TechnoLogic – Peugeot 308 R HYbrid, üç farklı motorla geliyor


Peugeot 308 R HYbrid, üç farklı motorla geliyor

TechnoLogic 29 Kasım 2015 0
Peugeot 308 R HYbrid, üç farklı motorla geliyor

Peugeot 308 R HYbrid, dört tekerlekten çekiş, üç farklı motor ve iki farklı enerji kaynağı ile otomobilseverlerin beğenisine sunuluyor.

Peugeot açıklamasına göre, 308 temelinde 308 R HYbrid modelini geliştiren Peugeot Sport, bir benzinli motor ile iki elektrik motoru birleştiren otomobilin tanıtıldığı nisan ayından bu yana güç ünitesini geliştirmeye devam etti. 500 HP motor gücü ve 730 NM tork değerlerine, üç sürüş modu ve Peugeot i-Cockpit yardımıyla sürücü tarafından denetlenen Launch Control sistemi ile erişilebiliyor.

Dört tekerlekten çekiş ve ZEV, HYbrid ve HYbrid Spor olmak üzere üç farklı sürüş moduna sahip Peugeot 308 R HYbrid, 80 milimetre genişletilmiş tekerlek izleri üzerine oturan 235/35 R19 lastiklerle üst düzeyde denge sunuyor. Peugeot 308 R HYbrid, floresan pigmentler ve cam partiküllerin entegrasyonu ile yoğun bir mavi renkle giyiniyor. Bu renk, arka kapılarda Peugeot’nun en ekstrem modellerinin simgesi çift renkli tasarımın farklı bir yorumunu oluşturacak şekilde mat siyah ile eşleşiyor.

Peugeot 308 R HYbrid’de ilk kez şimdiye kadar genellikle sadece konsept otomobillere ayrılan malzemeler kullanıldı. Ön panel, dijital dokuma tekniği kullanılarak üretilen bir kumaş ile kaplandı. Bu yenilikçi malzeme, aracı hafifletmek için köpük benzeri malzemelere gerek kalmadan yumuşak dokunuşlu, büyük ve karmaşık parçaların üretilmesini sağlıyor. Bu dijital kumaş, siyah deri ve kahverengi eskitilmiş deri ile kapı panellerinde kullanılıyor.

Peugeot i-Cockpit

Peugeot i-Cockpit’in yenilikçi mimarisi sayesinde sürücü, güç aktarım ünitesinin sağladığı 500 HP gücü, güvenlik içinde kontrol edebiliyor. Orta konsolda bulunan iki buton, mekaniğin denetlenmesini sağlıyor. Birinci buton güçlü motoru uyandırırken, ikincisi HYbrid modundan yüzde 100 elektrikli ZEV moduna geçişi sağlıyor.

Delikli deri kaplı ve 308 R HYbrid logosu taşıyan kompakt direksiyon simidi, viraj alırken hassas ve keskin bir konumlandırma imkanı sunuyor. Sürücü, sağ baş parmağıyla direksiyon simidi üzerindeki butona basarak HYbrid Spor modunu devreye alabiliyor. El altındaki vites değiştirme paletleri, sürücünün 6 ileri şanzımana parmak ucu ile kumanda etmesine olanak veriyor. Head-up gösterge paneli, yoldan gözlerini ayırmadan ilgili tüm sürüş bilgilerini sürücüye aktarıyor. Böylece merkezi ekranda çekiş zincirine ilişkin bütün bilgiler görüntüleniyor. Seçilen vites ve kullanımda olan sürüş modu, akünün şarj durumu ve anlık durumu, güç temini veya şarj konumu merkezi ekranda görülebiliyor.

Vites göstergesi üst vitese geçmek için ideal anı göstererek motor gücünden azami verimin alınmasını sağlıyor. Bunun için devir kesiciye yaklaşırken gösterge kırmızı renkte beliriyor ve bir sesli sinyal işitiliyor.

İleri seviyede performans

Geliştirilmesi Peugeot Sport’a teslim edilen Peugeot 308 R HYbrid’in azami hızı elektronik olarak saatte 250 kilometre ile sınırlandırıldı. 0-100 kilometre hızlanmasını 4 saniyede tamamlayan, bin metre mesafeyi ise 22 saniyede katedebilen otomobil, önde yüzde 60 ve arkada yüzde 40 ağırlık dağılımıyla 3,1 kilogram/HP’lik ağırlık/güç oranı elde ediyor.

Peugeot 308 R HYbrid, kontak açıldığında otomatik olarak üç modun birincisi elektrik motorunu devreye sokan ZEV moduna geçiyor. ZEV modu arka elektrik motorunun ürettiği 115 HP ile 100 kilometre/saat hıza kadar aktif kalıyor. Araç, akü şarjı yeterli değilse bağımsız olarak HYbrid moduna geçiş yapıyor. HYbrid modunda, tekerleklere aktarılan güç ve tork değerleri maksimum 270 HP ve 330 NM düzeylerine ulaşıyor. Ana çekiş ünitesi benzinli motor olan 308 R HYbrid’in öndeki elektrik motoru üç fazda devreye giriyor. Bu motor, düşük devirlerdeki yeniden hızlanmalarda turbonun cevap süresini telafi ediyor ve vites değiştirmelerde tekerlekte sabit bir tork sağlamak üzere içten yanmalı motoru ikame ediyor.

Öndeki elektrik motoru aküyü şarj edebiliyor. Bunun için benzinli motor sürücünün talebinin üzerinde bir güç üretiyor ve ilave güç aküye yönlendiriliyor. Bu modda, boş akünün tam kapasitesine ulaşması için 15 kilometrenin altında bir süre yeterli oluyor ve böylece üç modun sonuncusunun kullanılabilirliği artıyor.

Gaz pedalına güçlü basıldığında elektrik motorları tam güç etkisiyle hareket ediyor ve 400 HP güç ve 530 NM tork üretmek üzere benzinli motorla birleşiyor. 308 R HYbrid böylece bugüne kadar bir kompakt “hatchback” modelden beklenmeyen ivmelenmeler sergiliyor.


   



Bu haberler de ilginizi çekebilir!»