TechnoLogic – Philips “Küresel Yeşil Markalar” liginde 23’üncü sıraya yükseldi


Philips “Küresel Yeşil Markalar” liginde 23’üncü sıraya yükseldi

TechnoLogic 13 Temmuz 2013 0
Philips “Küresel Yeşil Markalar” liginde 23’üncü sıraya yükseldi

Philips, marka danışmanlığı kuruluşu Interbrand tarafından hazırlanan “2013 Yılının En İyi Küresel Yeşil Markaları Raporu”nda bu yıl 23’üncü sıraya yükseldi.

Royal Philips tarafından yapılan açıklamaya göre, Philips, marka danışmanlığı kuruluşu Interbrand tarafından hazırlanan “2013 Yılının En İyi Küresel Yeşil Markaları Raporu”nda bu sene 23’üncü sıraya yükseldi. Geçtiğimiz yıl 31’inci sırada yer alan Philips, 8 basamak birden yükselerek, araştırmada yer alan teknoloji markaları arasında 2’nci en büyük yükselmeyi kaydetti.

Rapordaki bu yükseliş, Philips’in yeşil marka kategorisinde kaydettiği ilerlemeyi ortaya koyuyor. Philips Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Göktug Gür, konuya ilişkin “Philips gerçekleştirdiği yeniliklerle dünyayı daha sağlıklı ve daha sürdürülebilir bir gezegen haline getirme konusunda uzun bir geçmişe sahip. Yenilenen şirket vizyonumuzla, hedefimiz 2025 yılına kadar 3 milyar insanın yaşamını iyileştirmek” ifadelerini kullandı. Gür ayrıca Philips Turkiye’nin yeşil ürün satışlarının toplam satışların yüzde 52’sine ulaştığının da altını çizdi.

Interbrand tarafından her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen bu araştırma, teknoloji markalarının çevreye olumlu etkilerini artırmak amacıyla temel mühendislik yetkinliklerini ve kültürel güçlerini geliştirmelerine olanak sağlıyor.

2013 raporunda Philips’in 8 basamak yükselişinin, yeşil marka kategorisinde etkileyici bir ilerleme gösterdiği anlamına geldiğini belirten Interbrand Global CEO’su Jez Frampton ise, “Philips bu yıl etkileyici bir ilerleme sergiliyor. 8 basamaklık yükseliş, sadece işi ileri düzeye taşımakla kalmayıp aynı zamanda faaliyet gösterdiği çevre ve toplum üzerinde olumlu etki yaratmasını sağlayan şirket vizyonunun ispatıdır. Araştırma çalışmasının sonuçları, önde gelen teknoloji markalarının en büyük önceliğinin çevresel konulardan oluşmaya başladığını gösteriyor. Bu eğilim, diğer sektörlere de etki ediyor” değerlendirmesinde bulundu.

Philips, Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde (DJSI) “Süper Sektör Lideri” konumu da dahil olmak üzere birçok uluslararası sürdürülebilirlik sıralamasında önemli bir pozisyona sahip. Şirket, Interbrand’in en iyi 100 küresel markayı gösteren yıllık sıralamasında 9 milyar dolardan fazla  fmarka değeriyle 41iinci sırada yer alıyor.