Oteller krizden çıkış yolunu teknolojide buldu

Konaklama ve ağırlama sektörlerine teknoloji çözümleri sunan Protel’in Genel Müdürü Murat Sıcakkanlı, turizmcilerin kriz reflekslerinin son derece gelişkin olduğunu söyledi. Son gelişmelerin ardından, özellikle güneydeki işletmelerin Rusya’daki acenteleri devreden çıkardığını ifade eden Sıcakkanlı, “Teknolojiyi kullanan oteller, kendi siteleri üzerinden uçak ve transfer dahil paket satışına başladılar” dedi.

Konaklama ve ağırlama sektörlerine teknoloji çözümleri sunan Protel’in Genel Müdürü Murat Sıcakkanlı, yaz dönemi için görünürde bir risk olsa da turizmcilerin bu riski minimum seviyeye çekmek için alternatif yöntemler geliştirdiklerini söyledi.

Yaz turizmi başlamadan önce, iki üç yıllık periyotlarda pürüzle karşılaşıldığını ifade eden Sıcakkanlı, “Bu pürüzler sadece Türkiye’de gerçekleşmiyor, Rusya-Ukrayna savaşı, petrol fiyatlarındaki değişim gibi, turistlerin geldikleri bölgelerdeki olayları da kapsayabiliyor. Kısacası, neredeyse her yıl turizmcilerin reflekslerini çalıştıracak bir olay oluyor. Turizmciler de güçlü reflekslerini ve teknolojiyi doğru biçimde kullanarak pazar koşullarına adapte oluyor ve alternatif ürünlerle piyasayı canlı tutuyorlar” dedi.

“Rusya ile yaşanan gerginliğin ardından, otellerin kendi internet siteleri üzerinden rezervasyon aldıkları, müşterilerine tekliflerini ve promosyonlarını direkt kendilerinin ilettiği bir döneme girdik” diye konuşan Murat Sıcakkanlı, “Dolayısıyla bu sezon, özellikle güneydeki işletmeler Rusya’daki acenteleri devre dışı bırakarak, kendi otellerini kendilerinin pazarladığı bir sistemi tercih ederek potansiyel krizi atlatmaya çalışacaklar. Bu konuda biz de elimizdeki tüm altyapıları hızlıca kendilerine sunduk. Bu sayede oteller, uçak rezervasyonları da dahil olmak üzere, her tür tatil paketi opsiyonunu kendi internet siteleri üzerinden pazarlamaya başladılar. Böylece Rus turistler de daha önce acenteler üzerinden aldıkları avantajlı teklifleri, artık doğrudan otellerin internet siteleri üzerinden satın alabiliyorlar. Dinamik paket adını verdiğimiz bu teklifler otel, uçak ve transfer gibi, tatilin tüm bileşenlerini içeriyor” diye konuştu.

İlginizi çekebilir:  Acer'dan yapay zekâ teknolojili sürücüsüz otomobil

“Bugün gelinen nokta, otellerin kendi müşteri veritabanlarına sahip olmalarının önemini de ortaya koydu” diyen Sıcakkanlı, “Müşterilerinin bilgilerini güncel bir şekilde saklayan işletmeler, onlara kolayca ulaşarak tekliflerini iletebildiler. Altyapısını ve internet sitesini bu sisteme hazırlayan, elindeki veriyi doğru tutan, bu veriyi doğru kullanan ve doğru yöneten oteller bir adım öne geçti” dedi.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir