Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER), müşteri tacizi olarak adlandırılan, aldatıcı ve rahatsız edici telefon aramalarının yüzde seksene varan oranda azaldığını açıkladı.
TELKODER’den yapılan açıklamaya göre, özellikle internet satışlarına yönelik telefonla vatandaşların aranarak, aldatıcı bilgiler verilmesi ve rahatsız edilmesi konusunda tüketici şikayetlerinin artması üzerine “Bayi Sorunlarını Çözme Komisyonu’nun kurulduğu hatırlatıldı.
TELKODER müşteri tacizi için komisyon kurdu
Komisyonun 6 aylık çalışmaları neticesinde aldatıcı ve rahatsız edici aramaların yüzde seksene varan oranda azaldığını ileri süren TELKODER, çalışmalarının başarıya ulaştığını ve istikrarla devam edeceğini savunuyor.
İnternet hizmeti sunan şirketlerin temsilcilerinden oluşan “Bayi Sorunlarını Çözme Komisyonu” müşterileri rahatsız eden tele satış organizasyonlarının tespit edilmesi ve zarar görecek işletmelerin bu konularda haberdar edilmesi için çalışıyor.
Çalışmaları kapsamına; bayileri, alt bayileri, bağlantılı kişileri ve bayiler adına hareket eden tüm aracıları alan komisyonun başkanlığını ve idari süreçlerini ise TELKODER üstleniyor.
Müşteri tacizi sektöre güveni sarsıyor
TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Ata Arıak, “Telekomünikasyon sektöründe yer alan şirketlerin bu konuda birbirleriyle diyalog halinde çalışmalarını sağladık. Bu başarının bizce sektöre en büyük katkısı budur” dedi.
Arıak, “Burada işletmecilerin iyi niyet göstermeleri ve sektöre zarar verdiği tespit edilen kişi ve kuruluşlarla çalışılmaya son vermeleri önemli adımlardan olmuştur. Amacımız bu oranın daha da artırılması ve vatandaşın sektöre olan güvenini sarsan konunun önlenmesidir” şeklinde konuştu.