteki ihtiyaçlarını tahmin edebildiklerini söyledi. Uygulamanın her müşteri ile farklı ilişkilerin geliştirilmesine ve farklı pazarlama stratejilerinin oluşturulmasına olanak sağladığını dile getiren Güzeloğlu, şunları kaydetti:

“Uygulamayı 14 pilot şubede hayata geçirdik. KOBİ Tablet ile standart şubelerin ortalama elde ettiği yeni müşteri sayısını pilot şubelerde 5 katı artırdık. Finansbank’ın pilot şubelerdeki çapraz satış rasyolarını da yüzde 24 yükselttik. Hedefimiz mart sonunda 180 şubede uygulamayı hayata geçirmiş olmak. 3 aylık bir ön çalışmanın ardından uygulamayı Finansbank’ın tüm şubelerinde saha ve şube çalışanları tarafından aktif hale getireceğiz.”

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın